Aatonaatto

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Mila » 07 Marras 2014, 23:10

Tänä vuonna olen aatonaaton töissä. No ei se mitään, teen joulun loppusiivouksen viikonloppuna. :) Mies on onneksi joulun aluspäivät vapailla, joten on luvannut ojentaa auttavan kätensä kaupassa käyntien suhteen, sekä siivota sen minkä osaa. :peukku: Nyt jo hyvissä ajoin olen tehnyt listat sen suhteen mitä aattoa varten täytyy tehdä, joten mikäpä sen mukavampaa kun kotiin tullessa saa aloittaa kinkunvalvojaiset :)

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 13 Marras 2014, 20:54

Tänävuonna tuli pitkät vapaat juuri parahiksi ja vasta 25 päivä kutsuu työt iltavuorolla,sopii mulle jouluhullulle :jouulu:
Suursiivouspäivä osuu siis viikonlopulle ja alkuviikkoon ei aatonaattoon, toki ulkoilutan petivaatteet ja matot ja heilutan moppia kukonlaulun aikaan aatonaattona mutta aamulla aikaisin pitäisi tonttulin kamari olla putipuhtoinen :hip:

Kinkku paistetaan aatonaattona mutta se on miehen tehtävä :peukku:

Kaupassa käydään 22 päivä tänävuonna eli ei aatonaattona

Tonttulin kammarin perinteisiin tehtäviin kuuluu ainoastaan tänä vuonna tonttujen yöllä koristelema kuusi jonka lapset näkevät vasta jouluaattoaamuna, silloin kun heräävät :jees:

Eli tänävuonna aatonaatto on pyhitetty oleilulle, yhdesäololle, fiilistelylle,ulkoilulle ja kaikki saamme olla yhdessä,koko perhe :inlaav: Aaton aatto siis pyhitetään jo rauhoittumiseen ja tunnelmoimiseen ihan täydellisesti :inlaav: :kynde: :hali: :talvi: :laulu: :glogi:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 14 Marras 2014, 15:18

Kuulostaapa hyvältä Tonttuli :laav:

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 16 Marras 2014, 19:06

Minä oon jo valmiiksi kiukkuinen, jos joudun töihin aatonaattona. En ala mitään, jos vasta 17.30 olen kotona. Vaikka ymmärrän toki, että jotkut ne joutuvat olemaan aattona ja joulupäivänäkin töissä :|

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Saraella » 22 Marras 2014, 00:15

Tänä vuonna on aatonaatto poikkeuksellisesti vapaana :jee: Päivä menee todennäköisesti viimeisten siivousten merkeissä aamupäivällä. Meillä on koiria, joten on imuroitava ja lattiat pestävä vielä aatonaattona. Vessan kuuraan myös perinteisesti ja vaihdan lakanat. Tämän jälkeen saattaa olla vuorossa kauppareissu, ellei sitä ole hoidettu jo edellisenä päivänä. Kauppareissun jälkeen laitan loput ruokavalmistelut kuntoon, mikäli teen rosollin itse, tulee se tehtyä tässä vaiheessa, samaten mahdolliset tuoresalaatit. Perunat kuorin myös varmaankin valmiiksi. Lahjoja saattaa olla yhä pakkaamatta, joten ne tulee myös pakattua. Ilta pyhitetään sitten tunnelmoinnille, todennäköisesti syödään joulutorttuja, pipareita aurajuustolla ja juodaan glögiä jouluista leffaa katsellessa :glogi:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Mila » 22 Marras 2014, 21:34

Just muutamaa viestiä aiemmin kerroin että mun piti olla töissä koko aatonaatto! No ei tarvitsekaan, pomo oli sitä mieltä että tämä nainen on laitettava lomalle kun kesälomat on päättynyt ensimmäisenä. Menen töihin vasta 5.1.2015 :woohoo: :woohoo: :woohoo: Eli meni kaikki suunnitelmat uusiksi positiivisella tavalla :D

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Unico » 24 Marras 2014, 18:19

Mila, kuulostaapa kivalta !

Mulla viikko vapaata ennen joulua ja sit pyhät töitä ja viikko vapaata. Mulle sopii. Aaton aattona ainakin joulu sauna ja kinkku paistetaan. Toki vieraista riippuen voi olla jouluateria porukalla tos näk ei kuitenkaan. Aaton aatton fiilistelyä.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja Katikki » 24 Marras 2014, 22:02

2,5 viikkoa joululomaa! Edellinen loma olikin heinäkuussa, kyllä sitä nyt jo odottaa... :jouulu:

Avatar
KattiRiina
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 723
Liittynyt: 08 Joulu 2008, 12:20

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja KattiRiina » 25 Marras 2014, 20:35

Tänä vuonna olen taas ekaa kertaa vuosikausiin aatonaaton töissä. Ja työvuorolistan mukaan neljään saakka :thud: Mieskin on iltavuorossa ehkä jopa kymmeneen saakka. Joten täytyy tehdä kaikki valmistelut jo edeltävänä viikonloppuna, samoin kaupassa täytyy käydä ennen.

Yleensä olen aatonaaton käyttänyt fiilistelyyn ja silloin monesti onkin koko päivän ollut kutkuttava tunne, että joulu on ihan kohta. Toisaalta täytyy ajatella positiivisesti, ehkä toisaalta töissäkin voi olla ihan erilainen tunnelma kun joulu on niin lähellä. Nähtäväksi jää. Aatonaaton illasta täytyy sitten ottaa kaikki irti ja käyttää se rauhoittumiseen.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Aatonaatto

Viesti Kirjoittaja shara » 23 Joulu 2014, 16:28

Tänään kävimme vielä asioilla, Postissa ja kaupassa. Lisäksi pesin pyykkiä aamulla koneellisen (yleensä pyykkipäiväni on keskiviikko, mutta en halua huomista aattoa käyttää pyykinpesuun...). Lahjoja on vaihdettu sukulaisten kanssa, illan päälle vielä pari sukulaista tulossa käymään.

Kaiken kaikkiaan meininki on ihan rento, ei pakonomaista suorittamista ja tukka putkella juoksemista. Illalla varmaan sauna. :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa