Äidille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 27 Loka 2015, 10:30

Konvehti kirjoitti:Vinkki: Ainakin XXL:ssä on kiikareita myynnissä.
Juu, ei myyntipaikkojen löytäminen ole ongelma, mutta etsin juuri niitä oikeita, jotka sopivat äidin käyttöön. Ja eipä tuo haittaisi, jos olisi sopiva tarjouskin. Vielä ei ole kiirettä.

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Mila » 27 Loka 2015, 17:51

Mun äiti rakastaa tehdä ristipistotöitä, joten sellaisia on hankittu joka vuosi pukinkonttiin. Mun äiti myös rakastaa erilaisia elokuvia, kirjoja, telkkarisarjoja. Tänä vuonna hankin äidille Metsolat tv-sarjan DVD-boksin. Mukaan lähtee myös Mielensäpahoittaja - leffa sekä Mielensäpahoittajakirjoja

Avatar
Sini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 31
Liittynyt: 27 Loka 2013, 21:28

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Sini » 27 Loka 2015, 21:52

Kiitos Mila muistutuksesta. Äidile joku käsityö.
Ensin ajattelin kasvovoiteita tai lahjakorttia johonkin hemmotteluhoitoon, mutta tuo käsityö on listalla myös.
Tähän asti on saanut kirjoja, villasukkia, jotain jota on vihjannut kaipaavansa.

Kodinhengetärserkkuni, joka järjestää hillittömälle laumalle jouluja kanssani, saa myös hemmottelua ja herkkuja.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Unico » 07 Marras 2015, 20:26

Meillä äitini sä myös jotain mitä on puhunut tarvitsevansa pastakoneen askarteluun siis :mrgreen: Löysin sopivalla hinnalla. Muistikortin kameraan se on helppo kun niistä aina pulaa ja sit jotain muuta kivaa vielä mitä keksin.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 07 Marras 2015, 20:46

Minä ostin Äidille pyjaman ja käsineet :laav:
Niin ja fleecekerraston :laav:

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja MrsP » 26 Marras 2015, 10:49

Äitini on tuhansien kilometrien päässä ja siksi lahjan pitää sopia postipakettiin. Koska hän pääsee vasta keväällä hoitamaan puutarhaansa ja puutarhahullu kaipaa sitä jo nyt, hän saa lahjaksi puutarha-aiheisen aikuisten värityskirjan ikävää helpottamaan ja pitkiä lentomatkoja piristämään. Kirjan välistä löytyy myös Plantagenin lahjakortti ja sekä minä että lapset olemme värittäneet jokainen yhden sivun ikäänkuin joulutervehdykseksi. (Kaksivuotiaan sivu on aika omaperäinen LOL) Lisäksi pakettiin pääsee joulun aikaan vietettävän syntymäpäivän kunniaksi yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneelle sopiva pokkarikirja.

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja MrsP » 26 Marras 2015, 10:50

Katikki kirjoitti:Mun äiti seurailee joulua pilvenreunalta, mutta itse aikuisten miesten äitinä tiedän että minusta olisi ihanaa viettää spessuaikaa lasteni kanssa! Siis äidin voisi kutsua kanssaan leffaan, pitsalle, teatteriin, kaupungille, risteilylle, kylpylään, kirjamessuille, konserttiin tai pitkälle kävelylle, sen mukaan mistä äiti tykkää ja mihin itsellä on varaa. Miellään sillai ettei äidin tarvitsisi välttämättä itse kokkailla, vaikka se ihan kivaa onkin että lapset tulee viikonloppuna äidin lihapatojen ääreen... :nam:
Tämä on loistava ehdotus, kiitos Katikki!

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja rittie » 26 Marras 2015, 21:33

Oma äitini on jo valitettavasti kuollut, ja osittain siitäkin syystä vietän valtavasti aikaa anoppini kanssa. Anoppi ei toki vastaa äitiä, mutta meillä on hyvin lämpimät ja läheiset välit. Anoppi tykkää käydä tapahtumissa ja nauttii kulttuurielämyksistä, mutta on hurjan huono lähtemään yksin. Ja meillä kun ei joululahjoja virallisesti ostella ja anneta, niin ajattelin muistaa anoppia ihan muuten vain ennen joulua tai joulun jälkeen teatteri- ja illallisreissulla Helsinkiin. :see:

Uskon, että elämyslahjat ja yhteinen aika ovat vahvasti vanhempien mieleen.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 26 Marras 2015, 22:23

Rittie, tuo kuulostaa ihanalta lahjalta :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Äidille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 15:23

Konvehti kirjoitti:Ostin äidilleni, taas kerran, toivomansa kirjan. Lisäksi ostan karkkia. Minä äitinä haluan myös kirjoja - niihin on ihana uppoutua iltaisin juuri ennen nukahtamista pitkän päivän jälkeen ja hieman hengähtää.
Tämä on nyt täsmentynyt ja annan äidilleni kaksi Enni Mustosen kirjaa, toisen kovakantisen uutuuden ja toisen jonkin vanhemman kirjan pokkarina. Lisäksi dvd:n ja suklaata.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa