Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
HannaT
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 05 Loka 2014, 10:27

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja HannaT » 02 Loka 2017, 09:24

Lauralea, meidän tuon ikäisille pojille jotka rakentaa myös paljon legoilla uppoaa hyvin kaikki legoilla rakentamiseen liittyvät kirjat. Niistä voi ensin katsella kuvia ja rakentaa niistä kuvista ja sitten alkaa lukea kun se alkaa sujua :)

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 02 Loka 2017, 11:16

Hei mutta tuohan on hyvä idea! Osaatko suositella jotain tiettyä, hyväksi havaittua kirjaa?

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 02 Loka 2017, 12:31

Tuli mieleeni kun mietin sukulaispojalle 10v joululahjaa, että lukevatkohan enää tuon ikäiset Koululainen-lehteä? Silloin kun itse olin saman ikäinen niin Koululainen oli tosi luettu lehti, mutta mitenhän nyt on.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Unico » 02 Loka 2017, 20:26

Legoja ei muuten ole koskaan liikaa :inlaav:
Nyt on tullut niitä tiede/koe paketteja ne voi olla kivoja pääsee testailemaan asioita.

HannaT
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 05 Loka 2014, 10:27

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja HannaT » 02 Loka 2017, 20:41

Pojilla on ollut monia erilaisia kirjastosta lainassa :D esimerkiksi Suomalaisessa kirjakaupassa oli useammanlaisia kun viimeksi katsoin, selailemaan vaan :)

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 02 Loka 2017, 21:20

Täytyypä tosiaan käydä kirjakaupassa tutkimassa, tämä oli hyvä idea :see:
Legot on kyllä kivoja, mutta kun ei yhtään tiedä mitä jo on ja muut niitä kuitenkin antaa, niin en itse viitsi. Tämä kirjaidea on kuitenkin niinsanotusti harrastusta tukeva lahja :lol:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Unico » 08 Loka 2017, 09:41

Meillä muksut ei ole moksiskaan vaikka olis samoja paketteja legoja. Magneetit on kanssa kivoja.

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 23 Loka 2017, 11:42

Ystävältäni kuulin mielestäni tosi hyvän vinkin. Jos siis tapana on ostaa lapselle myös joululahjan lisäksi vuoden aikana syntymäpäivälahja niin syntymäpäivälahjaksi ostaa leluja ja jouluna sitten vaatetta, sillä jouluna lapsi yleensä saa muutenkin enemmän lahjoja kuin synttärinä, jolloin niitä lelujakin saa enempi. Itse kun kuulin tästä hänen tavastaan ostaa lahjoja niin olen päättänyt tästä vuodesta lähtien itsekin noudattaa samaa. :kiirus:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 24 Loka 2017, 18:25

Poikani tuumasi, että Koululainen-lehti on out.

Lukeville pojille tosi hyviä kirjoja on Kepler 62-kirjat (joista kuudes osa ilmestyy marraskuussa). Tatu ja Patu-kirjoista tykkäävät kaikenikäiset ja sekä tytöt että pojat. Harry Potterit toimii kummallakin.

7-vuotiaalle pojalle voi ostaa vaikka Aku Ankan taskukirjoja, leffalipun (vanhemmille vielä kivempi jos esim. kummi vie lapsen leffaan=ihana elämyslahja), pelin, rannekellon, ja paras on kuitenkin se miljoonas paketti legoja...niitä ei ole koskaan liikaa!

Ripleyn usko tai älä-kirjasarjasta ja Guinness ennätyskirjasta on olemassa Gamer´s edition-kirjat, sopii innokkaille pelaajille.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lahjaostot 6-12 vuotiaille

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 28 Loka 2017, 14:30

joulupallo kirjoitti:
02 Loka 2017, 12:31
Tuli mieleeni kun mietin sukulaispojalle 10v joululahjaa, että lukevatkohan enää tuon ikäiset Koululainen-lehteä? Silloin kun itse olin saman ikäinen niin Koululainen oli tosi luettu lehti, mutta mitenhän nyt on.
Neropatin päiväkirja -kirjasarja on hyvä. Ja Harry Potter -kirjat. Nyt uutena Ihmeotukset-kirja.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa