Piparkakkumuotit?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 18 Syys 2012, 17:30

..................................

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 18 Syys 2012, 20:33

kuusipuu kirjoitti:
Sydämen malleja on ihan helppo leikata leivinpaperista, ja tehdä pipareita niiden avulla. :peukku:
Näin minä olen tehnyt suuria sydämiä koristeiksi.
Eipäs ole aikaisemmin tullut edes mieleenkään :shock:
Noh, jos en tarpeeksi isoa löydä kaupasta, niin sit pitää ottaa leivinpaperit käyttöön :lol:

Avatar
luminen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:30
Paikkakunta: kouvola

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja luminen » 18 Syys 2012, 21:32

Löysin tänään robin hoodista isoja piparimuotteja.Eivät olleet hinnalla pilattuja n. 3e kpl :-P

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 18 Syys 2012, 23:25

Mä laskin alkuvuodesta mun piparimuotit. Niitä oli yli 50 :oops: Oli siellä muutaman samanmuotoinenkin, mutta silti... Aika paljon. Tahtoisin silti kans jonkun ison muotin... Aikanaan tehtiin koti-kotona muotteja siten, että leikattiin kuvio pahvista ja päällystettiin se sitten kontaktimuovilla. Näin saatiin aika kestävät muotit aikaiseksi. Ehkä sovellan tätä käytäntöä sen sijaan, että ostan.

Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja nissis » 19 Syys 2012, 07:09

Joulutonttu kirjoitti:Itse omistan monta piparkakkumuottia, mutta joka vuosi tulee käytettyä vaan niitä tiettyjä
Sama juttu mullakin. Mun mielestä tietyn malliset piparit vaan maistuu parhaimmalta :lol:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 19 Syys 2012, 07:37

Rakastan piparimuotteja ja keräilen niitä :) Lemppamuotti tällä hetkellä on ehkä dinosaurus ja Suomi-muotit. Confetista olen joskus ostanut muutaman muotin, mutta ne ovat ruostuneet heti, vähän huonoa laatua. Kivointa pipareissa on silti niiden koristelu sokerivesikuorrutteella :)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 19 Syys 2012, 14:10

jouluhortensia kirjoitti:Rakastan piparimuotteja ja keräilen niitä :)
Sama vika :oops: Kun on jo parit isot rasiat täynnä muotteja, on uusien hankintaa vaikea enää perustella. Tänä vuonna haluaisin löytää jonkun lumiukkoaiheisen muotin. Ne Suomi-muotit on kyllä ihan mahtavia ja Suomi-pipruja pitää olla ehdottomasti itsenäisyyspäivänä :peukku:

Avatar
luminen
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 09 Loka 2011, 20:30
Paikkakunta: kouvola

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja luminen » 19 Syys 2012, 22:22

Itse olen noihin "ylimääräisiin" piparimuotteihin sitonut silkkilangat ja ripustanut kuuseen,ikkunoihin,oviin jne. Varsinkin todella vanhat ja tummuneet muotit näyttää ihanilta :inlaav:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 20 Syys 2012, 19:51

Mullakin on kieltämättä aika paljon muotteja, mutta kissamuotit tuppaa olemaan suurimmassa huudossa... :mrgreen: Joskus voisi vaikka napsia kuvia muoteistakin. Tulipa muuten mieleen, että täytyisipä tarkastaa omat Confettin muotit, mikäli ne ovat tupanneet ruostumaan. Kylläpä harmittais jos omatkin viime vuonna ostetut muotit ovat ruostuneet!

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Piparkakkumuotit?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 27 Syys 2012, 10:59

Itsellä varmaan lempparimuotti on sellainen perinteinen enkelimuotti ja oikein läski possu.
Mutta muumeja pitää tehdä joka vuosi :mrgreen: Olen aina kuolaamassa kaupan hyllyillä mitä ihanampia muotteja mutta jouluisin tulee vain yksi tai kaksi uutta muottia hankittua..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa