Ei-lapselliset jouluttajat

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 08 Marras 2014, 23:37

Tännepä nyt sitten aloitin tämän ketjun meille. Ei lapsellisille jouluttajille.

Onkohan meitä monia? Lapsettomia? Vapaaehtoisesti lapsettomia? Toivovia mutta epäonnisia? Haaveilevia mutta "oikeaa hetkeä" odottavia?

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Iip » 09 Marras 2014, 08:13

Hep! Vauvakuume yllätti pari vuotta sitten, mutta hetki ei silloin vielä ollut oikea. Ehkäisystä luovuttiin nyt tämän vuoden pääsiäisenä, eli puolisen vuotta on yritetty - toistaiseksi tuloksetta. :| Toisaalta hoen itselleni, että on ihan normaalia ettei tärppää heti ja kohta varmaan onnistaa, toisaalta kuukautisten alkaminen on joka kerta hirveä pettymys - ja takaraivossa jyskyttää sekin, ettei tässä enää ihan nuoria olla... (Vaikkei kamalan vanhojakaan, mies on 30 ja minä 29.)

EDIT: Tätä kirjoittaessani olikin itse asiassa jo tärpännyt, vaikken sitä vielä tiennyt. Siirryn varovaisen positiivisin mielin raskautuneiden jouluttajien ketjuun. :hei:

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 09 Marras 2014, 16:49

Niin juu, se oma pohjustus unohtui.
Meillä 32 minä/ 39 mies. Kohta on täydet 6 vuotta yrittämistä. Ei ole edes ollut ainuttakaan lupausta asiasta.. taidetaan jäädä ikuisesti kaksin. :hmm:

Neitamo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Syys 2013, 22:18
Paikkakunta: Uki

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Neitamo » 10 Marras 2014, 22:04

Täällä myös lapseton. 9 vuotta sitten jätin ehkäisyn pois, ei ole tapahtunut mitään. En enää edes haluaisi mitään tapahtuvan, olen liian tottunut tähän helppoon elämään :lol: Minä 36v, mies 43v. Yhdessä ollaan oltu 15v, naimisissa 2v.

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja katsuja » 11 Marras 2014, 07:18

Täällä myös yksi lapseton, minä 31v ja mies 36v. Aina olen potenut vauvakuumetta, mutta näin vanhemmiten olen huomannut että onpa elämä ollut helppoa kun ei ole lapsia. Syön vielä solusalpaajaa ainakin ensi vuoden, joten sen aikana ei saakaan raskautua, katsotaan mikä on tilanne vuoden päästä.. Ja mihin maailma vie meidät kun isäntä valmistuu parin vuoden päästä bioteknologian puolelta..

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Mila » 11 Marras 2014, 08:51

Minäkin olen yksi lapseton, miehen edellisestä avioliitosta meillä seikkailee joka toinen viikonloppu kolme tenavaa.

Avatar
Tonttunen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 315
Liittynyt: 01 Syys 2011, 13:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Tonttunen » 13 Marras 2014, 07:17

Täälläkin yksi ei-lapsellinen. Itselläni oli vauvakuumetta joskus aiemmin, viime vuosina olen potenut lähinnä kissa- ja koirakuumetta. :mrgreen: Miehellä on ollut vauvakuume jo parisen vuotta. Liekö tuo lähestyvä 40 vuoden rajapyykki kolkuttelee takaraivossa. Saa nähdä, jatkellaanko ihan kaksistaan vai yritetäänkö lasta jossain vaiheessa lähivuosina.

Itse olen mieltynyt elämän helppouteen, kun voidaan tulla ja mennä ihan miten mieli tekee. Vanhemmiten olen myös kallistunut siihen, että jos niitä lapsia yritetään, niin yksi riittää kyllä vallan hyvin. :mrgreen:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 12 Loka 2015, 22:19

Ei ole lapsia

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 13 Loka 2015, 14:24

Minäkin lapseton, pitkälti vapaaehtoisesti. En ole aiemmin ollut halukas tulemaan koskaan äidiksi. Olen kokenut ensimmäiset vauvakuumeeni vasta ihan hiljattain ja ajatuksen tasolla alan olemaan valmis siihen että ehkä mä vielä joskus teen joulua omille lapsillenikin. Mulla on siis ikää 29. Parisuhteeni on sen verran tuore, että lapsiaihe ei ole ajankohtainen :)

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 14 Loka 2015, 11:15

Koen olevani vielä nuori, mutta minulla tulee jo ällöttävä olo pelkästä ajatuksestakin lapsista jossain vaiheessa elämää. Pelkään älyttömästi synnyttämistä ja sitä kuinka joutuisin olemaan kokonaan vastuussa pienestä lapsesta. Aiankaan tähän ikään en voi sietää vauvoja. Minua kuvottaa sellainen määkivä kakara ajatuksenakin todella paljon. Mieheni on onneksi samaa mieltä asiasta.
En kuitenkaan tiedä. uskon että seuraavan 5 vuoden sisällä alan ihastumaan avrmasti vauvoihin ja sitten suurin este lapsen hankkimiselle armasti on se synnytyksen pelko ja miehen jyrkkä asenne. Tosin kun tästä olemme puhuneet, emme ole pitäneet mahdottomana ajatusta, että joskus adoptoisimme lapsen.
Ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa