Joulu ympäri vuoden?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 31 Elo 2015, 13:13

Mitä 'jouluista' teet, pidät, harrastat... tms ympäri vuoden?

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 31 Elo 2015, 13:16

Minä olen aika kova polttamaan kynttilöitä. Kesällä toki harvemmin tulee käryteltyä ;), mutta kyllä minulla kynttilöitä esillä on koko vuoden.
Lasten huoneissa on myös ihan perus valosarjat kaiken vuotta.
Joululeffoihin iskee joskus into ihan keskellä kesää. Silloin tällöin pitää päästä myös selaamaan joulukirjoja.

Avatar
salainen jouluttaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 17
Liittynyt: 18 Syys 2012, 15:51
Paikkakunta: Stadi

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja salainen jouluttaja » 31 Elo 2015, 13:47

Minäkin poltan kynttilöitä lähes ympäri vuoden. Ehkä kesä-heinäkuussa en juurikaan, mutta nyt elokuussa ne luovat jo tunnelmaa. Kynttilöiden määrä sitten vaan lisääntyy mitä lähemmäs joulua kuljetaan ja pimeä aika pitenee. Mies aina naureskelee, että minä käytän varmasti enemmän rahaa vuodessa kynttilöihin kuin esim. sähköön. :-D

Intohimoisena kokkaajana tulee kyllä ympäri vuoden testailtua ainakin joulun kalapöytään kuuluvia herkkuja. Minusta sillit, silakat, mädit ym. sopivat ruokapöytään ympäri vuoden. On mukava testailla uusia juttuja, niin voi sitten jouluna valmistaa jotain hyväksi todettua, joka varmasti onnistuu ja maistuu kaikille. :nam:

Joululauluja saatan kuunnella myös mihin vuodenaikaan tahansa. Tosin ainoastaan niitä rauhallisia melankolisempia. Iloiset joulurenkutukset jätän suosiolla vain jouluun.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 31 Elo 2015, 18:18

...............................

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja Limetti » 31 Elo 2015, 23:34

Minäkään en tee mitään joulujuttua koko vuoden ympäri.
Kynttilöitä poltan kyllä vuoden ympäri, mutta en miellä sitä vain jouluun kuuluvaksi. Toki syksyllä ja talvella tulee enemmän poltettua kynttilöitä. Joulu on kyllä jollain tavalla mielessä myös keväällä ja kesällä, lahjaideoita keräilen koko vuoden:)

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 01 Syys 2015, 06:06

Kiva kysymys. Saatan kuunnella joululauluja koska vaan. Leipoa jotain jouluista, joulutorttuja tai pipareita. Joululahjoja saatan myös ostaa alesta ympäri vuoden. Joululta jääneet hyasintit istutan puutarhaan jossa ne kukkivat seuraavana keväänä ja vievät ajatukset jouluun. Kun joulufiilis iskee niin se ei katso vuodenaikaa :inlaav:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 01 Syys 2015, 09:37

Miten saatoin unohtaakaan lahjat!? Minäkin mietin joululahjoja, siis niitä annettavia, ympäri vuoden.

En muuten itsekkään ajattele että kynttilät kuuluvat vain jouluun, mutta olen vuosien mittaan kuullut paljon päinvastaisia kommentteja ei-jouluttajilta...

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 01 Syys 2015, 09:55

Mietin ja ostan joululahjoja ympäri vuoden. Tämän takia sitten ehtii muutamaan kertaan muuttuakin se, mitä lopulta päätyy pukinkonttiin ja mitä olen muuten vain antanut mm. lapsille pitkin vuotta tai mennyt mm. lasten kaverilahjoiksi.

En minä varmaan mitään muuta sitten jouluista tee pitkin vuotta. Paitsi myös syön suklaata ja välillä puhun joulusta. :roll:

Tänä vuonna on koko vuoden ollut joulukoriste oven pielessä, mutta se koriste on sellainen punainen sydän, joka nyt ehkä voikin olla siinä aina. :roll: Tuikkukipot ovat olkkarin pöydällä kesät talvet mutta harvemmin niissä kynttilöitä poltellaan. Ja jouluksi vaihdan kuitenkin eriväriset tuikkukipot esille.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja Iip » 01 Syys 2015, 15:59

Käyn tällä palstalla. :lol:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulu ympäri vuoden?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 01 Syys 2015, 19:14

.................................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa