Joulusiivous

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 17 Joulu 2013, 21:18

Täällä kans joulusiivous aloitettu jo nyt, koska aatonaattona ei todellakaan tule mieleen enää alkaa siivoamista harrastamaan, ainoastaan imuroin enimmät roskat pois.
Mutta nyt perjantaina olisi tarkoitus tehdä kunnon siivous. Itse en niin hirveästi joulusiivouksesta välitä, mutta pakkohan se on siivota jouluksi :lol:
Tänä jouluna laitetaan jopa puhtaat matot lattialle :lol:

Siitä olen sentään ylpeä, että en oo antanut nyt kaiken maailman tavaroiden kasaantua lipastojen ja kaappien päälle, eli suht siistiä täällä on jo valmiiksi :peukku:
Petivaatteiden tuuletus+pesu, lattioitten pesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, saunan ja vessan pesu sekä tavaroiden paikalleen laitto, siinä on meidän joulusiivous :see:
Puhtaat pyyhkeet vielä joka paikkaan ja valmista on!

Senhän tietää, että elukka/lapsi taloudessa ei pahemmin puhdasta päivää näe, joten näillä eväillä mennään tämäkin joulu.

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 18 Joulu 2013, 07:12

Eilen kuurasin keittiön katosta lattiaan. Tai no, sen lattian jätin vielä pesemättä, mutta kaikki kaapit on nyt käyty läpi ja uunikin pesty. Jos mitään inhoan, niin uunin ja hellan pesua. Meillä kun on kaikenlisäksi tuommonen vanhanmallinen liesi... :slam:

Tänään jatkan vaatehuoneen tomutuksella ja laitan olkkarin siihen kuntoon, että voin levitellä loput joulukoristeet. Ajattelin ostaa tänään joulukuusenkin, sitä ennen pitää pestä lattia ainakin tuosta nurkasta, mihin sen laitan. :jees:

...Saunan ja vessan perusteellinen pesu jää varmaan vielä huomiselle...

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 18 Joulu 2013, 13:41

Täällä on pojan huone siivottu jo muuten, mutta lattian pesen huomenna. Eilen siivosin olohuoneen (pyyhin pölyt, pesin lattian ja laitoin puhtaan maton), vierashuone siivottu, sauna pesty...enää puuttuu vain vessojen ja kylpyhuoneen pesu, keittiön lattian pesu ja makuuhuoneen pesu :see: :mrgreen: :woohoo: :xmas:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 18 Joulu 2013, 16:26

Jee täälläkin nyt kunnon joulusiivous tehty. Matot viety ulos ja piesty, hih. Lattioiden pesu, vaatekaappien siivous ja karsinta plus muu yleinen roinan siivous hoidettu. Lelut käyty läpi ja vanhat pistetty kierrätykseen/kiertoon. Lisäksi sauna jynssätty ja vessat kuurattu huolella. Nyt enää pientä ylläpitosiivousta jouluun asti. Sunnuntaina vaihdan vielä jouluiset lakanat.

Kotona tuoksuu nyt tosi hyvälle ja raikkaalle!
Hyasintit ja piparien paistosta jäänyt tuoksu :laav:

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja Omppu » 19 Joulu 2013, 07:36

Minä olen aloitellut siivousta pikkuhiljaa, hävittämällä valtavat määrät meille tarpeetonta tavaraa. Kaapit ovatkin nyt siistit ja mukavan tyhjät. Olen joko hidas tai laiska, mutta koko huushollia en jaksa jynssätä kerralla kuntoon. Olen kuitenkin puunannut vähemmän käytössä olevia huoneita. Kotiteatterihuoneen sohva on vahattu (vahaan sen aina jouluksi ja juhannukseksi) ja koko huone jynssätty katosta lattiaan (nimenomaan tässä järjestyksessä), samoin vierashuone ja tukilasten huone on jynssätty kuntoon.

Huomenna alkaa mieheni parin viikon loma ja Toivolan vanhalla pihalla käynnin jälkeen siivotaan taas noita vähemmän käytössä olevia huoneita (eli neidin huone, jossa siis lähinnä säilyttää lelujaan yms...), kirjasto ja "tallieteinen" (mm. meidän pakastimemme, koirien ruuat ja tallivermeet ovat täällä) sekä ulkoeteinen. Lauantaille jää viellä ns. käyttötilojen siivous (keittiö, ruokailutila, eteisaula ja yläkerran aula, molemmat vessat, portaikko ja olohuone. Sunnuntaina pestään sitten sauna. Tokihan noita käyttötiloja joutuu imuroimaan ja keleistä riippuen jopa pyyhkimään (pysykää pakkaset, pysykää!) runsaasti noiden nallukoiden vuoksi.

Avatar
TULE JOULU KULTAINEN
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 497
Liittynyt: 15 Syys 2007, 23:51

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja TULE JOULU KULTAINEN » 19 Joulu 2013, 09:28

Minä tunnustaudun viime hetken siivoojaksi, eipä ole vain yksi kerta, kun jotain verhoja on vaihdettu vielä aattoyönä yhden kahden aikaan :lol: Useinkin joulusiivo on tehty aatonaattona, on ollut ihanaa herätä aattoaamuna puhtaaseen kotiin ja hyvin sitä on jaksanut vaikka yö on vähän lyhyeksi jäänytkin.

Parina viime vuonna olen pyrkinyt hoitamaan suurimman siivouksen pari päivää ennen joulua, joten ihan hirveää viime hetken paniikkia ei ole ollut. Tänä vuonna olen tehnyt joulua kotiin pikkuhiljaa ja pitänyt paikat suht siistinä, joten lauantain suursiivous ei tule olemaan mahdoton. Hieman harmittaa siivouksen puolesta nuo kelit, jos lauantaina sataa vettä, jää meillä matot tuulettamatta, no sittenpähän siivousurakka kevenee huomattavasti :lol:
Huomenna kuitenkin pitää pestä jääkaappi ja ehkä uuni, mahtuu sitten viikonlopun kauppatavarat jääkaappiin paremmin.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 19 Joulu 2013, 19:28

Meillä joulusiivous meni tänä vuonna niin, että mies kuurasi saunan ja kylpyhuoneen, imuroi, pyyhki pölyjä ja moppasi lattiat itseni maatessa valkoisena sohvalla. Jaksoin juuri ja juuri siivota jääkaapit ja sitten kaaduinkin koko päivän riivanneen päänsäryn kourissa sohvalle. Nyt on sitten tupa puhdas, enää on lakanat ja pyyhkeet vaihtamatta, mutta ne vaihdan vasta lähempänä aattoa :see:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja miimuski » 20 Joulu 2013, 10:20

Mä oon muuten siivonnut mutta miehen pitää pestä suihkun ja saunan lattiat ja saunan lauteet kun ittelle kävi haaveri ja sain neljä tikki peukaloon niin en saa nyt sitten itte pestä. Naulakko pitää vielä järjestää. Ittellä vielä kauhee flunssa niin jaksaminen ihan nollissa.

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja katsuja » 21 Joulu 2013, 07:12

Tänään onkin urakkaa joka täytyy aloittaa ihan kohta.. imurointi, laattioiden pesu ja pölyjen pyyhkiminen. Keittiö ja kylpyhuone kuurataan. Matot imuroin ja laitan parvekkeelle tuulettumaan. Illalla vielä petivaatteiden ja pyyhkeiden vaihto, niin ja se pyykkääminen! Paljon on hommaa tälle päivälle!

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulusiivous

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 21 Joulu 2013, 10:13

..............................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa