Joulu töissä

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
PipariaKka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 94
Liittynyt: 16 Loka 2012, 21:46

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja PipariaKka » 07 Loka 2017, 11:49

Minäkin tein ennen lasten syntymää kolmivuorotyötä, ja joulunakin tuli oltua töissä.
Nykyään en voisi ajatellakaan että olisin jouluaaton tai -päivän töissä, sitä arvostaa ihan eri tavalla, vaikka lapset ovatkin jo teinejä..
Meillä töissä on kuitenkin tilanne jolloin ollaan vuorotellen töissä välipäivät (jouluaatto+pyhät kiinni), onneksi olen onnistunut tähän asti neuvottelemaan että voin olla kesäpäivyksen töissä ja saan näin välipäivät lomaa, mutta katsotaan miten tulevaisuudessa käy. Vuoden 18 joulun välipäivät voin olla töissä, niitähän on vain muutama :lmao:

-PipariaKka- :pipru:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 16 Loka 2017, 20:52

Olen onnekseni päässyt välttämään tämän, ettei jouluna ole tarvinnut olla töissä. Nyt kun olen harkinnut työpaikan vaihdosta, monet työpaikat ovat katsoneet pahalla, kun olen sanonut, että voisin aloittaa vasta vuoden 2018 alussa. Jouluksi on töitä tarjolla, vaikka kyllä ihmettelen miksi ihmeessä niin monet paikat ovat jouluisin (pyhisin) auki. En minä ainakaan joulunpyhinä halua lähteä kauppaan tai ravintolaan yms. Jos tässä saisin lähikuukausien aikana työpaikkaa vaihdettua, niin täytyy tuleville vuosille olla valmis tekemään myös jouluisin töitä. Kyllä se varmasti harmittaisi, mutta varmasti riippuu ihan siitä, millaisissa työvuoroissa on. Itsekkin kun asun vähän kauempana ja kaikkialle joudun kulkemaan bussilla, niin joulunpyhät olisi aikamoinen haaste mennä töihin, kun julkiset kulkevat huonosti jos ollenkaan. Saa nyt nähdä. Tälle talvelle olin kerryttänyt pari viikkoa lomaa ja olin ainoa, joka oli edes esittänyt toiveet milloin lomani haluan pitää. Tietenkin koko jouluksi!

jokin
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2014, 11:34

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja jokin » 26 Loka 2017, 12:56

Vaimoni on edelliset 3 jouluaattla viettänyt töissä, nyt sanoin että aaton saa luvan olla kotona. Se on kuitenkin lapsille se tärkein päivä kun pukkikin tulee, olkoon palkkaus parempi kuin tavallisesti vaan ei se kaikkea korvaa! :cool:

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 27 Loka 2017, 20:21

Olen juuri aloittanut uuden työn kukkakaupassa. Aattona tuskin ollaan auki, mutta muuten hoppua varmaan riittää. Kukkakaupassa on onneksi ihan mukavaa olla töissä, joten en nyt kuolisi, vaikka muutman tunnin siellä viettäisinkin joulun aikanakin.

Avatar
mams
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Heinä 2014, 23:41

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja mams » 05 Marras 2017, 00:37

Täällä yksi joka on ilmottautunut vapaaehtoisesti jouluksi töihin, tää kk sit jännitellään vielä et kui käy.
Lapsi joulun poissa ja sukujouluja en harrasta nii tuntui hyvältä vaihtoehdolta kun paras kaverikin ilmottautui ni vietetään sitten yhdessä joulua töissä miten nyt sit ehditään töiden ohessa :see:

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja katsuja » 05 Marras 2017, 04:56

Tänä vuonna sattuukin yövuorot siten, että valvon jouluaaton vastaisen yön töissä ja sitten koittaa vapaat. En ole ennen tehnyt yövuoroja töissä joulun aikaan. Olen jo lupautunut paistamaan kinkun ja tekemään riisipuuron asukkaille, katsotaan mitä muuta keksin ja ehdin tehdä sitten kymmenen tunnin aikana :nam:

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja MrsP » 27 Marras 2017, 09:07

Mun työssä vuoden suurin sesonki on nimenomaan joulu. Ensimmäiset valmistelut tehdään ennen juhannusta kesäkuussa ja syksyn mittaan alkaa jouluhommat heräilemään. Marraskuun puolesta välistä se onkin sitten yhtä suurta joulua lähes tauotta aina vuodenvaihteeseen asti :xmas: Tämä tilanne on toisaalta aika optimi kun saa pyöritellä joulujuttuja sekä kotona että töissä, toisaalta taas hetkittäin iskee totaaliväsymys sekä fyysisesti että henkisestikin... Lähinnä siksi, koska juuri yhtään ei ole aikaa rauhoittumiselle ja syvälliselle fiilistelylle. Toisaalta iloa antaa se, että saa omalta osaltaan auttaa ihmisiä valmistelemaan joulua :see:

Parhaamme yritetään, että päästään aatonaatoksi valmistelemaan ihan vaan omaa joulua, mutta pahimmassa tapauksessa töistä pääsee vapaille nykyään yhdeksi päiväksi eli joulupäiväksi. Onneksi yleensä on innokkaita tulemaan joulunakin töihin :peukku: Kyllä näin jouluttajana on pikkaisen yksityiselämän joulusatsaukset ja -tunnelmat laskeneet työn jouluun sijoittuvan hektisyyden takia :thud:

Onneksi kaikesta voi löytää omanlaistaan jouluiloa ja ajatella, että todennäköisesti tulee taas toisenlaisiakin elämänvaiheita :inlaav: Ja mullahan kasvaa täällä myös pieniä jouluttajia, joten vähitellen mammalla on talo täynnä äidin pikku apureita :reki: Meidän joulu rakentuu nykyään joulukuun jokaisen päivänä pikku hiljaa ja sehän just palkitsee kun tulee koko kuukausi fiilisteltyä (vaikkakin kiireen keskellä) ;)

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Merida » 14 Joulu 2019, 16:45

Kuinkas monella jouluttajalla menee tämän vuoden Joulu töissä?
Itse oon koko joulun töissä alkaen aatonaatosta, mutta onneksi on yövuorot niin se ei haittaa joulun juhlintaa :jee:
Ja nyt voi yölläkin syödä :nam:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 14 Joulu 2019, 22:57

Kyllä joulukuu on työpainotteista, 3 vapaapäivää on loppu kuussani. Ensi sunnuntai, jouluaatto ja joulupäivä. Aatonaattona on iltavuoro, se vähän harmittaa, mieluummin oisin tehnyt aamun. Tapanista uuteen vuoteen kanssa töissä ja uudenvuodenaattona lähetään saman tien anopille kun pääsen vuorosta. Ainakin itselläni töissä on ihan joulumieli ja pidä kun tonttulakkia päässäni. Pitkän putken väsymys vaan alkaa ottaa välillä voimille, mutta onneksi kotona saa vapaahetkinä rentoutua rauhassa joulutunnelmissa.

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 15 Joulu 2019, 08:01

Töissä olen koko joulun. Työskentelen yrittäjänä miehen maatilalla, meillä on lehmiä ja elukat on hoidettava arkena ja pyhänä. Mikäli mahdollista niin pyrimme järjestämään työt niin, että teemme vain välttämättömät hommat. Tosin poikimisista tai sairastumisista ei aina tiedä, joskus tulee yllätyksiä mutta yleensä on jäänyt ihan hyvin aikaa myös joulun viettoon. Tänä vuonna minulla on muutama päivä lomaa joulun ja uuden vuoden välillä ja se menee kyllä vielä ihan joulutunnelmissa :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa