Joulun juomat

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
JoulukiNkku
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Syys 2013, 08:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja JoulukiNkku » 20 Syys 2013, 11:25

Meillä on aina ollut joulupöydässä Julmustia, pakko olla edelleenkin. :laav: Maitoa on myös tai joku voi ottaa oluen. Viineistä ei meillä kukaan välitä, joten niitä ei oo ruukannu olla.

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 20 Syys 2013, 13:10

Meiltä löytyy lapsille vissyä, mehua tai limsaa, aikuisille lähestulkoon samat vaihtoehdot. Maidon kulutus on hyvin vähäistä, mutta halukkaille sitäkin annetaan. Itse en juo lainkaan alkoholia ja mieskin hyvin vähän, joten alkoholia tuskin omasta pöydästä löytyy, appivanhempien luona on yleensä tarjolla punaviiniä ja siellä mies saattaa lasillisen ottaa.

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 20 Syys 2013, 18:06

Meiltä löytyy tänäkin vuonna jäävettä, "Joulupukki cocista" :dee: :lol: , puna- ja valkoviiniä, sekä myös maitoa sitä haluaville. Glögiä, teetä ja kaakota menee kohtuu määrä joulun aikaan :glogi:
Illalla kun lapsonen on jo nukkumassa, niin saatetaan miehen kanssa kilistää maljat joulun kunniaksi Lapista ostamallani Lakka kuoharilla, konvehtien kera :nam: :mrgreen: Alkoholia en yleensä käytä ollenkaan, mutta tuota kuohuviiniä saattaisin maistaa :hmm:

Avatar
Serene
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 870
Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:25

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Serene » 22 Syys 2013, 08:23

Jouluomena-limua, aina aattona ja joulupäivänä :nam: :oops: Maitoa on sitten pakko saada jo tapaninpäivänä :lol:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 25 Syys 2013, 13:41

Meillä on juomina kotikaljaa, mehua, maitoa, limua, glögi tietty.
Kuohuviiniä, puna- ja valkoviini. Kuohuviini on yleensä makea Astin pullo.
Punkku ja valkkari vaihtelee. Niitä ostellaan yleensä lehdistä yms bongatuista suosituksista. Ja jokunen pullo tulee yleensä matkoilta.
Jotain erikoista oluttakin saattaa olla.

Pyysin taas, että mieheni tekisi munatotia jouluksi. On tehnyt sitä joskus aikaisemminkin ja se oli hyvää. Ja mä olin sitä ennen ollut vakaasti sitä mieltä ettei se ole mun makuun :mrgreen:

Ja illemmalla menee mulla jälkkäriksi se tilkkanen portviiniä. Miehellä taas tilkka konjakkia.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Loka 2013, 12:31

Maustettuja kivennäisvesiä, mm. karpalo pöytäjuomana.
Glögiä.

lumilapsi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 12:51

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja lumilapsi » 08 Loka 2013, 22:03

Puna- ja valkoviini, lapsille mehua. Kahvit ja glögit tietty kans aterian loppuvaiheessa.

pikkumyy
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 34
Liittynyt: 07 Loka 2013, 14:34

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja pikkumyy » 18 Loka 2013, 23:26

Serene kirjoitti:Jouluomena-limua, aina aattona ja joulupäivänä :nam: :oops: Maitoa on sitten pakko saada jo tapaninpäivänä :lol:
Ihan samoin meillä! :mrgreen:

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Eneri » 21 Loka 2013, 21:38

Glögiä ehdottomasti jouluna. Tarjolla on myös miehelle alkoholitonta tummaa olutta ja lapsille omenalimukkaa (tosin itse taidan siitäkin pitää lapsia enemmän).

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulun juomat

Viesti Kirjoittaja Hanki » 22 Loka 2013, 11:00

Ostin joulua varten Ranuan eläinpuiston tilossa olevalta viini-tilalta virvatulet mustikkaviiniä, täytyy maistella ennen ruokaa että minkä kanssa se nautitaan vai meneekö seurustelujuomana.

Inhoan niitä alkon valmiita glögejä ja löysinkin oman suosikin j.p chenetin uutta punaviiniä ja mustikkaglögiä, ai nam se tulee kyllä jouluaaton iltaan käyttöön. Muuten mennään ihan vedellä tai pepsillä. Coca-colaa on tullut zero cherry, tämä oli aivan ihana uutuus ehkäpä varaan sitä myös pullon joulun päiville :peukku:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa