Raskautuneet jouluttajat

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Unico » 12 Marras 2014, 20:11

Ja kunhan muistaa jos on käytössä jotain lääkkeitä ei ota niitä greippimehun kanssa samaan aikaan :proo:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Iip » 12 Marras 2014, 20:50

Kiitos lisätiedoista, pistetään korvan taa siltä varalta että menkat taas kohtapuoliin alkaa (ja toivon toki vimmatusti, että eivät ala)!

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Saraella » 12 Marras 2014, 20:58

Joulutähti kirjoitti:
Hanki kirjoitti: Minä oon niitä täysin vaivattomia odottajia, kaikki vaivat on vaan parantunut ja aina luulin että sitä selkä kaarella oksennetaan ja turvotaan ja mielialat vaihtelee.. Mulla ei mitään. Mutta hyvä niin paremmin tästä nauttii mutta tuntuu että jos ois niitä vaivoja olisi enemmän tunne että jotakin siellä kasvaa.. Nyt kun liikkeet tuntuu se tunne onneksi helpotti :laav:
Tuttu tunne! Toivottavasti saat nauttia oireettomasta loppuun saakka :hei:

Nyt on pakko hieman kadehtia :mrgreen: Mulla on ollut alkuraskaudesta kamala pahoinvointi, närästys ja väsymys. Nyt en enää oksenna, mutta närästys ja väsymys senkun pahenee. Mutta toiveikkaana uskon ja toivon niiden loppuvan tässä parin viikon sisään. Josko sitten pääsisin myös nauttimaan oireettomasta loppuraskaudesta.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Iip » 06 Joulu 2014, 14:53

Jospa nyt tulisin varovaisesti tänne raskautuneiden joukkoon, vaikka tosi aikaista vielä onkin. :hei: Testi siis näytti plussaa samalla viikolla kun greippimehukeskustelua käytiin, ei tarvinnut turvautua siihen. :mrgreen:

Viikot nyt 7+4, mieli hyvä mutta fyysinen olo kamala. Oksettaa jatkuvasti (tosin vasta kerran on tullut jotain oikeasti ylös) ja voisin nukkua kellon ympäri...

Reilu kuukausi vielä ennen ensimmäistä ultraa, peukut pystyssä ja sormet ristissä että kaikki olisi hyvin!

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Unico » 06 Joulu 2014, 17:13

Iip paljon onnea odotukseen. Toisilla auttaa napostelu pahoinvointiin. Tsemppiä!

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 07 Joulu 2014, 18:17

Tulee keskusteluun mukaan sanomalla "greippimehu" jos sillä pelkällä sanomisella ois vaikka suotuisia vaikutuksia.. :roll:

Snow angel
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 30 Elo 2011, 20:59

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Snow angel » 07 Joulu 2014, 19:31

Minäkin ilmottaudun varovasti tänne. :hei: Nyt olen raskausviikolla 10+3.Varhaisultrassa kävin tällä viikolla oman mielenrauhan tähden ja silloin kaikki näytti olevan hyvin. :laav: Haluan kuitenkin odottaa vielä pari viikkoa ja käydä tuossa ns. np-ultrassa, ennen kuin kerromme uutiset perheelle ym. Väsymys on jotain aika lamaannuttavaa ja lähes jatkuva kuvotus vaivaa.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Katikki » 07 Joulu 2014, 19:55

Hei Iip ja onnea kovasti! :laav:

Muistan että mulla oli kaikkien neljän raskauden alussa jatkuvaa kuvotusta ja tietyt asiat (jotka vaihteli raskaudesta toiseen) sai mahan muljahtamaan ympäri. Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut, ja pahoinvointia kesti noin viikolta 7 noin viikolle 12. Mua auttoi TOSI paljon ruisnapit (Väinämöisen palttoonnapit) ihan kuiviltaan, otin jopa yöpöydälle viereen ja napsin aamulla ekan ennen ylösnousua, ja happamat Granny Smith -omenat, mieluiten jääkaappikylmänä. Siis ei mitään rasvaista tai makeaa, vaan raikasta ja suolaista.

Kokeilkaa jos siltä tuntuu, mutta tällä selvisin jokaisen alkuraskauden hirmu hyvin :hei:

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Hanki » 09 Joulu 2014, 18:48

Hurrrjat onnittelut uusille odottajille, sitten kun on ultrat päässyt läpi saa luvan kans puhaltaa. Itellä oli kauhea huoli koko alkuajan joten tsemppiä teille :hali:

Kyllä se on taikaa täynnä tuo greippimehu käytti eli ei :lol:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Raskautuneet jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Iip » 10 Joulu 2014, 07:41

Kiitos onnitteluista Hanki, Katikki ja Unico! :hali:
Katikki kirjoitti:Muistan että mulla oli kaikkien neljän raskauden alussa jatkuvaa kuvotusta ja tietyt asiat (jotka vaihteli raskaudesta toiseen) sai mahan muljahtamaan ympäri. Kertaakaan en kuitenkaan oksentanut, ja pahoinvointia kesti noin viikolta 7 noin viikolle 12. Mua auttoi TOSI paljon ruisnapit (Väinämöisen palttoonnapit) ihan kuiviltaan, otin jopa yöpöydälle viereen ja napsin aamulla ekan ennen ylösnousua, ja happamat Granny Smith -omenat, mieluiten jääkaappikylmänä. Siis ei mitään rasvaista tai makeaa, vaan raikasta ja suolaista.
Jääkaappikylmät klementiinit on toimineet aika hyvin, mutta pitää ottaa Granny Smithit mukaan, jos sitrukset alkaa kyllästyttää! Ruisnappeja valitettavasti en voi syödä, kun vatsa ei kestä gluteeniviljoja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa