Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 10 Syys 2013, 15:07

Mä en itse anna rahaa joululahjaksi, eikä sitä ole kukaan toivonutkaan. Mun mielestä rahan antaminen on periaatteessa ok, jos sitä on toivottu, mutta ehkä kuitenkin rahan lisäksi käärisin myös jotain pientä pakettiin. Omat vanhempani antavat yleensä kysymättä rahaa varsinaisen lahjan lisäksi. Kyllähän se mukavaa on, mutta jos saisin kaikilta pelkkää rahaa, niin kyllähän se vähän sitä joulumieltä saattaisi nakertaa..

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Loka 2013, 13:00

En anna rahalahjoja. Lapset saavat miehen vanhemmilta ennen joulua perheen tilille rahaa, jolla sitten ostamme heidän puolestaan lapsille lahjoja.

lumilapsi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 12:51

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja lumilapsi » 07 Loka 2013, 22:41

Itse en anna lahjaksi rahaa.

Toivon, että läheiseni tietävät, mitä ostavat minulle rahan sijasta.

Mutta jos joku kaukaisempi ihminen (ei perhettä) haluaa antaa minulle lahjaksi rahaa, olen tietysti iloinen ja siinä tilanteessa minusta raha on parempi kuin joku huonosti osuva lahja. Toki olen iloinen kaikista lahjoista joita saan, vaikka eivät niin osuisikaan.

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Elina » 11 Loka 2013, 17:35

En tykkää. Tuskin tulen itse koskaan antamaan rahalahjoja, ellen tiedä että saaja (esim. oma lapsi) kerää rahaa johonkin isompaan ostokseen. Eli tällöinkin raha on korvamerkittyä. Mieluummin ostan (ja saan) vaikka lahjakortteja kuin rahaa. Perinteiset lahjat on kivoimpia silloin kun oikeasti tietää mistä toinen tykkää ja mitä arvostaa.

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 16 Loka 2013, 11:21

En ole ikinä antanut rahaa JOULUlahjaksi, muuten kyllä voisin antaa, mut jostain syystä en joululahjaksi antais. Lahjakortteja olen antanut, kun en mitään muuta oo keksiny.
Synttärilahjaks, valmistujaislahjaks, jne. raha kyllä saa kelvata :peukku:

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Cressu » 20 Loka 2013, 21:40

Itse en ole juurikaan antanut rahaa lahjaksi. MUTTA, en koe rahan lahja-ajatusta mitenkään "vääränä". Meillä esim perheessä on tiukka tilanne ollut parisen vuotta, ja olen suuresti arvostanut isäni ajatusta "tässä teille rahaa käytettäväksi vaikka siihen sähkölaskuun. Voitte sitten omistanne/tai tällä ostaa jotain sellaista mieleistä mikä tulee vastaan."
Nuorilla perheillä se rahanmeno/tulot ei välttämättä kohtaa vaikka kuinka niukasti eläisi. Se joka väittää ettei ylimääräinen kelpaisi, kyllä puhuu ohi suunsa.

En kuitenkaan koe että rahalahja olisi esim. ystävien, kaukaisimpien sukulaisten, työkavereiden välillä "soveliasta". Näihin suhteisiin konkreettinen materiaali sopii parhaiten.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 05 Loka 2015, 23:13

Minäkin olen vähän sitä mieltä että ei rahaa jouluna lahjaksi mutta jos se on jotekin hauskasti laitettu ( niin kuin tuo hillopurkki juttu ). Mutta lahjakortti on minusta eriasia jos tietää esim missä liikkeessä joku tykkää käydä... :peukku:

Avatar
Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Syys 2015, 19:44

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Tonttu » 06 Loka 2015, 15:53

Rahaa joululahjaksi... Ei minun makuun. Syntymäpäivälahjaksi kyllä, varsinkin jos ei ole ihan verma mistä lahjottava tykkää, niin hän voi sitten itse käydä lahjansa ostamassa.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 12 Loka 2015, 13:29

Minäkään en rahaa anna joululahjaksi, tosin eipä edes ole semmoisia kelle antaa. Mutta muuten vieroksun kyllä rahalahjaa etenkin jouluna annettavaksi. Lahjakortit on sitten asia erikseen.

Toki ymmärrän siinä vaiheessa, jos joku pyytää ihan lahjaksi rahaa, että on säästämässä just johonkin kalliimpaan hankkeeseen niin siinä vaiheessa voisin asiaa harkita.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 12 Loka 2015, 13:43

..................................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa