Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 07 Syys 2017, 20:33

Kuoharikalenteri olisi minunkin mieleen :jee:

Puolukka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Marras 2014, 23:11

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Puolukka » 16 Syys 2017, 22:05

Mulla on taas hyväksi havaittu Minna Immosen joulukalenteri... On kyllä vähän rankkaa että taas pitää odottaa yli 2 kk ennen kuin saa avata 1. luukun...

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 08 Loka 2017, 00:46

Joulukalenterit, ne vasta on ihania koristeta. Minulla on aina monta joulukalenteria, joskus lapsena jopa tein itse itselleni kuvakalenterin, kun niin kovasti niistä tykkään. Joka joulu pitää olla halppissuklaakalenteri, mieluiten ostan itse niin uskon että suklaa on syömäkelpoista. Kuvakalenterikin pitää olla. Ennn niitä sai posteista ja tavarataloista, mutta viime vuonna en meinannut löytää mistään. Kalenterit olivat jättimäisiä ja hintaa yli 10 euroa. Paperikalenterille puolen halvempi on sopiva hinta ja Kirja kärkkäiseltä onneksi löytyi. Myöhemmin huomasin Tallipihalla ihania, halpoja kalentereita ja tänä vuonna hankin omani sieltä. Korttikalenteritkin ovat kivoja, niitä en hanki, mutta jos saan joltain niin todellakin avaan. Näiden lisäksi minulla on Joulukuusen muotoinen kangasjuttu, joka ssältää 24 pientä luukkua. Lapsena äiti piilotti joka luukkuun jotain ja näin aikuisena joskus sisko on tehnyt paketit niihin. Kerran täytin kalenterin enkelisuklaapatukoilla ja kerran itse kirjottamillani joulumietteillä ja lainauksilla. Tänä vuonna ajattelin myös jotain tuon tapaista keksiä itselleni siihen tyätteeksi. Kaiken päälle vielä avomieheni isä on antanut miehelleni ja myäs minulle omat veikkauksen kalenterit. 5 euroa tuli viime vuonna voitettua ja kyllä sekin lämmitti mieltä.

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 08 Loka 2017, 11:55

Minun pitäisi pienimmälle lapselle löytää joku kiva ja kohtuuhintainen itsetäytettävä kalenteri. Molemmilla pojilla on omat täytettävät autokalenterit, joihin tonttu tuo joka yö yllätyksen. Tosin nyt jo tietävät, että äiti on se tonttu :hei: . Tänä vuonna nuorempi tosin ilmoitti, että haluaa mieluummin Lego city -kalenterin. Viime vuonna sellainen olikin vanhemmalla, joka nyt haluaa "tontulta" yllätyksen. Vaikea kyllä keksiä täytettä kalenteriin 7-vuotiaalle pojalle. Nyt pitäisi tosiaan 1,5-vuotiaalle tytölle hankkia oma kalenteri. Lisäksi lapsilla on jotkut haluamansa karkki- tai suklaakalenterit.
Joka vuosi ostan itselleni partiolaisten kalenterin, jos vain sellaisen myyjän jostain bongaan. Tai jonkun muun kuvakalenterin. Ja myös suklaata pitää olla. Mitä enemmän kalentereita, sitä parempi. :jouulu:

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 08 Loka 2017, 12:14

Joulumyyrä kirjoitti:
08 Loka 2017, 11:55
Minun pitäisi pienimmälle lapselle löytää joku kiva ja kohtuuhintainen itsetäytettävä kalenteri. Molemmilla pojilla on omat täytettävät autokalenterit, joihin tonttu tuo joka yö yllätyksen. Tosin nyt jo tietävät, että äiti on se tonttu :hei: . Tänä vuonna nuorempi tosin ilmoitti, että haluaa mieluummin Lego city -kalenterin. Viime vuonna sellainen olikin vanhemmalla, joka nyt haluaa "tontulta" yllätyksen. Vaikea kyllä keksiä täytettä kalenteriin 7-vuotiaalle pojalle. Nyt pitäisi tosiaan 1,5-vuotiaalle tytölle hankkia oma kalenteri. Lisäksi lapsilla on jotkut haluamansa karkki- tai suklaakalenterit.
Joka vuosi ostan itselleni partiolaisten kalenterin, jos vain sellaisen myyjän jostain bongaan. Tai jonkun muun kuvakalenterin. Ja myös suklaata pitää olla. Mitä enemmän kalentereita, sitä parempi. :jouulu:
Millaiseen kalenterin meinasit 1,5 vuotiaalle? Meillä olisi 2-vuotias, jolle voisi jonkinlaisen kalenterin jouluksi hommata, ei kuitenkaan välttämättä suklaakalenteria vielä :see:

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 08 Loka 2017, 13:30

JoulunOdottaja kirjoitti:
08 Loka 2017, 12:14
Millaiseen kalenterin meinasit 1,5 vuotiaalle? Meillä olisi 2-vuotias, jolle voisi jonkinlaisen kalenterin jouluksi hommata, ei kuitenkaan välttämättä suklaakalenteria vielä :see:
No, jos tarkkoja ollaan, on meidänkin tyttö joulukuussa jo 1v10kk. Ajattelin itsetäytettävää kalenteria, johon laitan sitten jotain pientä. Varmaan ainakin pikkueläimiä, hiuspampuloita ja -pinnejä, saippuakuplia, rusinoita, joku koru, pipari, tarroja, heijastin, kyniä tai mitä sopivan pientä nyt keksinkään. Ehkä johonkin luukkuun voi joku suklaakin ilmestyä, mutta en minäkään ihan pelkkää suklaakalenteria halua vielä, vaikka saakin silloin tällöin jonkun karkin maistaa.

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 08 Loka 2017, 15:26

Joulumyyrä kirjoitti:
08 Loka 2017, 13:30
JoulunOdottaja kirjoitti:
08 Loka 2017, 12:14
Millaiseen kalenterin meinasit 1,5 vuotiaalle? Meillä olisi 2-vuotias, jolle voisi jonkinlaisen kalenterin jouluksi hommata, ei kuitenkaan välttämättä suklaakalenteria vielä :see:
No, jos tarkkoja ollaan, on meidänkin tyttö joulukuussa jo 1v10kk. Ajattelin itsetäytettävää kalenteria, johon laitan sitten jotain pientä. Varmaan ainakin pikkueläimiä, hiuspampuloita ja -pinnejä, saippuakuplia, rusinoita, joku koru, pipari, tarroja, heijastin, kyniä tai mitä sopivan pientä nyt keksinkään. Ehkä johonkin luukkuun voi joku suklaakin ilmestyä, mutta en minäkään ihan pelkkää suklaakalenteria halua vielä, vaikka saakin silloin tällöin jonkun karkin maistaa.
Taidan tehdä samalla tavalla, kiitos vinkistä :peukku: meiltä varmaa löytyy vielä semmone itse täytettävä joulupukkikalenteri omasta lapsuudesta :see:

Avatar
PipariaKka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Loka 2012, 21:46

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja PipariaKka » 08 Loka 2017, 15:39

Meille hankittiin aina kun lapset olivat pieniä perinteiset kuvakalenterit ja kun siitä kasvoivat , kasvoi myös kalenterien koko ja hinta: joko schleich tai lego kalenterit :lmao: Teinpä myös joskus myös kalenterin itse, mm pienistä Pokemon figuureista (jotka ovat vielä tallessa)
Nyt kun ovat jo teinejä, mieluisia ovat veikkauksen kalenterit, ja tämä mamma aina (salaa mieheltä) ostaa myös suklaakalenterit :lol:
Miehelle juuri kerroin kuoharikalenterista ja harmittelin sitä että ei suomesta löydy..

-PipariaKka- :pipru:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 09 Loka 2017, 13:16

Minua rupesi kiinnostamaan Mauri Kunnaksen kirjajoulukalenteri. Siis itselle :see: Vai onkohan aivan liian lapsellinen :roll:

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 09 Loka 2017, 21:49

Nettikauppoja selatessa tuli vastaan Muumien kirjajoulukalenteri, pitänee se tilata kunhan tulee myyntiin. Ostan sen yhteiseksi lasten kanssa, ollaan muumifaneja 😊

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa