Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 20 Loka 2019, 13:24

Meidän Tokmannille tuli ihania suklaakalenterieita, joiden kuvitus on Mauri Kunnaksen kirjasta 12 Lahjaa Joulupukille. Näin näitä myös Prismassa. Todellakin tämmösen suklaakalenterin ostan tänä vuonna. Tampereeen Tallipihalla täytyy myös käydä, sillä sieltä löydän aina todella kauniita ja suht edullisia paperikalentereita. Peruskaupoissa ne on nykyään niin rumia. Appi-isä varmaan taas tänä vuonna antaa Veikkauksen Arpakalenterit, kerran voitin siitä 5€. Löysin tässä varastoa tyhjätessämme myös Richard Scarryn kirjakalenterin, jonka ostin muutama vuosi sitten. Se on hieno ja otan jälleen käyttööni.

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 20 Loka 2019, 13:33

Pitäisiköhän käydä tuolla Tallipihalla etsimässä paperikalenteria... kaupasta katselin Mauri Kunnaksen kalenteria mutta en vielä ostanut. Se oli ainoa, jonka olisin kelpuuttanut.

Myös teekalenterin aion ostaa, viime vuonna myöhästyin kun ne myytiin loppuun todella nopeasti.

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Mila » 20 Loka 2019, 13:49

JapeTonttu kirjoitti:
20 Loka 2019, 13:24
Meidän Tokmannille tuli ihania suklaakalenterieita, joiden kuvitus on Mauri Kunnaksen kirjasta 12 Lahjaa Joulupukille. Näin näitä myös Prismassa. Todellakin tämmösen suklaakalenterin ostan tänä vuonna.
Mä ostin itselleni tällaisen kalenterin tänä vuonna :peukku:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 20 Loka 2019, 14:41

Ostin eilen Minna Immosen joulukalenterin ihan itte ittelleni :inlaav: Ihanan jouluiset kuvat tässä :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 20 Loka 2019, 18:18

Pojalle ostin Dumle-kalenterin ja tytölle Hello Kitty -kalenterin. Kuvakalenterit ostan itselleni ja miehelle. Usein ne ovat olleet Minna Immosen kalenterit.

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 22 Loka 2019, 07:16

Mä tein itse muutama vuosi sitten sukkakalenterin jota oon käyttänyt pojan kalenterina. Nyt vaan tajusin et se on aika hankala ripustaa meidän pieneen asuntoon joten päätin tänä vuonna lahjoittaa sen ilahduttamaan työpaikan lapsia koululle. Opettaja kun pähkäili et millaisen kalenterin tekisi kun valmista ei ole niin mä tarjosin omaani sinne :jee:

Nyt vaan pitäis kotiin keksiä jonkinlainen kalenteri 4v. pojalle. Ehkä ostan jonkun suklaakalenterin. Me ostettiin miehen kanssa yhteiseksi se Muumien teejoulukalenteri :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 22 Loka 2019, 10:00

..........................

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Omppu » 22 Loka 2019, 11:40

Minä kävin muutama viikko sitten pienempien kanssa kaupassa ja he bongasivat kalenterihyllyn. Hetihän he kysyivät, voisivatko saada jo nyt kalenterit varastoon. Minä tietysti näin kalliit rompekalenterit ja olin hieman nihkeänä, että millaiset he sitten haluvat. Kumpikin näytti Frozen-suklaakalenteria hintaan 2.99. No tietysti ne ostin ja esikoiselle myös. Kotiin päästyäni ja esikoisen saavuttua koulusta kysyin, että kelpuuttaako hän tuon kalenterin ja hänhän tokaisi, että tietysti, mutta voisiko saada vielä sellaisen missä on jotain tavaraa. Minä rompekalentereita inhoavana (En vain halua maksa 30 euroa kalenterista, joka on aikalailla hetken huuma, tuolla 90 eurolla tytöt pääsevät monta kertaa elokuviin, teatteriin tai Hoploppiin.) kysymään, että millaista tavarakalenteria neiti on ajatellut. Tähän esikoinen totesi, että se semmoinen sinun joka vuosi itse tekemäsi, missä on jotain puuhia ja juttuja ja sitten sä voisit sinne laittaa vaikka legopaketista osia ja me koottaisiin ne. Tähän täytyy kyllä suostua. Joka vuosi olen tosiaan laittanut luukkuihun touhuja, kuten pipareiden leipomista/koristelua, kuusen hakuretkeä tai vaikkapa lasten kauneimmissa joululauluissa käymistä. Ilmeisen pidetty kalenteri siis.

Itse en taida kalenteria haluta. Viime vuonna tilasimme Take Tean teekalenterin omavalintaisilla teelaaduilla ja niitä miniteepusseja taitaa olla vieläkin muutama jäljellä. Yleensä juomme pannullisen miehen kanssa, joten noita pikkupusseja tulee harvemmin valittua. Miehen työreissatessa valitsen yleensä tylsästi pussiteen irtoteen sijaan.

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 24 Loka 2019, 19:18

Meinasin tehdä ekaa kertaa ikinä miehelleni joulukalenterin :laav: Oma puolisoni on aina niin huomaavainen ja ostaa minulle usein vaatteita yms ja kutsuu niitä arkilahjoiksi. Itse olen vähän huono kaikenmaailman hempeilyssä. Minusta on kuitenkin kiva keksiä kaikkea hauskaa ja ajattelin, että jos tekisin nyt hänelle joulukalenterin. Toteutuksesta ei vaan ole mitään hajua vielä, muuta kuin että mitä aion luukkuihin sisällyttää. Niitä olen pohtinut ja aika hyvin alkaa hahmottua jo. Mutta millainen se itse kalenteri sitten on, niin se on vielä ihan auki.. :mrgreen:

Itselleni meinasin tänä vuonna hankkia ison BodyShopin joulukalenterin. Viime vuonna piti ostaa myös, mutta sitten aloin pihistelemään enkä ostanut. Tänä vuonna haluan sen, koska tulipa sieltä melkein mikä vaan Body Shopin tuote, niin voin ottaa sen käyttöön! :hip:

Lapsilta en ole vielä kysellyt millaiset kalenterit he haluavat. Vähän kyllä vierastan niitä lelukalentereita joita on parina vuotena meillä ollut. Legokalenterit on olleet tosi hyviä, mutta kaikenmaailman LOLlipallokalenterit jamitänäitänyton, niin hirveetä krääsää suorastaan..

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 24 Loka 2019, 20:28

Joulun ruksikalenterin taustakartonki ostettu! :jee: Joulunpunainen, tietty :woohoo:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa