Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 19 Marras 2017, 00:43

Olen ollut aina jouluihminen. Laittanut kaikkea. Koristeita, ruokia jne. Tunnustautunut jouluhullu siis :hip:
Ja nyt olen lähdössä Kanarialle. Joulu siellä. Olen haaveillut joskus, että millaista se joulu olisi muualla, mutta en ole aikaisemmin päässyt. Monista eri syistä. Nyt oli aika kypsä sille. Matka ostettu aikaa sitten. Valmiiseen pöytään koko loma.

Onko joku ollut ja kuitenkin tunnustautunut jouluhulluksi? Miten meni reissu? Tuliko vieroitusoireita kotijoulusta? :hei:

Odotan innolla reissua. Siitä on kerta haaveiltu ja nyt mahdollisuus. Onpa sitten koettu ja tietää millaista se oli. Osaa sitten sen mukaan jatkon joulut suunnitella.
:jees: 2 viikkoa lämpöä ja palmuja :jees:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 21 Marras 2017, 15:01

Itse vierastan kovasti ajatusta viettää joulua ulkomailla, tai paremminkin lämpimässä kohteessa.
Itse kaipaan joulussa kuitenkin niitä joulukoristeita, jouluruokia sekä sitä tunnelmaa, minkä saa kotosuomessa :lol: olipa sitä lunta tai ei. Mutta itse en siis joulua haluaisi viettää rantalomalla :see:
Joku kaupunki loma voisi olla eriasia esim. Lontoossa :lol:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 21 Marras 2017, 15:48

MInustakin tuntuu, että joulu jäisi aika lailla viettämättä, jos olisin silloin jossain lämpimässä. Tai ylipäätään jossain ulkomailla. Välipäivinä ja uutena vuotena onkin sitten jo eri juttu olla ulkomailla.

Avatar
Taikaomena
Tonttu
Tonttu
Viestit: 134
Liittynyt: 31 Elo 2016, 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Taikaomena » 21 Marras 2017, 18:05

Jos jonnekin jouluna matkustaisin, sen pitäisi olla joku kylmä paikka, jossa on lunta. Etelän lämmössä olisi tosi vaikea päästä joulutunnelmaan. Myöskään "valmiiseen pöytään pääsy" ei toimisi minulla kovin hyvin, sillä koen valmistelut isoksi osaksi hupia.

No, kyllä kai se joulu loppujen lopuksi tulisi tavalla tai toisella missä vain, mutta kotona paras. Sitten uutenavuotena tai loppiaisena olisikin ihan toinen tilanne. Silloin voisi lähteä vaikka sinne lämpimäänkin. :inlaav:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 05 Joulu 2017, 22:37

Kiitos vastauksista :inlaav:
Kaipaan edelleen kokemuksia joulusta muualla, lämpimässä. Niin jouluihminen, kuin olenkin niin nyt tämmöinen erilainen joulu. Muualla. Reissun jälkeen meillä on sit kotona pienimuotoisesti kaksin kinkut, kalat yms tarpeet. :woohoo:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 05 Joulu 2017, 23:18

Tulethan punatonttu matkan jälkeen kertomaan kokemuksistasi. Minäkin joskus ajattelin, että jouluna pitää olla kylmä ja lunta ja sitä rataa mutta nykyään ajatukset ovat muuttuneet. Musta joulu on ihan jees (talven voisi skipata vaikka kokonaan) ja viime aikoina joulu jossain ihan muualla on myös alkanut viehättämään.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulu ulkomailla. Lämpimässä.

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 30 Joulu 2017, 22:12

No niin ystäväiseni :inlaav: Loma ulkomailla on koettu. Oli todella ainutlaatuinen kokemus. Mennessä ajattelin et tämä on semmoinen kerran elämässä koettava juttu. Aiemmin olemme olleet Kanarialla yleensä joulukuun ekan tai toka viikon. Silloinkin on sitä joulua sielä näkynyt. Kukkaistutuksia, valoja yms.
Mut nyt se todella oli kaikki ihan joulun ytimessä :raketti: Joulua ei pääse siellä pakoon...ehei todellakaan. Eikä se ollut meillä tarkoitus. Ja olihan meillä kokemusta aiemmista reissuista muutama viikkoa aikaisemmin vaan aina.
Mut oli ihanaa mennä ohuissa vaatteissa (abauttia t-paita ja shortsit) syömään. Siellähän jouupäivä on se isompi juttu.
Kuitenkin niin e menimme jouluaattona syömään ja oli aie pitkän kaavan mukaan. Jälkkäri jäi ottamatta. Olin niin täynnä et todellakin vyöryttiin pois ravintolasta :lmao: Alkuun nautittiin melonia ilmakuivatulla kinkulla. Toki sitä ennen tuli se perinteinen pieni vaalea sämpylä ja voinappi tarjolle (olisi pitänyt jättää syömättä). En vaan todellakaan ajatelut et se mun alkupala annos olisi niin iso. Ja sama setti oli myös miehellä. SItä alkupalaa vaan riitti. Pääruoaksi otimme chateuaubriand. Ja ne lisukkeet. Ja ravintola päätti vielä tarjota meille extrana erikseen jättikipon ranskiksia siihen sivuun. Sitä lihaa ja grillattuja kasviksia + annokseen kuuluvat perunasiivut oli jo ihan riittämiin. Oli muuten varmaan ainoa kerta. kun mä olen jättänyt tota biffii syömättä- En vaan jaksanut. :jee:

Loma jouluna aikaan siellä kaikkineen oli ihana. Mitä nyt muutama sairaspäivä siellä. Mut ehti sitä 2 viikon lomalla. Ja, kun entuudestaan tuttu kohde niin mitään ei menetetty.
Lapset ei edelleenkään (vaik aikuisia ovat...nuorin juuri täytti 18v) tykänneet et oltiin poissa. Kyllä toinen otti yhteyttä ja kyseli ohjeita. Ja jotain stressistä ja kiireestä valitti.... en voinut olla sanomatta et tervetuloa mun normaali jouluelämän. Toivon et, kun olimme poissa et myös nää jälkikasvut oppi jotain.

Se hieman tässä harmittaa ettei menty hieman myöhemmin niin et oltaisiin oltu siellä myös uus vuos. Tai sit olisi pitänyt suorilta ostaa 3 vkon loma.

Vietämme nyt omaa joulua täällä kotona pienimuotoisesti. Kinkku on sulamassa ja asiat sillain kivasti, että ens iviikonlopuna meillä paistetaan kinkkua ja pienet lisukkeet.

Ja kyllä. Aion olla toistekin joulun poissa. Taitaa olla jopa joulu 2018 :inlaav:

Tämä päätös et nyt lähdettiin jouluksi pois oli monien asioiden kertymä. Teki varmasti kaikille hyvää. Eniten toivon et lapset oppi jotain ja pääsin näin heitä hieman näpäyttämään. Ja kyllä rakastan joulua edelleen ja tykkään sitä laittaa. Mut alkaa tietyt asiat vaan hatuttamaan oikein urakalla jossain vaiheessa. Monisäikeinen juttu. Mut tulipa tehtyä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa