Joulun karkit

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 20 Marras 2015, 17:19

Mirka, just näin :lol: :peukku:

Avatar
Punakettu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 137
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Punakettu » 22 Marras 2015, 20:57

Pari purkkia Quality Streeteja, rasia vihreitä kuulia ja sitten boxit Da Capoa ja Juliaa niin sillä pitäisi pärjätä :nam:

Jotenkin sitä karkkia ja suklaata hamstraa niin hirveästi joka joulu kotiin, mutta ainakin itse en edes syö niin paljoa suklaata kuin ennen joulua aina kuvittelen syöväni... :roll:

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja rittie » 22 Marras 2015, 21:30

Punakettu kirjoitti:Jotenkin sitä karkkia ja suklaata hamstraa niin hirveästi joka joulu kotiin, mutta ainakin itse en edes syö niin paljoa suklaata kuin ennen joulua aina kuvittelen syöväni...
Meillä kaikki kyllä menee, mutta se määrä on kyllä hurja! Siks syön pikku hiljaa läpi joulukuun erilaisia joulusuklaita, jotta ei tarvitsisi ostaa jouluna vain siksi, että "näitäkin pitää olla, näitä en ole vielä tänä jouluna syönytkään, enkä noita.." :roll:

Jouluna pitää kyllä saada ehdottomasti Brunbergin tryffeleitä, Pätkiksiä sekä tummasuklainen Aladdin-rasia. Muilla ei ole niin väliä.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 24 Marras 2015, 12:38

Joulun herkkusuklaitani, joita täytyy olla on Brumberin siniset tryffelit, wiener nougat, Rocherit, ne valkoiset kookospallot (en muista niemä) ja Geisha. Yleensä joka vuosikoitetaan vähentää näitten ostoa, mutta kun ne on niin hyviä. Pandan enkelisuklaapatukoita tykkään syödä ennen joulua ja väälillä koittaa kaikkia muita eri konvehtirasioita. Ystävät on monena vuotena aina antaneet lahjaksi Toffifeeta, seki on ihan hyvää. :nam:

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 25 Marras 2015, 14:51

Lapset jo tänään kyseli että millon ostan joulukarkit. Ensiviikolla meinasin sen tehhä. Vihreitäkuulia, Da Capo ja, vadelma fazerit, fazerin siniset. Joulupukki,tonttu ja enkeli patukat sekä joku vähän kalliimpi konvehdit rasia(vain minulle) :nam: eiköhän noilla selvitä :lol:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 25 Marras 2015, 15:45

Meillä mies vaatii Aladdiniä, joten niitä. Lisäksi Fazerin konvehteja, vihreitä kuulia, Julioita ja Mon Cherie -konvehteja... Tänä vuonna OIKEESTI pyritään korvaamaan määrä laadulla ettei syötäis ihan liikaa... Joopa joo :roll: Järkyttäviä ne kolmos- ja viitospakkaukset, hirveän helppo napata tarjouksesta kärryyn ja sitten niitä puputetaan monta viikkoa. Kyllähän jouluna saa syödä mitä vaan, mutta ei sen joulun tarvitse tämän puolesta kestää yhtään niitä kolmea päivää pidempään :oo

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 29 Marras 2015, 14:49

Sainpa minäkin nyt aikaiseksi maistaa niitä pipari-dumleja ja vähän turhan pistävän makuisia ovat omaan makuuni. Ihan syötäviä jos joku tarjoaa, mutta itse ei tarvitse ostaa :see:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 15:12

Konvehti kirjoitti:Jassi: en ole minäkään Fazerin joulusuklaalevyä missään nähnyt :roll:

Me ostetaan jouluksi lasten toiveesta vihreitä kuulia, dumleja ja pätkiksiä. Lisäksi minä haluan geishoja, julioita ja fazer mintejä. Mies haluaa wiener nougatia ja varmaan fazeriinaa. Siinähän sitä jo tulikin :jouulu:
Aion sittenkin karsia vielä tästäkin joulusuklaita. Jotenkin ei nuo suklaat vaan enää nappaa niin paljon. Lasten toiveesta dumlerasia, pätkisrasia ja vihreitä kuulia. Minä haluan julioita ja minttusuklaata ja miehelle wiener nougatia. Mikään rasia ei ole kenellekään omaksi vaan sekoitetaan karkit ja syödään yhdessä. Enemmänkin haluan ostaa muille karkkia lahjaksi ja annan varmaan kaikille kyläpaikoille jonkinlaisen konvehti-/karkkirasian lahjaksi.

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Weba » 05 Joulu 2015, 23:11

Hirmuinen pohdinta menossa että mitä sitä hankkisi. Ettei tulisi liikaa, mutta ois riittävästi.

Tänään ostin geishaa ( 5v toivo), pienen rasian vihreitä kuulia, wiener nougattia. Jostain syystä iski himo vaikkeivät yleensä ollut.

Punnitse ja säästä kaupasta hain suklaa ja jogurttikuorrutteisia pähkinöitä ja hedelmiä ja kuivahedelmiä naposteltavaksi.

Budabest houkuttaisi vielä, mutta olen iskältä saanut sen aina lahjaksi. Jos luottaisi siihen että tulee tänäkin vuonna ja jos ei tuo ja vielä himottaa kattoo alesta. Joku laadukkaampi suklaa itelle ois myös kiva.

Jouluomena
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Loka 2014, 14:13

Re: Joulun karkit

Viesti Kirjoittaja Jouluomena » 12 Joulu 2015, 09:23

Aika paljon on tullut jo syötyä joulusuklaata tälle vuotta :oops: Lisäksi ostettuna on mm. Vihreitä ja Finlandia kuulia, Fazerin bokseja useita eri makuja, suosikkina joulusuklaa. Pandan, Lindtin, Fazerin rasiat löytyy. Vihreät kuulat, Fazermintin ja jonkun rasian jätän itselle kuusen alle :jees:
Kun noita Fazer bokseja on niin paljon, niin teen niistä sellofaaniin "mixejä", joita annan tutuille lahjana. Samalla pääsee itsekkin syömään melkeinpä jokaista eri suklaata kun jättää muutaman per rasia itselleen. Tulee hyvä suklaasekoitus.

Itse kaipaan Fazerin Piparkakkusuklaalevyä ja Joulusuklaalevyä. Myös ne salmiakkikonvehdit olivat hyviä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa