Hauskimmat jouluvalmistelut?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 25 Huhti 2009, 21:13

Kieltämättä ensimmäisenä kunnon lämpimänä kevätpäivänä joulujutut unohtuu aika totaalisesti :mrgreen: Paitsi että linja-autossa päässä alkoi soimaan se Juulian (?) joululaulu, nimi ja sanat nyt kyllä hukassa taas vaihteeksi :D

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Elina » 16 Kesä 2009, 09:19

Juuri nyt haaveilen pipareiden leipomisesta tuoreen avomiehen kanssa koiran pyöriessä jaloissa ja joululaulujen soidessa taustalla. Ruokien suunnittelu ja niiden toteutus on lempipuuhaani, jota odotan jo nyt innolla. Oikeastaan kaikki jouluun liittyvät puuhat ovat mukavia, jopa siivoaminen vaikkei se normaalisti sellaista ole :)

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 19 Heinä 2009, 13:29

Tällä hetkellä minä haaveilen siitä, että jouluvalmisteluille olisi yleensä aikaa! Työkuviot näyttävät siltä, että illat ja viikonloput menevät töissä ensi vuoden puolelle saakka. Nyt täytyykin olla kekseliäs, että kaiken tarvittavan ehtii tehdä.

Viime vuonna ostettiin lasten kanssa ensimmäinen piparitaikina jo syyskuun alussa. Saa nähdä, kuinka kauan nyt maltetaan odottaa ensimmäisiä joulun maistiaisia...

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 20 Heinä 2009, 15:34

Kodin joulukuntoon koristelu on kaikenkaikkiaan se juttu joka aiheuttaa eniten ihania sydämentykytyksiä ja väristelyjä..kävin jo vähän kurkkimassa varastossa joulukoristeita :)

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 20 Heinä 2009, 16:39

*Jouluhortensia*: Olen täysin samaa mieltä, se joulun valmistelu, odotus...kaikki koristelu, leipominen, lahjojen paketointi ja jopa siivous saa kyllä sydämen tykyttämään :DD Olen minäkin jo koristeita kuikkinut ja pari kertaa kuunnellut jo joulumusiikkiakin :proo:

Avatar
SunriseDream
Tonttu
Tonttu
Viestit: 148
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 15:30

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja SunriseDream » 13 Syys 2009, 21:58

Piparien leipominen on ihanaa. :see: Teen aina taikinan alusta asti itse ja laulan joululauluja pipareita leipoessani. Se on paras tapa virittyä joulutunnelmaan. Muidenkin jouluruokien teko on kivaa. Ja kuusen koristelu on myös mahtavaa, varsinkin niitten namusien ripustaminen, ripustuslankojen solmimisessa niihin menee ihanasti aikaa (kumma kyllä ettei koira ole koskaan ottanut karkkeja kuusesta).

Avatar
pk63
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 103
Liittynyt: 25 Syys 2008, 10:49
Paikkakunta: Sastamala

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja pk63 » 14 Syys 2009, 09:03

Tällä hetkellä mukavinta on kuusen etsiskely :jouulu: Samalla kun kulkee sienimetsässä ja keräilyn lomassa kurkkii kuusia. :oo

Avatar
heituli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1633
Liittynyt: 17 Syys 2007, 10:40

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja heituli » 14 Syys 2009, 10:09

itsekkin olen käynyt jo muutamaan kuuseen heijastinteipin kieputtamassa.
Osaa sitten , kun on kuuset lumessa(toivottavasti) löytää mieleisensä :smile:

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Elina » 16 Syys 2009, 19:05

Tällä hetkellä pitää keskittyä ensiksi tuleviin jouluvalmisteluihin. Odottavan aika on pitkä kun haluaisi, että olisi edes lokakuu ja saisi alkaa tehdä listää ruoista, joita pitää valmistaa. Joulupöytään tulee kaikki perinteiset, mutta aina myös jotain uutta ja extraa. Varsinkin leivonnaisissa on varaa valita.

Nyt on jo niin harmaata, että kumpa tulisi syksympi ja saisi ripustaa valoja ikkunoihin!

nissepolkka

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 17 Syys 2009, 07:42

Mä oon varmaan jo vastannutkin joskus tähän, mutta vastaan uudelleen :jouulu: Hauskinta on joulukuusen koristelu ja lahjojen paketointi:)

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa