Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 28 Syys 2014, 10:55

Limetti kirjoitti:Joulujuristi, mun joulumuki on Iittalan punainen Taika-muki. Kokoa on riittävästi, 4 dl.
Minulle riittävän jouluinen, kun en muulloin punaista käytä kun jouluna, mutta mitään jouluisia kuvia/kuvioita siinä ei ole.
Meiltä löytyy aaton riisipuuroa varten Taika-sarjasta punaiset isot kulhot, joten tuo muki sopisi niihin kivasti =)

Avatar
Martta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Joulu 2013, 21:54

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Martta » 28 Syys 2014, 19:38

Meilläkin on Taika -sarjan isot punaiset mukit joulumukeina ja riisipuurolle saman sarjan kulhot. Tykkään, että ovat sopivan kokoiset ja vielä niin ihanatkin <3 Juon mukeista paitsi joulun aikaan, aina silloin kun tulee joulu mieleen :see:

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Cressu » 28 Syys 2014, 22:32

Olen lukenut tätä ketjua nyt niin paljon, että olen vakuuttunut siitä, että meidänkin on aika hommata jokunmoinen jouluvarustus astiakaapin puolelle. :peukku: "Keräilen" jonkin verran vanhoja ravintolahopeisia tai alpakkaisia ottimia, jotka jossain haaveissani sitten katan hienoksi eripariseksi otinkokonaisuudeksi jonkin juhlavan joulun aikana. Vielä sitä hetkeä ei ole tullut, toisaalta eipä ottimiakaan ole vielä läheskään tarpeeksi.. :lmao:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Syys 2014, 10:31

Aion hankkia täksi jouluksi jotkut jouluiset mukit. Käydään katsomassa Ikean valikoima tai sitten päädytään ehkä punaisiin Teema-mukeihin. Ensin mietin talvi-Muumi-mukeja mutta sitten huomasin, että Arabian astioiden valkoinen väri on enemmän kerman väristä kuin lukemattomissa hankkimissamme Ikean lautasissa. Taika-mukeja meillä on muutenkin käytössä mutta jotenkin ne ovat mielestäni liian isoja sitten kahvipöytään.

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Limetti » 30 Syys 2014, 20:09

Kahvimukeiksi taika-mukit ovat kyllä aika isot. Onhan niitä 0,2 l kuppejakin olemassa, voisi olla kahvikupeiksi sopivammat..

Minäkin juon punaisista taika-mukeista silloin tällöin joulun ulkopuolella, kun haluan fiilistellä joulujuttuja :)

Avatar
Martta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Joulu 2013, 21:54

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Martta » 30 Syys 2014, 21:08

Juu, ei meilläkään kahvipöytään kateta isoja Taika-mukeja. Juodaan glögiä tai teetä niistä ja minä sitä kahviakin kyllä, mutta en silloin, jos on vieraita. Vieraille katetaan joulun aikaan (ainakin vielä toistaiseksi) tummansinistä Teemaa. Miusta nekin on sopivat jouluun, sillä meidän joulussa on muutenkin aika paljon tummansinistä. Punaisista teema-astioista olen haaveillut jo monena jouluna, mutta vielä en ole raaskinut ostaa..

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Loka 2014, 09:16

Iittala-kauppaan on tullut myyntiin joulunpunaisia Teema-mukeja. Harkitsen niiden ostamista, kunhan olen ensin katsastanut huokeamman Ikean tarjonnan.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 05 Loka 2014, 19:09

Itse ihastelin niitä punaisia Taika astioita. Varsinkin se kaadin. Mulla on kaapissa leipälautanen, "murokulho" ja se iso muki. Yhdelle. Ruokalautasta olen tässä vielä ajatellut, että saa vaikka sitten pikkujouluaterian syödä yksinään niistä. :glogi:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 06 Loka 2014, 12:53

Konvehti kirjoitti:Iittala-kauppaan on tullut myyntiin joulunpunaisia Teema-mukeja. Harkitsen niiden ostamista, kunhan olen ensin katsastanut huokeamman Ikean tarjonnan.
Ostettiin sitten eilen Iittala-kaupasta nuo joulunpunaiset Teema-mukit. Jee, vihdoin ja viimein saamme jouluna kahvitella muista kuin turkooseista mukeista. :jouulu:

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluastiasto/-kattaus - kuuluuko kalustoosi?

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 07 Loka 2014, 18:01

Täytyy vielä harkita noita punaisia Taika-mukeja. Niitä olisi hyvä ostaa 2kpl, yksi minulle ja yksi kihlatulle, kun kerran on niihin sopivat puurokulhotkin jo.

Mutta tänään ostin nämä kolme asiaa ihan ikiomaan käyttöön =) En malta odottaa, että pääsen juomaan tuosta mukista glögiä ja syömään tuosta kiposta jotain hyviä pähkinöitä, joulusuklaita jne... =)

Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa