Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 04 Syys 2011, 19:06

Pipsa-poron :poroo: joulu kodassa on kyllä väreiltään perinteisen punainen. Kuusessa punaiset ja hopeiset pallot, hopeiset nauhat, liinat punaisia tai punakirjavia, riippuen kuvioista. Värillisiä valoja en myöskään mielelläni laita. Ikivanhoja perinnöksi saatuja vaaleita pellavaliinoja löytyy, mutta ne ilmestyvät ruokapöytään vasta sitten, kun vasulit ovat isompia ja sottaavat vähemmän.

Olenkohan tapoihin pinttynyt :mrgreen: ? Jotenkin vaan ei esim. siniset tai lilat kuusenpallot silmiä hivele :roll: ..

Avatar
Serene
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 870
Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:25

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Serene » 04 Syys 2011, 19:14

Punaista ja kultaa! :hei: Tapoihini piintynyt minäkin ja kuusessa nuo värit pysyvät edelleen, vaikka itse muun sisustuksen väri onkin tänä jouluna erilainen.

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja nissis » 04 Syys 2011, 19:42

Mun värit vaihtelee.. mutta kyllä mukana on aina joku perinteinen väri: kulta, hopea tai punainen. Tosin mun joulun värimaailma rajoittuukin joulukuuseen ja kynttilöihin, en pahemmin muita koristeluita harrasta. Tämän vuoden väreiksi olen jo miettinyt punaista ja valkeaa. Katotaan muuttuuko mieli vielä:)

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 04 Syys 2011, 22:38

Jaahas, tässäpä vasta kysymys!

Kaikkien aikojen suosikkiyhdistelmäni on ollut kyllä punainen ja kulta. "Sisäisen jouluni" päävärit ovat punainen, valkoinen ja harmaa ja sivuvärit syvänvihreä, kulta ja hopea. Toisaalta olen sikäli kaikkiruokainen, että noin periaatteessa kaikki värit menevät. Äitini on pitänyt pitkään sinisestä ja hänen joulunsa onkin ollut sininen (mutta olohuoneessa hänellä on valkoista ja hopeaa) monena vuonna. Esimerkiksi pahviset seinä-/ovitontut hänellä on sinisenä, samoin juhlapöytäliina jne. Tästä syystä sinisyys on jotenkin tarttunut minuunkin, tuossa alempana siitä sitten lisää.

Itse olen normaalisti siis pukenut kotini punaiseen, valkoiseen ja harmaaseen. Ne värit kuitenkin liittyvät mielessäni joulukuun alkuun, aattoon ja joulupäivään. Tapaninpäivän väri on jostain syystä mielessäni hyvin sininen, sellainen oikea hämäränhyssy. Silitän aatonaattona keittiönpöydälle kaksi liinaa. Alle laitan tummansinisen juhlaliinani ja päälle valkoisen pellavaliinani. Valkoinen pellavaliina palvelee aattona ja joulupäivänä, mutta tapaninpäivänä päälimmäinen liina lähtee pesuun ja sinisen liinan palvelusaika alkaa. Sininen kausi jatkuu uuteen vuoteen saakka. Samoin käy joulupöydän koristuksille. Muita koristuksia en vaihda.

Jouluvärit käyvät mielestäni muuten kodin sisustukseen oikein passelisti. Suurin värillinen asia on sohva, se on tummanharmaa ja se tuntuu oikein syleilevän punaisen ja valkoisen liittoa.

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Omppu » 05 Syys 2011, 11:28

Meillä sisustuksen ja koristeluiden värit menevät hieman huonekohtaisesti, mutta viininpunaista ja kultaa tai hopeaa ja valkoista ne pääasiassa ovat. Joulukuusesta löytyy väriä jonkin verran jo siksi, että olemme ostaneet paljon koristeita ulkomailta, joulumarkkinoilta tai ihan kaupoista. Itsenäisyyspäivän kattaukseen laitan sinisen pellavaliinan ja lippunauhat koristeeksi, muuten ei sininen tai vihreä minuun kolahda. Myöskään nämä modernit värit vaalenapunaisesta lilaan eivät sovi meille.

Snow angel
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 30 Elo 2011, 20:59

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Snow angel » 05 Syys 2011, 18:19

Meillä joulun, etenkin joulukuusen päävärit, ovat kulta ja punainen. Koristelut koostuvat lähinnä joulukuusesta ja lisäksi kunttilöistä ja kyntteliköistä. Tekis kyllä tänä vuonna mieli ostaa uusia joulukuusenkoristeita :see: , mutta luulen että väritys pysyy silti samana. Toinen kiva yhdistelmä olisi mielestäni hopea yhdistettynä valkoiseen ja siniseen, sitä haluaisin kokeilla jonain jouluna :dee:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 05 Syys 2011, 18:29

..............................................

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 05 Syys 2011, 19:07

Meidän joulu täyttyy pakkasen ja lumen väreistä: sinistä, valkeaa, hopeaa ja kirkasta. Keittiössä tosin oli viime jouluna sinisen ja valkoisen lisäksi hieman punaista ja piparinruskeaakin.

Kotikotona joulu taas on perinteisemmin punakultainen.

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 05 Syys 2011, 19:31

Meidän joulu on vaaleanpunaista, valkoista ja hopeista :lol: Menneinä vuosina myös se sininen ja hopea on ollut ja punainen ja kulta. Mutta ehkä osaltaan nykyiseen väriin vaikuttaa aika paljon asunnon värit muuten :cool: Ja niitä vaaleanpunaisia kuusenpalloja on muuten hankala löytää :wink:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: joulun koristelun ja sisustuksen värisi

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Syys 2011, 20:37

Vaihtelee. Punainen ja valkea yhdistettynä vaaleaan pellavaan puhuttelee tällä hetkellä. Joulukuusen koristamaan väri ei ole sama joka vuosi. Mitä voin sanoa, olen vaihtelunhaluinen :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa