Joulun kukat

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja freiska » 23 Marras 2009, 12:02

mulla on itse kasvatettuja hyasintteja kuusi kappaletta odottamassa vielä pimeässä jotta vielä vähän kasvavat ennen sisään tuontia. mutta taitaapa taas käydä perinteisesti etteivät kerkeä jouluksi kukkia :lol:
amarylliksia oon katsellut kaupoissa josko sellaisen ostais vielä tai sitten ostan jonkin leikko kukkakimpun. tykkään kovasti joulukukista melkein kaikista muista paitsi tasenteista. niissä on liian voimakas tuoksu mun nenään.
joulutähtiä ostin yks vuosi tiimarista muovisia tosin mutta minusta nättejä.nekin ovat siis meillä esillä.
täytyy vaan toivoa että kissat ei yritä terrorisoida mun kukkia.nuorempi kissa tykkää käydä aina silloin tälläin vähän vaan maistamassa niitä. :lol:

Avatar
lumienkeli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 85
Liittynyt: 12 Loka 2008, 10:54
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja lumienkeli » 24 Marras 2009, 17:24

Joko hyasentteja saa jostain???? :oo Tahtoo, tahtoo. Vielä en itse ole bongannut niitä vasta kuin kodin1:stä valmiina asetelmina. Semmoisia en osta, koska tahdon tehdä asetelmat itse :inlaav:
Itse ostin amarylliksen 2 viikkoa sitten ja nyt on jo nuppu aika raollaan. Toivottavasti kestää jouluun asti. :-| :cry: En ole yhtään kastellut sitä ja en kyllä paljoa aijo kastella että jaksaa kestää eikä hujaha hirveään kasvuun.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 24 Marras 2009, 19:30

...............................

nissepolkka

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja nissepolkka » 25 Marras 2009, 09:34

Mä tahdon ison punaisen joulutähden! Hyasintitkin on ehdottomia joulukukkia. Amaryllis on kaunis, mutta sitä ei tuu koskaan itse ostettua.

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 25 Marras 2009, 17:58

Mulla on pakko jouluna olla joulutähti ja hyasintteja! :inlaav: Tänä vuonna oon vähän harkinnu,että jos ostaisin amarylliksen..mutta noinkohan osaisin sitä hoitaa..mulla kun vähän tuppaa toi viherpeukalo olla keskellä kämmentä! :oops: :mrgreen:

Avatar
nonna
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2757
Liittynyt: 23 Loka 2007, 12:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja nonna » 25 Marras 2009, 19:22

Eihän sitä tarvitse hoitaa, sen kun isket sen johonkin kauniiseen astiaan ja sipulin voimavarastot hoitaa loput :proo:

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 27 Marras 2009, 00:13

Siinä tapauksessahan sen pitäisi jopa meikäläisenkin "hellässä huomassa" pysyä hengissä! :mrgreen: :lol: Ostoslistalle siis amaryllis!! :see:

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 27 Marras 2009, 09:23

Kaikki puhuu hyasnteistä, mutta me ei voida ostaa niitä :( Tuon ukon allergian ja astman vuoksi :(
Se on aina mulle ollut myös sen joulun tuoksun tuoja... :-|

Amaryllis ja joulutähti ovat kyllä pysyneet :)

Avatar
ElinaMaria
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 79
Liittynyt: 07 Loka 2008, 22:07
Paikkakunta: Somero

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja ElinaMaria » 29 Marras 2009, 11:26

Meillä onkin jo amaryllis, saatiin tuparilahjaksi. Vaikka kovin yritin sen kukintaa lykätä, se mokoma kukkii jo,joten luulen että paras loisto on jouluksi mennyt. Mutta hieno se on, mulla ei koskaan olekaan ollut sellaista. Mutta hyasintti on muuten mun mielestä paras joulukukka, ilman sen tuoksua ei tule kotiin joulua. Joulutähti ei ole iske, jotenkin tekokukan oloinen.. Mutta lahjaksi niitä olen kyllä antanut.

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Joulun kukat

Viesti Kirjoittaja Kiss » 01 Marras 2010, 11:36

Olisiko jollakin hyvää amarylliksen hoito-ohjetta koko vuoden ajalle? Varsinkin sellaista missä olisi selkeästi nuo ajankohdat mitä pitää tehdä milloinkin jos/kun haluaa amarylliksen kukkivan jouluaatoksi?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa