Jouluisia tv-ohjelmia

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja Katikki » 11 Loka 2016, 20:12

Muistan että kun itse olin lapsi 1960-70-luvuilla, siis aikana ennen Joulupukin kuumaalinjaa, tuli jouluna telkkarista koko aamupäivän erilaisia animaatioita, suuri osa oli neuvostoliittolaisia tai tsekkiläisiä, ja ainakin muistini mukaan oikein laadukkaita. Esim. Lumikuningatar on jäänyt hyvin mieleen! Tämä juhlava ohjelmatarjonta tuntui varmaan erityisen hienolta juuri siksi kun siihen aikaan telkkarista tuli HUOMATTAVASTI vähemmän yhtään mitään! :lol: Joulutarjonta perustui muistaakseni rehellisin vanhanaikaisiin satuihin.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 12 Loka 2016, 10:34

Kyllä minäkin muistan noita itäeurooppalaisia satujuttuja ihan lämmöllä, tämä ehkä menee lapsuusnostalgian piikkiin. Varhaisten nuoruusvuosien islantilaisesta Nonni -sarjasta meillä tykättiin. Se taisi tulla jonain 80-90 luvun taitteen jouluna. Mutta taitavat enempi olla poikkeuksia joulutarjonnan saralla...
Muistan myös (tähän liittyy yksi meidän perheen yhteinen vitsikin) että useampana jouluna on tullut sellainen elokuva kuin Jäätynyt mies. http://www.imdb.com/title/tt0087452/ Ja se on kyllä aika outo :D Eikä minulla mitään outoja elokuvia vastaan ole, tuonkin olen katsonut varmaan kahdesti, mutta jännä että se on aina esitetty just jouluna... :roll:
Minun makuun kivoimmat "jouluiset" dokkarit on tulleet ihan muutama vuosi sitten. Esim. dokkari irlantilaisista papeista, joista tuli levyttäviä artisteja.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 16 Loka 2016, 16:08

Kultasiipi kirjoitti:Muistan et (oliskohan ollu YLE FEM:in ohjelmistossa) tuli joskus sellanen ihana n. tunnin koosteohjelma missä oli joulukohtaukset Astrid Lindgrenin lastenelokuvista. Tykkäsin siitä niin kovasti :laav: Ja tuli siis useampana jouluna,
Minäkin muistan tämän joulukoosteen, sillä meillä on se nauhalla. Oltiin siis laitettu digiboxiin muuten vaan tallentumaan tämä ohjelma, taisiolla nimettynä ihan Astrid lindgrenin joulu nimellä. Unohettiin kaikki ite ohjelma ja kun löydettiin joulupäivänä se digiboxista niin oltiin äitin ja siskon kanssa niin tunnelmassa. Se oli todella loistavasti koottu ohjelma. Ainakin melukylän lapsista, Marikista ja Pepistä oli koostettu juttuja. Täytyypä etsiä tuo dvd käsiin, mihin se tallennettiin tuolta digiboxista, koska oli todella tunnelmallinen. Vastaavanlaisia joulukoosteita saisi tulla televisioista useamminkin. Ja vaikka tulikin Fem kanavalta, niin onneksi digarilla siihen sai vielä suomitekstit. :peukku:

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 16 Loka 2016, 18:54

En tiedä oliko joku jo kirjoittanutkin Ylen Elävän arkiston joulukalenterista. Siellä on jokaiselle päivälle klippi vanhoista joulukalentereista. Nostalgiaa kerrakseen.

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 17 Loka 2016, 16:37

Itse olen sitä mieltä, ettei joulun aikaan nyt ihan koko tv-ohjelmiston tarvitse olla jouluista. Onhan sellaisua ihmisiäkin, jotka eivät joulua vietä tai muuten siitä välitä. Elokuvat on kivoja, mutta kunpa niiden valikoimaa vähän laajennettaisiin. Samat leffar vuodesta toiseen ja vielä sellaisia, jotka tulee muutenkin vuoden aikana vähintään pari kertaa joltain kanavalta.

Jouluisia musiikkiohjelmia toivoisin lisää. Niitä tuntui ennen olevan enemmän.

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja rittie » 17 Loka 2016, 22:34

Kiisa kirjoitti:Itse olen sitä mieltä, ettei joulun aikaan nyt ihan koko tv-ohjelmiston tarvitse olla jouluista. Onhan sellaisua ihmisiäkin, jotka eivät joulua vietä tai muuten siitä välitä. Elokuvat on kivoja, mutta kunpa niiden valikoimaa vähän laajennettaisiin. Samat leffar vuodesta toiseen ja vielä sellaisia, jotka tulee muutenkin vuoden aikana vähintään pari kertaa joltain kanavalta.

Jouluisia musiikkiohjelmia toivoisin lisää. Niitä tuntui ennen olevan enemmän.
Totta! Moni ei tosiaan välitä joulusta, tai sitten joulu on yksi samanlaisena toistuva päivä muiden joukossa, jolloin jouluhypetys voi tuntua erityisen pahalta.

Itse sitä toivoisi hirveästi jouluohjelmia telkkariin, mutta aika vähän sitä näin pienten lasten vanhempana tulee edes katsottua telkkaria! Eikä tullut kyllä katsottua ennen lapsiakaan. :lol: Ne tietyt ohjelmat on pakko nähdä ja loput sitten rullailee taustalla. Mutta juuri noita joulukonsertteja tai jotain musiikkiohjelmia olisi ihana saada siihen taustalle.

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 02 Marras 2016, 17:05

Tässä kohtaa voin kiittää itseäni....että olen joskus silloin aikanaan kun kaikki lapset olivat pieniä jaksanut äänittää noita jouluisia elokuvia niin lapsille kun aikuisille...

Mikään ei vedä vertaa:
Vuoristolääkärin joululle
Pupen joulutarinalle
Eurooppalaisia jouluperinteitä sarjalle
Ikuiset ystävät joulujakso
Franklinin joululle
Astrid Lingrenin joulujaksolle
Katinkontin joulu
Oi kuusipuu dokumentti
Suomi juhlii joulua dokumentti
Richard Scaryn: Touhulan joulu
voi noita on niin paljon ja nämä on todellakin aarteita...vuodesta toiseen :inlaav:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 02 Marras 2016, 20:32

^Tuohon lisäisin ainakin Metsoloiden joulujaksot, niitä taitaa olla useampikin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Marras 2016, 20:45

...............................

taapero
Tonttu
Tonttu
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Loka 2012, 09:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulu telkkarissa 2016

Viesti Kirjoittaja taapero » 03 Marras 2016, 08:47

Kaksi joulujaksoa on Metsoloissa. Onneksi on dvd:llä. Joka vuosi nämä ja muutaman muun sarjan joulujaksot täytyy katsoa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa