Tasan kolme viikkoa jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 59 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 26 Loka 2020, 09:44

Katikki kirjoitti:
26 Loka 2020, 06:12
Aamukampa alkaa jo vitosella, jiihaa!
No nyt alkaa tuntua siltä, että ennättää kuitenkin jonkinmoinen joulustressi kehittyäkin. :jouulu: Ja tämä oikeastaan ihan positiivisessa mielessä, ihan joulun odotuksen perinteisiin kuuluvana. :see:
Lunta saisi vähitellen alkaa tulla tänne valostuttamaan maisemaa ja ilostuttamaan ihmismieltä. :lumi:
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 26 Loka 2020, 11:02

Perheenjäsenen oppilaalla todettiin korona, hän on siis karanteenissa loppuviikon. Muut emme ole toistaiseksi, toivottavasti ei ole korona ehtinyt tarttua. Ajan kysymyshän tämä vain olikin, että näin käy. :roll: :roll:
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 26 Loka 2020, 21:28

Kyllä se joulu vaan lähenee. Ihanaa et ihan just kohta on marraskuu.
Kaupan altaalla huomasin et tyhjä koko oli täytetty ja kinkkuja jo oli jokunen. EI vielä mitään niitä mun suosikkeja. Pakastin uhkaa olla aika täynnä. Jo nyt. :jee:
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Enää 58 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 27 Loka 2020, 19:30

Tsemppiä shara, toivottavasti pysytte terveinä!

Mä kävin lainaamassa tänään kirjastosta 2 joululehtiä ja yhden levyn :)
Jouluradiota kuuntelen usein työmatkalla, nettiradiota siis.

Nyt ei oo oikein joulufiilis mut tästä se taas rakentuu :)
Voisin ekat lahjat kohta pakata

Ramona
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Enää 57 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Ramona » 28 Loka 2020, 12:19

Jouluradiota kuuntelen ja ikkunoita peseskelen. Mietin , laitanko vanhat jouluverhot jo vai maltanko vielä vähän ja ompelen/ostan uudet. :hip:

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 29 Loka 2020, 11:57

Kiitos joulumpi. :see: Vielä ei ole oireita ilmaantunut onneksi.

Olen tällä viikolla pistänyt rahaa ihan reilusti hevosen sadevarusteisiin ja nyt saa luvan pärjätä. :lol: Ihanan halpaa tämä hevosen omistaminen, suosittelen kaikille. :mrgreen:

Joulutorttuja syötiin eräänä päivänä ja voisi niitä tehdä piakkoin toistekin. :mrgreen:
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 29 Loka 2020, 14:15

Eilen postilaatikosta löytyi suuri lelukirja. Arvatkaapa kumpi oli enempi innoissaan minä vai poika 2v. No minä tietysti :lol: Tuo lelulehden tulo tuo mieleeni lapsuuden, jolloin sitä joulua alkoi lapsena sitten odottamaan kun kyseinen lehti tuli. Niin ja ehkä meidän 2v on vielä pieni että tajuaa innostua. Ehkäpä sitten ensi vuonna menee hänen innostuksensa minun edelle.
Liekki lämmin kynttilästä, syttyy ihmissydämeen, matkaa arjen hämärästä, teen jo juhlaan jouluiseen.

jokin
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokin » 29 Loka 2020, 14:28

Täällä ainaki meidän 4 vanhinta plärää ja "varailee" toiveita, sitten saakin olla kinasteluja selvittämässä😅
Nuorimmainen 2v katselee ja ihmettelee touhua :lol:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 55 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Loka 2020, 08:52

Oi onnea! Eilen ostin Aku Ankan joulutaskarin :jouulu: Tämä on minulle iso juttu liittyen joulun odotukseen, vaikka olenkin jo hyvän aikaa ollut aikuinen. Minulle tämä tuo joulufiilistä paljon enemmän kuin aikuisten joululehdet.

Lisäksi ostin uuden joulu-cd:n. Ja Lidlistä joulusuklaita.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Re: Enää 55 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Omppu » 30 Loka 2020, 09:17

Meillä on koko viikko kytätty lelukirjaa ja oltu innolla hakemassa postia jopa tiistaina (ei jaeta). Toivotaan, että se lelukirja tänään tänne rantautuu, Lidlin lelulehti toimi kyllä hyvänä lohtuna.

Haaveilen itsekin, joten suon sen myös lapsille lelulehtien myötä. Jokainen heistä ymmärtää, että kaikkea ei voi saada, mutta kyllä helpottaa kertoa lahjatoiveista ja katsoa itsekin ne tuosta. Kovasti on myös puhuttanut kakkosluokkalaisen koulun vuoksi (ympäristöopissa tämä teema heillä ja vähensivät mm. kouluruuan biojätteen heidän luokan osalta kahden viikon seurantajaksolla nollaan) kierrätys, jätteen määrä ja turha tavara. Samoin hieman vastakohtana se, että kaikilla ei ole varaa hankkia tiettyjä leluja, vaikka niitä kuinka toivoisi. Muksut innolla jo odottavat jouluavun aukeamista, koska haluavat tänä vuonna olla valitsemassa perhettä, kenelle apua annamme. Paikallinen Hope kerää hygieniajuttuja ja tytöt ovat saaneet valita hammastahnoja, -harjoja ja pesutuotteita, jotta heille konkretisoituu se, mitä voi auttaakseen tehdä.

Jokainen muksu saa kuitenkin valita meillä kolme toivetta ja kirjaa ne taas kerran omaan joulupukin kirjeeseen, jonka saa laittaa valitsemansa hevosen/ponin oveen. Sieltä tonttu ne tänäkin vuonna hakee ja tontun voi nähdä jähmettyneenä, koska se ihmisen nähtyään jähmettyy (tiesittekö tätä :lol:). Kirjeet ovat olleet joka joulu jo tontulla kainalossa, kun olemme iltasella talliin hiipineet ja viesti ja pari namia on lapsille tontulla mukana. :see:
"Hevosille uudet heinät,
silloin syömättä jäi seinät.
Joulurauha saapui metsämaille, kyliin kaukaisiin."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”