Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja miimuski » 15 Marras 2013, 08:22

Viikonloppuna alotan siivoamalla etu ja takapihan niin viittii laittaa jouluvalot ulos ja lyhtyjä. Sisällä alan pikku hiljaa tekemään joulusiivousta ja samalla vaihdan joulu verhot ja matot ja laitten koristeet. Koristeita sitten tulee yleensä lisättyy pikku hiljaa kun niitä on ostettu/tehty. Punaisia pahvi tonttuja ainakin tarttee lisää tehdä kun lasten käsittelyssä viime vuonna osa meni rikki.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja shara » 24 Marras 2013, 14:27

Tänä vuonna olin ajoissa, kaikki lahjat taitaa olla jo ostettu. Olen myös virallisesti aloittanut joululaulujen kuuntelun. :mrgreen: Nyt voi rauhassa laskeutua joulun odotukseen. :) Eli vastaus otsikon kysymykseen: marraskuussa.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 14 Joulu 2013, 21:33

Joulukoristelun ja -herkuttelun aloitin jo lokakuussa. Nyt on kuusi koristeltu latvatähteä lukuunottamatta (isommat pojat ehtivät rikkoa sen sillä välin, kun laitoin palloja ja nauhoja).

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 14 Joulu 2013, 23:29

Täälläkin on tänä vuonna oltu ihmeen aikaisessa kaikkien valmistelujen suhteen :shock: Kaikki koristeet on ollut jo paikoillaan jo pitemmän aikaa, kuusta lukuunottamatta.
Leivonnaiset on nyt leivottu pakkaseen, joiden kanssa yleensä tuskailen vielä aatonaattona.
Lahjat on kaikki ostettu joulukuun alussa ja ovat jo paketoituna.
Joulusiivous on vielä vaiheessa, mutta se jää muutenkin aina muutamaa päivää ennen joulua tehtäväksi.
Eli näin täytyy tehdä myös jatkossa, jos haluaa välttää joulustressin :lol:

Taidanpa huomenna kauppareissulla ostaa jo laatikot pakkaseen valmiiksi ja pari joulukukkaa tunnelmaa luomaan :peukku:

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja shara » 20 Syys 2014, 14:09

Tekisi mieli jo tänään askarrella joulukortteja, mutta ehkä yritän pitkittää vielä. :mrgreen: Koristeet laitan joulukuun alussa varmaan. Marraskuun puolenvälin tienoilla ajattelin mennä ostoksille Helsinkiin, joululahjoja hankkimaan. Niitä tulee sitten paketoitua marras-joulukuussa. Tavoitteena on, että hyvissä ajoin ennen joulua kaikki on valmista niin sitten saa vaan rentoutua ja nauttia.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 22 Syys 2014, 13:52

Olen aloittanut joululahjojen oston jo kesällä, kun tuli alennusmyyntejä. Olen paketoinut lahjat sitä mukaa, kun olen niitä ostanut. Kartoitin viikko sitten joulukorttivarastoni. itse tehtyihin joulukortteihin minulla onkin materiaalit pariksi-kolmeksi vuodeksi, tuli Tiimarin loppuunmyynnistä alkuvuodesta vähän hamstrattua. :see:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja athella » 22 Syys 2014, 14:23

Ajattelin nakata tänään jouluverhot pyykkikoneeseenja pestä ne. Tavoitteena saada verhot vaihdettua tällä viikolla. Lahjasukkia olen neulonut heinäkuusta (?) alkaen, eli kaipa täällä on valmistelut jo kivasti käynnissä. :hei:

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja katinka » 22 Syys 2014, 15:03

Se on Katinka hoodeilla!!!!!!!!!

Olen käynyt kurkkimassa muutamia, öhömmm, kertoja. ja ain ajatellut kirjoittaa tähän näin. en mitään!

se ei ole totta. mä olen pihalta ehtiny raivaa kesäkukat pois. ja tuost päädys ja sen kukista, mä en keväällä kerännyt jouluvaloja ollenkaa pois. siel ne oottaa jotta havut saahaa tökkästyy kukkapurkkeihin. mä siis aloitin hyvinkin aikaisin tänä vuonna olemalla vähän laiska. ja kaikki talon värittömät lukuisat valoketjut on tsekattu ja valaisee kevyesti taloa kauttaaltaan. hyvin mä ne olen piilotellut niin että niitä ei tajua edes. niitä on vierasmakkarin seinällä vanhan koristeoven takana loistamassa, ja samoin eteisen vanhan ikkunanpokapeilin takana. niitä on muutamissä isoissä lyhdyissä vanhojen pottulaatikoiden päällä. ja on niitä valkoisiks maalatuis kaapelikeloiskin valaistuksena. ja ihan on ketjuna hirren vieres seinäl olevas sähköjohtoja varten rakennetus piilos, jonka päällä se valaisee vanhoi kauhoikapustoipääläreitälasipurkkejamitäkaikkee. niin tämä osa mulla on jouluiseksi miellettävää vaan olemassa :hei:

viimevuonna ostin kaksi valkopukuista nenätonttua, pienet ja sievät. ne on nakottanut koko kesän meijän ilona hyllyllä. kukaan ei oo huomauttanu. mailegin pikkunisset samoin, paikalla elämässä mukana. mutta tämän enempää tonttuja ei meillä olekkaan :lmao:

mut olen mä vierashuoneeseen, makkariin ja mummonkammariin laittanut ikkunoihin valkoiset valotähdet. ja niitä kyl käytellään.

en kai mä muuta ole tehnyt joulun eteen. en kai. jos olen niin se on mun mielentilaa. mulla kun on viis vuodenaikaa: kevät, kesä, syksy joulu ja talvi. ja jokaises mukana mun mielentila. punaista meil on tosi vähän missään esil. ihan vähän vain. me asutaan maalla. naapuriin näkee mut se on suht kaukana. mein pihan poikki menee tie, jota kukaan harvoin käyttää. siksi mä saan tääl maalla nauttia kiireettömästä jouluntulosta. ja mulle tulee ähky kun mä kaupungis sitä käyn katsoo. mut siitä ähkystäkin mä tykkään. muutama kunnon annos sitä pitää joulun alla saada :jee:

Niin ja mä olen siis Katinka. jouluihminen. :laav:

Avatar
maalaishiiri
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Tammi 2014, 15:17
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja maalaishiiri » 23 Syys 2014, 08:43

Naapuri on laittanut valosarjan kuistilleen,kaunista :hip: itse laitan yleensä lokakuun lopussa/marraskuun alussa. Ensimmäiset tortut paistan samoihin aikoihin ja nehän syödään heti. :nam: Joululahja hankinnat aloitan marraskuussa,mutta yleensä vielä muutama päivä ennen joulua tuskailen kaupassa viimeisien ostosten kanssa :roll:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Milloin aloitat jouluvalmistelut ja -koristelut?

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 24 Syys 2014, 19:43

Tämän vuoden valmistelut aloitin jo vuosi sitten :mrgreen: Meillä on nimittäin makkarissa jouluverhot vielä ikkunassa :oo Sen sata kertaa pitänyt ottaa ne pois, mutta aina sit vaan jäänyt. Ne on osin aika huomaamattomat näemmä. Ja monta kertaa ajatellut, että käyn vaan alhaalla ja sitten tulen ottamaan ne pois..... Illalla menee nukkumaan ja näkee ne verhot ja aamulla sitten.... Juu herätessä ei edes muista koko verhoja :jouulu:
Jospa ne nyt sit saa jäädä :)

Kesällä tulikin jo ne uudet potut laitettua pakastimeen. Uudet jouluverhot tilasin köökkiin. Vanhat ei nyt millään sovi rempan jälkeen :lol:

Tässä olisi nyt innostus päällä ja ajatuksissa käynyt, että noita joulun laatikkoruokia teen pakkaseen ihan tässä lähiviikkoina. Syyslomalla ne on aina viimeistään tehty.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa