Re: Lahjat käytettynä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 05 Joulu 2012, 10:52

........................................

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 05 Joulu 2012, 11:33

Miksikäs ei. Kuitenkin ajattelen tässä lahjan saajaa: jos on ihan ehdoton ihminen sen suhteen ettei pidä kirpputoreista / käytetyistä jutuista, niin pyrin kunnioittamaan lahjan saajan näkemystä asiasta.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 05 Joulu 2012, 18:26

Minä olen saanut monestikin lahjoja jotka on hankittu kirpparilta. Mikäs siinä, en ole loukkaantunut. Levyjähän sieltä saa halvalla ja niitä minä toivon usein paljonkin niin pääsee lahjan hankkijat halvemmalla. Minusta kaikkea ei tarvitse saada uutena jos lähes uuden veroisen lahjan antaja on löytänyt. Kirpparit on in :peukku: En laita vastaan jos tavara on ehjä ja toimii.

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 05 Joulu 2012, 18:38

En ole koskaan ostanut käytettyjä joululahjoja, mutta ei ole kyllä mitään sitä vastaan! Olen itse saanut joululahjaksi divarista löytyneitä aarteita, runokirjoja ym. :see:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Iip » 05 Joulu 2012, 20:23

Minua vähän harmittaa se, että Joulupuu-keräykseen (jossa siis kerätään lahjoja lastenkodeissa tai sijaisperheissä asuville tai vähävaraisten perheiden lapsille) ei saa antaa käytettyjä lahjoja. :| Nettisivulla sanotaan, että lahjojen tulee olla uusia. Meillä kun olisi lastenkirjoja, lautapelejä jne. tavaraa (omasta lapsuudesta, osa kuitenkin ihan uuden veroisia), joista mielelläni voisin lahjoittaa jotain pois, mutta ei vaan käy.

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Mila » 05 Joulu 2012, 20:32

Mä oon välillä ostanut lahjoja käytettynä, varsinkin jos on kyseessä sellainen lahja mitä ei vaan yksinkertaisesti uutena saa. Äidilleni ostin muutama vuosi sitten divarista kirjan, mitä äiti on useana vuonna haikallut, mutta ei vaan ole mistään löytänyt. Mies tulee saamaan tänä vuonna lahjaksi huuto.netistä löytämäni Volkkarin pienoismallin. Hinta oli yli puolet pienempi mitä uutena vastaava olisi ollut, ja auto on edelleen alkuperäispakkauksessaan. Anopille ostin huuto.netistä Perinnejouluastiastoon kuuluvia juttuja kun olivat edelleen alkuperäispakkauksissaan :) Perinnejoulu on astioista mitä minä ja anoppi molemmat kerätään :)

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Joulu 2012, 21:35

Jos lahja on ajatuksella harkittu, on ihan sama mistä se on hommattu. En nyrpistä siis nenää kirpparilta hommatuille lahjoille, mutta en voisi hommata omille lahjottaville sieltä esim. vaatteita, kun he eivät kukaan oikein lämpene ajatukselle. Minulle se ei olisi ongelma.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 06 Joulu 2012, 16:23

Iip olet oikeassa, että on harmi, ettei voi lahjoittaa vanhoja täysin käyttökelpoisia ja laadukkaita tavaroitaan vaikka niistä voisi olla vielä pitkäänkin iloa. Mutta onko jotain muuta vastaavaa keräystä johon ne kelpaisivat? :lahja:
Toisaalta minä ymmärrän sen, etteivät tuon kampanjan järjestäjät halua varmastikaan ottaa sitä riskiä, että esim. käytetyt lelut olisivat jo valmiiksi niin leikittyjä ja kuluneita, ettei saajalle olisi niistä kovinkaan kauaa iloa.

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Omppu » 06 Joulu 2012, 18:57

Hope-yhdistys ottaa vastaan mm. käytettyjä leluja, eli heidän paikallistoimijaansa yhteyttä, jos lahjoittaa haluaa.

Itse voisin huolia käytettynä lähinnä kirjoja, joita ei enää uutena saa. Samoin niitä voisin antaa lahjaksi. Käytettynä olen antanut lahjaksi kummilleni 60-luvun hopeasormuksen, koska tiedän hänen keräävän niitä ja uutena ei juurikaan niitä aitoja enää saa. Muutenkin tuollaista käräilytavaraa, jota tiedän kohteen halajavan, ja jota ei uutena enää ole saatavissa, voisin hankkia lahjaksi myös käytettynä.

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 07 Joulu 2012, 14:44

Minä olen antanut siskolleni muutaman käytetynkin lahjan (dvditä ja kirjoja joita ei uutena saa) ja tiedän, että rakasti niitä paljon. On DVD-hullu.

Myöskään en ole koskaan juurikaan nähnyt kenenkään ilahtuvan mistään antamastani lahjasta niinkuin lapseni mummon, jolle annoin ananaslasisen tarjoiluvadin. Oli ihan myksitynyt " annatko tämän tosiaan minulle" kuiskasi :inlaav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa