Joulun kukat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 17 Joulu 2014, 11:26

^juu noita on kyllä ties minkä värisiä ja kokoisia, glitterillä tai pelkällä maalilla. Pronssin värinen puistatti mutta kyllä minä lopulta lämpenin sille punaiselle. Omaan jouluasetelmaani hankin kyllä ihan tavallisia. Jotenkin tänä vuonna ihastuin mehikasveihin :mrgreen:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 18 Joulu 2014, 10:39

Me ostettiin yhteensä kuusi uutta vaaleanpunaista hyasinttia jouluksi ja asetelman, jossa on muratti, tulilatva ja pari tonttua. :inlaav: Vielä ostetaan punaiset tulppaanit lähempänä joulua.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 05 Loka 2015, 20:18

Noi hyasintit olisi kauniita kukkia mutta mä saan niistä ihan karsean päänsäryn!
Mutta siitäkin edestä minä ostan sit joulutähtiä punaisia ja valkoisia :see:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 05 Loka 2015, 21:33

Minäkin taidan tänä vuonna sen yhden hyasintin edes ostaa, vaikka siitä tuoksusta tuleekin päänsärky. Muuten mennään taas tänäkin jouluna joulutähdillä, kuten viime vuonnakin.
Amaryllista olen kans miettinyt ja ehkäpä semmoisen voisi tänä vuonna ostaa.
Sypressi vai millä nimellä se havukasvi nyt kulkeekaan, niin semmoinenkin on joka vuosi ostettu, yleensä asetelman muodossa.

Itse olen todella huono minkäänlaisia kukka-asetelmia tekemään, niin olen sitten yhden tai pari asetelmaa ostanut. Ystävältä taisin viime vuonna jonkun jouluasetelman saada, kun se niitä tykkää näperrellä :see:

Yleensä myös vien tulijaisina näitä asetelmia ystäville ja appivanhemmille. Jotenkin on niin tönkön näköinen viedä esim. yksi latvainen joulutähti tms. :lol:

Avatar
NorthernLights30
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Loka 2015, 23:00

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja NorthernLights30 » 08 Marras 2015, 00:29

Minä rakastan hyasintin tuoksua ja onneksi en ole saanut niistä päänsärkyä,sillä tapana on laittaa useita hyasintteja ympäri taloa.Joulutähdet ja amaryllikset kuuluu myös suosikkeihin. Bongasin jokin aika sitten vaaleanpunaisia joulutähtiä ja sellainenkin muuttanee meille joulumieltä tuomaan...

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 08 Marras 2015, 08:12

Olen tainut aiemminkin tästä kirjailla, mutta ei tuplat haittaa kun ongelma on edelleen olemassa.

Joulukukat ja kissat.

Meillä on vaan aina ja ikuisesti valkoisia tulilatvoja, kun ne ei ole myrkyllisiä.
Mitä te muut laitatte?

Siis tarkennan vielä Te muut, joiden kissat todellakin syö niitä kasveja vaikka mihin tunkis. 24/7 ei voi olla vahtimassakaan, ettei kollit koske.. :roll:

Plantagenissa kysyttäessä myyjät pyörittävät silmiään, "ei he tiedä". Myrkytyskeskuksen sivuja selatessa menee ikä ja terveys, kaikki tuntemani joulukukat todellakin ovat "sis. myrkkyä" osastossa.

Help!? :woohoo:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja nonna » 08 Marras 2015, 08:25

Eläinlääkäristä sai joskus mukaan lemmikkien jouluohjeen, jossa myrkyttömiksi joulukukiksi oli luokiteltu joulukaktus, tulilatva ja ardisia.

Tästä Herttoniemen eläinlääkäriaseman jouluohjeesta löytyi vastaava tieto.
http://www.lemmikkilaakari.fi/images/Tu ... versio.pdf

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 08 Marras 2015, 12:03

Nonna, just nuo on ne myrkyttömät kukat ja sopii sinne missä on lemmikkieläimiä :peukku:
Cressu, mites joku karkote tai siis olen kuullut että appelsiinin kuoret ruukussa karkottaa kissat :hmm:

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 08 Marras 2015, 14:07

Mä rakastan hyasintteja enkä onneksi kuulu siihen ryhmään jotka saavat niiden tuoksusta päänsärkyä.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 08 Marras 2015, 17:43

tonttu76 kirjoitti:Nonna, just nuo on ne myrkyttömät kukat ja sopii sinne missä on lemmikkieläimiä :peukku:
Cressu, mites joku karkote tai siis olen kuullut että appelsiinin kuoret ruukussa karkottaa kissat :hmm:
Tuo sitrustuoksu kissankarkoitteena on hieno uskomus. :mrgreen: Ekana jouluna ripustin kuusen ala- ja vähä ylemmätkin oksat täyteen mandariinin- ja appelsiininkuoria, ajatuksena juuri tuo, että reippaat kollipojat pysyisivät kaukana.
Illalla laitoin ja aamulla herätessä kaikista kuorista oli revitty osa alas. Paloja löytyi leikittynä niin yläkerrasta kuin eteisen lattialta ja meno vaan yltyi joulunpyhinä.. Kun ne vihdoin kuivuivat käppyriksi, oli suurinta huvia pureskella kuin koira luuta niitä.. Lisää hyviä ideoita ? :lol: :mrgreen: :lmao:

Tuo joulukaktus on minusta ruma kukka. :lol: Ajatus.. kaktus jouluna.. jippii.. :jouulu:

Tänä vuonna voisin repäistä ja ostaa vaikka erikokoisia pieniä punaisia tulilatvoja. Ja yhdistellä sitten risujen jne kanssa niitä.

Tai viedä kollit mummolaan hoitoon jouluksi.. :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija