Luonnon antimista koristeita

Kerro täällä, kuinka koristelet ja askartelet jouluna.
Vastaa Viestiin
Aito pukinilo
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Syys 2010, 18:43

Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja Aito pukinilo » 08 Loka 2012, 15:54

Olen lueskellut vanhoja joululehtiä ja monessa paikassa kehotetaan keräämään askartelutarvikkeita luonnosta jo hyvissä ajoin syksyllä.. Mutta miten materiaali kestää hyvänä jouluun asti ja sen jälkeenkin. Eikö esim. Pihlajanmarjat mene huonoiksi ja mustikanvarvut kuivetu jne. Miten pidätte askartelumateriaalit kunnossa? Tai mitä keräätte etukäteen ja milloin?

Avatar
Linda
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 50
Liittynyt: 29 Syys 2012, 19:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja Linda » 09 Loka 2012, 18:12

Olen joskus jotain lehtiä ja muuta kukkaa kerännyt askarteluihin. Teen lähinnä korttijuttuja ja tällöin olen ihan prässännyt kasvit kirjapinojen alla. Silloin muoto säilyy hyvin. Sitten en tiedä, miten kransseja tehdessä kannattaa menetellä. Luulisin, että jäkälä ja sammal säilyy ja kuivuu aika hyvin ilmavassa paikassa esim. sanomalehtipaperin päällä. Kauniit oksat ja kävyt ovat ehkä helpoimpia saada pysymään kuosissa ja niistä saakin aika kivoja koristeita aikaan.

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 09 Loka 2012, 19:31

Mä keräsin kesällä käpyjä. Kuivasin ne parvekkeella sanomalehden päällä. Olivat oikein hyvin sälyneitä ja kuivia, kun tänään askartelin niistä kranssin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Loka 2012, 09:41

...............................................

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 23 Loka 2012, 14:35

^ Aivan mahtava! :lol:

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja Hanki » 23 Loka 2012, 15:22

Kuusipuu, liimasitko nuo marjat tuohon alustaan vai onko vain väliaikais teos? Ja valmiiksi kuivatut marjat kyseessä? On hieno, voisi itsekkin kokeilla :hei:

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja Leea » 23 Loka 2012, 16:15

Kuusipuun kuusipuu onkin hieno :lol: kuivista marjoista voiskin taiteilla kuvia, idea muistiin :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Luonnon antimista koristeita

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Loka 2012, 16:40

.........................................

Töppönen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Loka 2012, 00:46

Mustikan varpuja

Viesti Kirjoittaja Töppönen » 30 Loka 2012, 00:57

Keräsin edellisellä mökkireissulla mustikanvarpuja. Lehdet ovat tippuneet, mutta spray-maalilla pelkistä "rangoista" saa hienon näköisiä. Itse ajattelin ostaa hopean väristä maalia. Vielä en ole päättänyt millaisen koristeen niistä teen. Luultavasti saavat seurakseen kanervia ja pieniä minijoulupalloja.

Töppönen
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Loka 2012, 00:46

Re: Mustikan varpuja

Viesti Kirjoittaja Töppönen » 30 Loka 2012, 00:59

Töppönen kirjoitti:Keräsin edellisellä mökkireissulla mustikanvarpuja. Lehdet ovat tippuneet, mutta spray-maalilla pelkistä "rangoista" saa hienon näköisiä. Itse ajattelin ostaa hopean väristä maalia. Vielä en ole päättänyt millaisen koristeen niistä teen. Luultavasti saavat seurakseen kanervia ja pieniä minijoulupalloja.
Siis tämän tekstin piti tulla jatkeeksi tuonne, missä pohditaan askarteluja luonnon materiaaleista. Menee näemmä hetki ennen kuin hallitsen kirjoitussysteemin. :oo

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset askartelut + käsityöt”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa