Joulukuusen paikka?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Weba » 20 Elo 2014, 09:04

Meillä kuusi tulee tupaan. viime vuonna eka joulu tässä kodissa ja kuusi oli olohuoneessa ikkunan edessä, telkkarin ja sohvan välissä, sivussa kuitenkin että joulukalenterin näki :)
Tänäkin vuonna varmaan siihen, 3v ainakin yksi päivä muisteli, että siihen kuusi taas saatava.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 20 Elo 2014, 10:38

Joulujuristi kirjoitti:Minulla ja kihlatulla ei ole koskaan ollut joulukuusta, sillä olemme aina asuneet suht pienissä asunnoissa. Mutta nyt olen alkanut miettimään, josko makuuhuoneemme yhteen nurkkaan saisi sellaisen pienen tekokuusen, joita taidetaan myydä ainakin Stockalla joulun aikaan. Leveimmästä kohdasta se saisi olla vain n. 55cm. Löytyyköhän niin pientä?
Joskus olennähnyt joissakin kauppojen somisteissa tms julkistiloissa joitain tosi kapeita pilarimaisia kuusia, mutta en tiedä onko niitä saatavilla ihan vaan kuluttajille.

Avatar
Martta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Joulu 2013, 21:54

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Martta » 10 Syys 2014, 11:03

Kuusen paikka on meillä olohuoneen nurkassa, joka näkyy olohuoneen ovelta. Muutenkin olohuoneeseen tulee meillä eniten joulukoristeita, joten kuusi siis kruunaa koko komeuden. Jopa nojatuoli saa väistyä joulukuusen tieltä muualle, joten kyllä kuusi saa talon parhaan paikan :D

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 11 Syys 2014, 07:17

Ensimmäistä kertaa omassa asunnossa kerta asuessani piti kuusen paikkaa alkaa miettimään. Vaikka itse joulunpyhät vietänkin lapsuudenkodissani, haluan silti pienen kuusen myös asuntooni. Oikeaa kuusta en tänne varmaan saa, joten täytyy tyytyä tekokuukseen ja tuohon ainoaan tyhjään ja ehjäseinäiseen nurkkaan sen varmaan laitan. Siitä se toki näkyy kaikkialle ja onkin paras paikka. :)

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 11 Syys 2014, 20:02

Tätä joulua meillä vietetään uudessa kodissa ja tietysti aika pian piti muuton jälkeen ruveta miettimään kuusen paikkaa :-P Mä luulen,että olkkarin ikkunan edessä vois olla hyvä paikka, eteiseen ajattelin lisäksi laittaa sellaisen pienemmän valkoisen kuusen tuomaan valoa ja iloa :laav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 04 Loka 2014, 18:50

Meillä on olohuoneen jatkeena tuplalasioven takana vieras-/työhuone, johon kuusi tulee heti oven taakse näkyvälle paikalle. Kun olemme paikalla, ovat ovet auki jolloin kuusi on ikään kuin samassa tilassa. Yöllä ja kun olemme poissa kotoa, ovet ovat kiinni ja kuusi turvassa kissoilta ja koirilta. Kätevää!

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja athella » 05 Loka 2014, 12:51

Paniikki! Mulla ei ole hajuakaan, että mihin täällä saadaan joulukuusi laitettua! En halua sitä parvekkeelle, sillä mun mielestä kuusen kuuluu olla sisällä. Meillä vaan on olohuone niin kamalan pieni, ettei se oikein mahdu tänne. Ehkä tuohon Miltsun terran viereen, mutta siinä me kuivataan pyykkiä yleensä. Toinen paikka on tuossa Mörön tietokonepöydän lähettyvillä, mutta ei se oikein ole hyvä siinäkään. Nooh, ehkä me joku ratkaisu täällä keksitään. :oo

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 06 Loka 2014, 12:51

Meillä kuusi saa parhaan paikan olkkarista, yksi nojatuolikin saa siirtyä jonnekin sivummalle. Meillä on avonainen olohuone-keittö-ruokailutila -yhdistelmä ja koristeita tulee tuolle alueelle, eniten kuitenkin olkkariin. Ai niin, hankin viime jouluna lisäksi pienen valkoisen tekokuusen pianon päälle. Oli ihan soma muutamine punaisine pienine koristeineen.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Iip » 07 Loka 2014, 17:39

Eilen pohdittiin miehen kanssa potentiaalisia sijoituspaikkoja kuuselle, mutta ei kyllä saatu vielä päätöstä aikaan. Olohuoneeseen se varmaan tulee, mutta pitää vielä mallailla, missä se olisi parhaiten näkyvissä olematta kuitenkaan tiellä.

Avatar
Miss
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 9
Liittynyt: 14 Syys 2012, 12:01

Re: Joulukuusen paikka?

Viesti Kirjoittaja Miss » 11 Loka 2014, 16:23

Kuusi tulee omasta pienestä metsäpalstasta ja kannetaan sisälle aatonaattona. Ja aina samalle paikalle eli olohuoneeseen. On siinä taas koiralle ihmeteltävää :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa