Joulukirjat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja Unico » 08 Marras 2016, 21:16

Muistaako joku kirjan nimeä, joka kertoo joulun ajan tavoista ja niiden sidoksista menneisyyteen tapojen alkulähteille? Bongasin sellaisen jostain ja en muista mistä, mutta haluaisin sen lukea. Yritin selata kirjakerhon nettisivutkin kun luulin nähneeni sen lehdessä.

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja rittie » 08 Marras 2016, 21:26

Sellainen on ainakin Mysi Lahtisen kirja Joulu. Tarkoitatko sitä? Oli kyllä joku toinenkin, täytyy yrittää kaivella nimi jostain.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja Unico » 08 Marras 2016, 21:47

Mun mielestä se ei ollut Mysi Lahtisen kirja. Ehkäpä se kirja tulee vastaan kun on aika.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 09 Marras 2016, 08:52

Unico kirjoitti:Muistaako joku kirjan nimeä, joka kertoo joulun ajan tavoista ja niiden sidoksista menneisyyteen tapojen alkulähteille? Bongasin sellaisen jostain ja en muista mistä, mutta haluaisin sen lukea. Yritin selata kirjakerhon nettisivutkin kun luulin nähneeni sen lehdessä.
Oliskohan se sen Kaari Utrion miehen kirja...
Siinä yhdistyy niiden omat joulunvietot ja yleisten jouluperinteiden historia. Hitsi kun en muista kummankaan nimeä, en miehen enkä kirjan.

Ja sitten on se yksi uutuuskirja. Olikohan se Hyvää Joulua tai jotain sellaista.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 09 Marras 2016, 08:57

AdiraGee kirjoitti:
Unico kirjoitti:Muistaako joku kirjan nimeä, joka kertoo joulun ajan tavoista ja niiden sidoksista menneisyyteen tapojen alkulähteille? Bongasin sellaisen jostain ja en muista mistä, mutta haluaisin sen lukea. Yritin selata kirjakerhon nettisivutkin kun luulin nähneeni sen lehdessä.
Oliskohan se sen Kaati Utrion miehen kirja...
Siinä yhdistyy niiden omat joulunvietot ja yleisten jouluperinteiden historia. Hitsi kun en muista kummankaan nimeä, en miehen enkä kirjan.

Ja sitten on se yksi uutuuskirja. Olikohan se Hyvää Joulua tai jotain sellaista.
Se on Kai Linnilä ja kirja jota tarkoitin on Wanhan ajan joulu.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja Unico » 11 Marras 2016, 16:11

Täytyypä tarkkailla tuota. Kiitos avusta.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 01 Joulu 2016, 12:03

Onko muut innostunut lukemaan James Bowenin Katukatti Bob kirjoja? Nyt jouluksihan ilmestyi Bobib joulu, joka oli kyllä todella hellyyttävä tarina. James on entinen narkkari, joka nykyään toimii katusoittaja ja lehdenmyyjäänä. Hän kirjassa kertoo kuinka loi hänelle ja rakkaalle Bob kissalle todella pienellä pudjetilla ihanan tunnelmallisen joulu. Ainakin itse tykkäsin valtavasti tästä joulukirjasta ja muutenkin James kuvaa hänen ja Bob kissansa suhdetta aivan ihanasti. Kirja siis perustuu Jamesin omiin tositapahtumiin Bob kissansa kanssa, jonka hän kerran löysi rappukäytävästään. :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 01 Joulu 2016, 12:11

JapeTonttu kirjoitti:Onko muut innostunut lukemaan James Bowenin Katukatti Bob kirjoja? Nyt jouluksihan ilmestyi Bobib joulu, joka oli kyllä todella hellyyttävä tarina. James on entinen narkkari, joka nykyään toimii katusoittaja ja lehdenmyyjäänä. Hän kirjassa kertoo kuinka loi hänelle ja rakkaalle Bob kissalle todella pienellä pudjetilla ihanan tunnelmallisen joulu. Ainakin itse tykkäsin valtavasti tästä joulukirjasta ja muutenkin James kuvaa hänen ja Bob kissansa suhdetta aivan ihanasti. Kirja siis perustuu Jamesin omiin tositapahtumiin Bob kissansa kanssa, jonka hän kerran löysi rappukäytävästään. :laav:
Minä olen lukenut kaksi ensimmäistä kirjaa. Mukavan tunnelmaisia kirjoja :see:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 01 Joulu 2016, 18:18

Konvehti kirjoitti:
JapeTonttu kirjoitti:Onko muut innostunut lukemaan James Bowenin Katukatti Bob kirjoja? Nyt jouluksihan ilmestyi Bobib joulu, joka oli kyllä todella hellyyttävä tarina. James on entinen narkkari, joka nykyään toimii katusoittaja ja lehdenmyyjäänä. Hän kirjassa kertoo kuinka loi hänelle ja rakkaalle Bob kissalle todella pienellä pudjetilla ihanan tunnelmallisen joulu. Ainakin itse tykkäsin valtavasti tästä joulukirjasta ja muutenkin James kuvaa hänen ja Bob kissansa suhdetta aivan ihanasti. Kirja siis perustuu Jamesin omiin tositapahtumiin Bob kissansa kanssa, jonka hän kerran löysi rappukäytävästään. :laav:
Minä olen lukenut kaksi ensimmäistä kirjaa. Mukavan tunnelmaisia kirjoja :see:
Minäkin olen lukenut, ihania kirjoja mutta uusinta en ole vielä lukenut :laav:

Avatar
retrojoulu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 2
Liittynyt: 11 Loka 2016, 14:34

Re: Joulukirjat

Viesti Kirjoittaja retrojoulu » 01 Joulu 2016, 22:55

Hopeapeilin joulu -kirja on vihdoin saatavilla nettikaupasta. Vielä ehtii hankkia joululahjaksi tai omaan joulutunnelmointiin, jos on viehättynyt 1950-70-lukujen tyylistä! http://www.booky.fi/search.php?search=Hopeapeilin+joulu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa