Hauskimmat jouluvalmistelut?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 06 Marras 2007, 09:11

Siis mitä jouluhommia teette mieluiten? Ja mitä ette tee mieluusti?

Minä tykkään laitella koristeita ympäri taloa ja siivotakkin.Paitsi vaatekaappien siivous kyllästyttää :evil: mutta kun sen joutuisi kuitenkin tekemään. :roll: Jopa silityksestä tykkään kun saa silittää jouluverhoja ja kuunnella samalla joulumusiikkia :laav: Ja suorastaan rakastan sitä hetkeä kun huonekalut vaihtaa paikkaa :laav:
Leipominen on hauskaa hommaa,mutta jotta se pysyisi hauskana on siihen varattava mieluummin koko päivä :proo: tai mieluummin kaksi :roll: Laatkoiden teot on kyllä pitkäveteistä hommaa :oops: Siksi mieheni tulee auttamaan :D
Joulukuusen koristelu kuuluu minulle ja sen teen kaikkien mieluiten :jouulu: Hys hys...meillä tontut koristelee kuusen ;)
Ikkunoita en oikein tykkää pestä :o mutta jouluisin siihenkin saa vauhtia asia, että kun on pestynä ikkunat niin sitten saa ikkunoihin ripustaa nuo koristeet :D
Mieheni pesee suosiolla nuo vessat,saunat ja pesutilat koska eihän siitä mitään tulisi jos minä niitä alkaisin pesemään :P
Lapset hyppisivät aina kyselemässä kaikkea ja pieninkin jo kyllästyisi oottamaan(on äitin tyttö :laav: )Isi saa rauhassa tehä.
Kuitenkin noiden pesussa vierähtää muutama tunti.Enkä kyllä yhtään tykkäisi saunan vessan pesuista :roll:
Minä sitten taas laitan tuon meidän eteistilan,isin ei tarvitse siihen puuttua ;)
Lasten huoneenkin siivoan mielellään ja teen leluille inventaarion :lol: eli rikki menneet heitän pois ;)
Joululahjaostoksissa olen suorastaan haka :jouulu: Tiedän aina jo hyvissä ajoin kelle mitäkin ostan,paitsi että nyt tänä vuonna olen vähän hukassa kun en tiedäkkään yhtäkkiä että mitä ostaisin :oops: Ekaa kertaa 17 vuoteen :o
Laittelen sitten myöhemmin lisää jos tulee jotakin mieleen

Avatar
Anna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 181
Liittynyt: 04 Marras 2007, 18:26
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Anna » 06 Marras 2007, 09:43

Pidän eniten kodin ja kuusen koristelusta johon suunnitteluineen saan kulumaan tuhottomasti aikaa, myös lahjahankinnat suunniteluineen on mieluista puuhaa ja korttien kirjoittaminen, vähiten pidän siivouksesta, mutta kyllä senkin joulun varjolla ilokseen tekee. Nyt on ensimmäinen vuosi ettemme mene lapsuuden kotiini jouluksi niin laitetavaa on tietysti enemmän kun pitää kaikki ruoat ja leipomuksetkin tehdä. kiva kuitenkin alkaa luomaan omia jouluperinteitä. Tämä johtuu kyllä siitä, että aloitin uudet opiskelut nyt syksyllä ja toiveenani olisi päästä joulun ajaksi kerryttäämään opiskelurahoja niin ei sitten enään jouluksi jaksa matkustaa Etelä-karjalaan kun meiltä en sinne yli 400 kilometrin matka kuitenkin.

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja nonna » 06 Marras 2007, 09:43

Hauskimpia ovat varmasti juuri nuo, koristelu ja leivonta, no ja ruuanlaitto
yleisesti. Joulu siisvouksen teko on jotenkin mukavampaa kuin siivous muuten.
Mutta hauskin varmasti kaikista on kaiken tekemisen suunnittelu. ;)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 06 Marras 2007, 11:31

Kaikki jouluun liittyvät toimenpiteet ovat ihania, jopa siivoaminen ja joululahjojen ostaminen jouluruuhkassa :inlaav:

Parasta on kuitenkin joulukorttien askartelu ja viimeisten jouluostosten tekeminen ruokakaupasta pari päivää ennen aattoa. Viimeiset ostokset merkkaavat minulle joulun alkua ja kun olen saanut ostoskassini purettua, on aika rauhoittua joulun viettoon :laav:

Avatar
murulotta
Tonttu
Tonttu
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Elo 2007, 22:38

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja murulotta » 06 Marras 2007, 12:53

Kyllä kaikki on ihanaa! Siivouksesta en ota mitään stressiä, ihan normaali perusteellinen siivous riittää.
Olen vähän sellainen "panttaaja" :D , että säästelen kaikkia kivoja hommia ihan joulun lähelle, jotenkin sitä vaan haluaa pitkittää ja pitkittää kun kaikki kiva on vielä edessä.
Pipareiden leipominen joululaulujen soidessa, piparitalon tekeminen, joulukarkkien teko, kodin koristelu, kuusen koristelu(!)....Kaikki on parasta :laav: . Niin ja etenkin se lahjojen paketoiminen. Ja myös niiden ostaminen. Illalla kaupoissa kiertely, ulkona on pimeää ja kaupoissa soi joululaulut. Siinä ei haittaa mitään vaikka vähän olisi tungostakin, sieltä sen tunnelman aina löytää. :jouulu:

Avatar
sarasi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 211
Liittynyt: 05 Loka 2007, 17:08

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja sarasi » 06 Marras 2007, 18:44

Minusta koristelu & siivous on mukavaa.
En tykkää siivouksesta muuten, mutta joulu siivous on kivaa. :jouulu:
Ja leipominen, paketointi ja kaikki tälläiset perus jutut.. Tykkään
melkein kaikista niistä joulu touhuista! :laav:

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Meli » 06 Marras 2007, 18:56

Kuusen koristelu, lahjojen osto oli jouluruuhkaa tai ei, lahjojen paketointi, herkkujen teko/hankinta, siivous musiikin tahtiin jne :inlaav:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 06 Marras 2007, 21:03

Kuusen koristelu ja samoin kodin koristelu joulukuntoon on kivaa :laav: samoin leipominen ja siivouskin menee joulun alla :proo:
Lahjojen ostamisesta tykkään kanssa, yleensä kun keksii lahjat suht helposti lahjottaville ja etenkin se paketoiminen on ihanaa puuhaa :laav:
Ylipäätään joulun suunnitteleminen on hauskaa puuhaa missä vierähtää muutama hetki :D

nissepolkka

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 07 Marras 2007, 07:26

..

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Hauskimmat jouluvalmistelut?

Viesti Kirjoittaja katinka » 07 Marras 2007, 07:49

tykkään kokonaisvaltaiseesti joulun laitosta ja kaikista parasta on kun koti on koristeltu kuusta lukuunottamatta ja saa vaan nauttia valmissta joulukodista. sitten piparitalon teko on kivaa ja koristelu. mutta kaiken kaikkiaan kun joulua laitan jo marraskuussa niin joulukuussa saa sitten jo nauttia siitä tunnelmasta, kalenterista, tuoksuista, paketoinneista ja shoppailuista.

siis kun ympärillä on paljon kaikkea kaunista. joulukuun riennot myös kohottavat mieltä, lasten ilo on ihanaa katseltavaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa