Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 08 Joulu 2012, 13:15

Opiskelijalle (kuten itselleni:D) rahalahja on varmasti tervetullut. Olen saattanut ostaa itselleni alennusmyynnistä vaatteita, ja sitten käyttää elämiseen. Jos rahalahjan antaa, pitää mielestäni hyväksyä se, että saaja voi käyttää sen miten haluaa. :see: Ainoa ikävä juttu on se, jos rahat tosiaan menevät kurkusta alas. :/

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Joulu 2012, 14:37

............................................

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 10 Joulu 2012, 20:53

Nuoret ihmiset ovat yleensä niitä, joille rahalahjoja annetaan. En usko, että kukaan sukulainen on kovin mielissään, jos teini-ikäinen tuhlaa joululahjarahat viinaan. :mrgreen:
Aikuiset ovat sitten asia erikseen.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja athella » 10 Joulu 2012, 21:10

Minulla on toisinaan mennyt rahalahjat kurkusta alas, ruokaan nimittäin. Sillä opintotuella kun ei hirveästi juhlita, niin kaikella lisärahalla olen syönyt vähän paremmin. Joskus on tullut jotain vaatetta hankittua, kun rahaa on jäänyt yli. :hei:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Iip » 11 Joulu 2012, 07:34

Eikö rahan sijasta kannattaisi antaa lahjakortti johonkin tavarataloon (Sokos, Anttila, Stockmann), jos haluaa varmistaa ettei raha mene viinaan?

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 11 Joulu 2012, 13:43

Jep, niinkuin aiemmassa kommentissa mainitsin, rahalahjaa antaessa pitää hyväksyä, että se käytetään niin kuin saaja parhaaksi näkee. :see: Viittasin "kurkusta alas" -hommalla erääseen aikaisempaan viestiin.

nemelia
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Syys 2013, 22:47

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja nemelia » 04 Syys 2013, 16:11

Itse en antaisi rahaa lahjaksi. Lahjakortteja kyllä annan joskus, jos en kertakaikkiaan keksi mitään muuta. Silloinkin mukaan laitan esim. itse neulotut sukat tms. Tosi harvoin kyllä annan lahjakorttejakaan.

Itse olen saanut lahjakortteja sekä rahaa lahjaksi jouluna. Rahaa sain silloin, kun meillä oli todella tiukkaa (miehellä yritys, jossa ei töitä, itselläni loppui opintotukikuukaudet, en ollut töissä ja toimeentulotukeen en ollut oikeutettu miehen yrityksen takia...).

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Eneri » 06 Syys 2013, 13:53

Sain viime jouluna kaikilta muilta paitsi itseltäni lahjaksi rahaa. Antajia ja summia en muista, mutta omat villatöppöseni jäivät mieleen ainoana lahjana. En siis tykkäisi myöskään antaa rahaa lahjaksi. Toisaalta synttärilahjaksi sain lahjakortin kirjakauppaan, jollaisista en yleensä koskaan osta mitään. Lainaan kirjastosta kirjat ja kierrätämme kavereiden kesken, joten tuokaan lahja ei ollut osuva.

Avatar
kilahwi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 126
Liittynyt: 27 Elo 2013, 16:47

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja kilahwi » 07 Syys 2013, 06:35

Riippuu tilanteesta. Jos tietää että lahjan saaja tarvitsee rahaa johonkin tiettyyn isoon juttuun (esim. nuori mopoon tai ulkomaan matkaan) ja että hän tulee siitä oikein iloiseksi, niin miksipäs ei. Mutta itse en haluaisi ainakaan kaikkia lahjoja rahana saada

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Mitä mieltä olette rahasta lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Weba » 08 Syys 2013, 21:35

Minäkään en erityisemmin toivo rahaa lahjaksi enkä anna. Toisaalta jos saan rahaa, käyn sillä yleensä ostamassa jotain ihanaa ihan vaan itselleni, enkä vaan käytä sitä perheen ruokaostoksiin tai muuhun pakolliseen menoon.

Mutta jossain tilanteissa voipi tehdä poikkeuksen. Varsinkin juuri nuorilla on monesti rahalahjatoiveita, tosin silloinkin annan yleensä mieluummin vähän rahaa ja jotain pientä tavaraa kuin pelkästään rahaa. Mutta yleensä oma tili näyttää niin tyhjältä, että suurimmalle osalle tuntuisi pöhköltä rahaa antaa. Lähinnä noille teini-ikäisiksi tulleille nuoremmille sisaruksilleni jos sitä nimenomaan toivovat.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa