Hauskimmat jouluvalmistelut?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 24 Syys 2008, 09:40

Tässä niitä mukavimpia, jonkinlaisessa järjestyksessä jopa:
- lahjojen hankinta
- jouluvalojen laittaminen
- joulukorttien tekeminen
- koristeiden tekeminen / laittaminen
- leipominen (muusta ruuanlaitosta en tiedä kun en ole aikaisemmin jouluruokia tehnyt)

Ikkunanpesusta välitän niin vähän, että ajattelin ulkoistaa sen tänä vuonna ;)

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 24 Syys 2008, 16:40

Mä pidän kaikista jouluvalmisteluista! Tosin se siivoominen on listalla ehkä viimeisenä, mutta on kuitenkin. Jouluruokia tehdessä tulee todella jouluinen olo (teen laatikot pakkaseen itsenäisyyspäivänä).
Joululahjaostoksilla käyminen on niin ihanaa ja kodin koristelu lasten kanssa :inlaav:
Tänä vuonna ajattelin leipoa vähän enemmän, jos vaikka ihan lahjaksi saakka.

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 04 Loka 2008, 12:52

Joululahjojen ostelu ja pakkaaminen on ehkä kaikkein parasta(ehkäpä just siksi aloitan hankinnat jo viim.kesällä..). Jouluruokien teko ja leipominen on myös ihanaa.. Kaikki muutkin jouluun liittyvät asiat on mukavia, jopa se siivous! :razz:

Avatar
ElinaMaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Loka 2008, 22:07
Paikkakunta: Somero

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja ElinaMaria » 07 Loka 2008, 22:42

Mä olen kanssa siitä (kuulemma) vähän outo, että mun mielestä on ihana siivota koko kämppä jouluksi ihan lattiasta kattoon :) Olen kyllä kuullut monta kertaa, että "et kai sää jouluas komeroissa vietä", mutta mun mielestä on ihanaa kun saa olla puhtaassa huushollissa pyhät. Tämä on kyllä tarttunut ihan kotoa, kun siellä (ja myös isovanhemmilla) siivotaan jouluksi kaikki mahdolliset paikat.

Lahjojen hankkiminen on tosi mukavaa, toiset pitää kauppoja joulun alla ahdistavina paikkoina, mutta en kyllä itse. Päinvastoin, tunnelmallisina :) Samoin tykkään kyllä jouluruokien, esim. porkkanalaatikon teosta.. oikeastaan aika vaikea valita, kun kaikki on aika mukavaa :)

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Elina » 13 Loka 2008, 22:36

Menun suunnittelu on yksi ihanimmista. Istutaan äidin kanssa alas, otetaan kaikki vuosi(kymmenten)aikana kertyneet joululehdet ja -ohjeet ja aletaan selata herkkuja. Toinen hauska vaihe on suunnitelmien toteutus, eli ruoanvalmistus ja leipominen, erityisesti piparien ja piparkakkutalojen valmistus. Taustalla tietysti tässä kaikessa soi joulumusiikki.

Myös siivoaminen tuo tyydytystä, voi viettää joulua hyvin mielin kun tietää, että kaapitkin ovat järjestyksessä ja lattiat kiiltävät puhtauttaan. Tästä en ota stressiä, vaan siivoan vain jos tuntuu siltä. Usein se tapahtuu hujauksessa, joulumusiikkia kuunnellen ja viiniä siemaillen. Nautin siitä.

Koristuksien laittaminen esille on myös jees, mutta ei missään nimessä lempparini, sillä se stressaa minua. Perfektionismini pyrkii pintaan kun yritän saada valoja aseteltua juuri oikealla tavalla tai kuusenkoristeita tasaisesti. Kaiken pitäisi sointua toisiinsa ja näyttää hyvältä. Stressaannun ajatuksestakin. Kuusen sisälletuonti on aina episodi itsessään, sillä yleensä minä olen ensimmäisenä raahammassa sitä sisälle mahdollisimman pahaan aikaan, kuten myöhään illalla, kesken ruokailun tai aikaisin aamulla ja pian tulevat perheen miehet perässä ja vaativat saada tehdä sen ennen kuin lytistyn neulasten alle. Sitten saan kuunnella vierestä puhinaa, että pitikö tämäkin aloittaa juuri nyt. Mutta kun mulle tuli sellainen olo.... :oops:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 14 Loka 2008, 21:25

Hauskimmat jouluvalmistelut? Niitä on monia. Ehkä hauskimpia valmisteluita on lahjojen paketointi, koristeiden laittaminen paikalleen sekä leipominen.. :) Tänä jouluna ehkä joulupäivällisen laittaminen on sitten se hauskin, etenkin jos teemme kuten tässä nyt olen suunnitellut, eli vietetään aattopäivä anoppilassa mutta tullaan jo yöksi kotiin ja joulupäivä vietettäisiin kotona. lähdettäisiin vasta tapanina vanhempieni luokse yöksi tai pariksi. :)

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja pipari » 15 Loka 2008, 21:07

Hmm.. hauskin.. no varmasti mukavin on joulukuusen koristelu.. ja tylsintä varmaan siivous, vaikka siitäkin nauttii kuitenkin jouluna. :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 19 Huhti 2009, 15:35

Kaiken kaikkiaan kaikki jouluun liittyvät touhut ovat mieleen. Mutta ehkä kaikkein parasta on sit se aatonaaton siivousurakka ja sen jälkeen viimeisien koristeiden laitto, kuusi kaikkein tärkeimpänä.

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 19 Huhti 2009, 18:01

Hauskinta jouluvalmistelua ei oikeastaan voi valita, vaan kaikki on kivaa. Lahjojen osto ja paketointi yön pimeinä tunteina joulumusiikkia ja glögiä siemaillen...yleensä laitan myös junkun joulu leffan taustalle pyörimään :DD Menun suunnittelu ja leipominen, koristelu, siivous...VOI KUN OLIS JO JOULUKUU!!! :cool:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 20 Huhti 2009, 13:02

^Ei nyt vielä hypätä ihan joulukuuhun! Saahan sitä viilistellä pitkin pimenevää syksyä ;)

Viime vuonna täällä aloitettiin toden teolla joskus elokuun tietämillä :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa