Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 14:58

Konvehti kirjoitti:Punaista löytyy enimmäkseen, kuuseenkin laitan enimmäkseen punaisia koristeita. Tosin nauhat ja latvatähti ovat kultaisia (hopeisetkin löytyy, mutta taidan laittaa kultaiset). Punaisia tuikkuja löytyy ja muutama vihreä, joka sopii kuusen kanssa. Olkkarissa on punainen joulutähtivalo.
Edelleen näin, mutta tänä vuonna laitetaan hopeiset nauhat kuuseen ja hopeinen tähti. Punaista on koristeissa paljon.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 03 Joulu 2015, 21:05

Tälläiset jouluverhot meiltä löytyy :laav:
Kuva

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Unico » 03 Joulu 2015, 22:19

Tonttu76 ihanat verhot. Noi tontut on varsinkin söpöt :see:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 04 Joulu 2015, 07:56

Unico, kiitos :hali:
Minäkin ihastuin noihin tonttuihin, pakko oli ostaa :laav: :lol:

Avatar
GrazyJaney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Loka 2014, 11:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja GrazyJaney » 13 Joulu 2015, 18:22

Meillä melko perinteisellä värimaailmalla mennään, eli: punaista, valkoista, kultaa... Tykkään myös hieman rouheammista koristeista, joissa saa olla myös ajanpatinaa. Kävin tänä vuonna myös keräämässä ulkoa kuusen ja mäntyjen alta kaiken kokoisia käpyjä, joita ripottelin ympäriinsä :-P

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Katikki » 15 Joulu 2015, 07:39

Kyllä se meillä vaan on edelleen joulunpunainen! :laav:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 15 Joulu 2015, 07:42

Katikki, joulunpunainen on se paras väri joulussa :laav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Katikki » 15 Joulu 2015, 09:09

Tonttu76, ehdottomasti!

HannaT
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 05 Loka 2014, 10:27

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja HannaT » 15 Joulu 2015, 12:25

Tänä vuonna meillä on sisällä hopeaa, punaista ja harmaata ja ulkona katoksessa vihreää ja kultaista. Kultaista en tänä vuonna laita varmaan sisälle ollenkaan, korkeintaan kultaisen nauhan kuuseen, pallotkin laitan vain punaista ja hopeaa.

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 17 Joulu 2015, 23:36

Mun sisustus on noudattelee aika pitkälti melko lämmintä ja murrettua väriskaalaa, mulla on paljon tummaa puuta ja beigeä kangasta, muita ruskean sävyjä ja väripisaroina sitten messinkiä, pinkkiä, viininpunaista, violettia, mintunvihreää ja petroolinsinistä. Tykkään vanhoista asioista, kuten isomummon virkkaamasta pitsipäiväpeitosta ja simpukkanojatuoleista, siitä, että esineillä on persoonaa. Harrastan kirppareita ja teen ja tuunaan myös paljon itse, mitään muuta kuin sänkyjä ja joitain harvoja sisustusesineitä en ole hankkinut uutena. En näe syytä, koska vanhaa kyllä löytää riittämiin, ja ne miellyttävät silmääni enemmän.

Mun joulusisustus ei juurikaan tuo enää lisävärejä tähän jo muuten melko värikkääseen kotiin, vaan pitäydyn valkoisissa ja hopeisissa koristeissa, ja niitäkin mulla on lähinnä vaan kuusta varten. Kaksi peikkotonttua mulla on, ja ne olen saanut äidiltäni. Itse en välttämättä sellaisia olisi ostanut, vaikka ihan söpöjä ne ovatkin ja melkein joka joulu esilläkin. Jos mä jotain uutta ostaisin, mä ostaisin varmaan ruusukullan ja messingin sävyisiä kuusenkoristeita. Ja lisää valosarjoja. Koristelenkin lähinnä valoilla ja kynttilöillä.

Mulla on kymmenet jouluvalot tälläkin hetkellä päällä, ja asun tosiaan yksiössä... Isohkossa ja paritalossa, mutta silti yksiössä :mrgreen: Pari huopaa vaihdan jouluisemmiksi eli laitan sinipunasävyiset kaappiin ja otan puna-oranssit tilalle. Sänkyyn laitoin joulun ajaksi punavalkoruudulliset lakanat ja petaan joulun ajan sängyn jenkkityylisesti "auki" eli asettelen pitsipäiväpeiton huopineen vain sängyn jalkopäähän ja tyynyt muhevaan kasaan seinää vasten.

Niin. Mä tykkään (sisustuksessa) maanläheisistä ja murretuista sävyistä. Tykkään paketoida joululahjatkin voimapaperiin ja naruina käyttää sisalta, niintä tai maanläheisen sävyistä villalankaa. Koristele kotiani jouluksi en kovinkaan paljon, vaan luon tunnelmaa valoin ja muutamin harkituin esinevaihdoin. Mun (niin ympärivuotista kuin jouluistakin) sisustusta on kuvailtu suloiseksi. Siihen mä ehkä pyrinkin, ja totta kai viihtyvyyteen. Kotoisuuteen. :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa