Vihdoinkin joulunalusviikonloppu!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää viisi viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 23 Marras 2019, 10:20

Aika kuluu ihan mieletöntä vauhtia. Monena hetkenä oon ajatellut, että lataan päikkyyn kuvia uudesta kodista ja kirjoittaisin blogia, mutta millään ei ehdi. Nyt joulua ennen työtahti vaan vilkastuu ja hyvä että saa pitää kaksi päivää vapaata viikossa. Huomenna onneksi on lyhyt päivä ja mieheni lupasi hakea töistä. Koti on laitettu kotikuntoon, joulukoristeet pärähtää 1.12 eli ensisunnuntaina kerralla esille. Kalenterit, valot ja kynttilät on hankittu, esille laitto eli se ihanin vaihe jäljellä. Suurin osa lahjoistakkn on pakattu.

Tänään testaamme uuden asuntomme saunan ja koko illalla tai huomenaamuna leivon toisen satsin torttuja. Vielä kun lunta tulisi... :lumi:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää neljä viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 01 Joulu 2019, 07:30

En nyt halua lietsoa mitään kiireen tuntua, mutta tämän päivän jälkeen jouluun on enää kolme viikonloppua!! :oo

Nyt on enismmäinen adventti, ja kohta Hoosianna soi :laulu:

Tämän viikonlopun ensimmäinen puolisko on mennyt täysin joulufiiliksessä: joulukonsertissa ja joululounaalla, sekä yleisesti Helsingin keskustassa jouluvaloja ihailemassa.

Tänään ohjelmassa jouluvalojen lisäämistä, jääkaapin perinpohjainen joulusiivous ja joulupostin kirjoittaminen. Niin ja Lontoon matkatavaroiden pakkaamista! Lähtö kolmen yön päästä, ja huominen ja ylihuominen pitkiä päiviä töissä. :woohoo:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää neljä viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 01 Joulu 2019, 13:28

Katikki :hali: Siellä on täysi tohina päällä :peukku:
Minne tää aika häviää :hmm:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää neljä viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 01 Joulu 2019, 17:50

Ei enää kauaa :hip:
Seuraavan viikonlopun vietän feikkiaattoa äitin ja siskon luona, sen jälkeisen olen kiinni töissä ja vimeisenä ennen aattoa koristelen kuusen :jees:
Olen niin iloinen, että tänään ja eilen on satanut kunnolla lunta. Se tuo minulle ehdottomasti joulumielen ja todellakin tovon, että lumi säilyisi koko kuukauden. Paljon olen joululauluja kuunnellut juurkin ulkona kun pysäkillä odottelen bussia. :talvi:
Tänään laitettu joulukoristeet esille ja koti on niin tavattoman kaunis :see:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää neljä viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja Iip » 02 Joulu 2019, 13:16

Siis mihin aika oikein katoaa?! :shock: Ensi viikonloppuna vietän miehen kanssa parisuhdeaikaa (lapset menee mummille yökylään), eli mulla on enää KAKSI viikonloppua aikaa jouluvalmisteluihin? Kääk!

...myös IHANAA, että on jo joulukuu. :laav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää kaksi viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 13 Joulu 2019, 07:25

Viimeinen joulunalusviikonloppu alkamassa! :woohoo: (Mun logiikalla seuraava viikonloppu on jouluviikonloppu :lol: )

Suuri joulusiivous siis vasta viikon päästä, mutta tänä viikonloppuna saunan, kylppärin ja keittiön tehokuuraus. Lisäksi kaikkien joulutekstiilien tuulettaminen/pesu ja mankelointi tai silitys. Voi että aika on mennyt nopeasti!!! :oo :kiirus:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää kaksi viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 13 Joulu 2019, 10:00

............................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Vihdoinkin viikonloppu - enää kaksi viikonloppua jouluun!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 13 Joulu 2019, 10:48

Me ostetaan kuusi tänä viikonloppuna ja kirjoitetaan joulun kauppalista. Ja ostetaan ne ruoat, mitä jo voi. Vaihdetaan ruokapöydälle joululiina ja laitetaan takan päälle punaiset ja vihreät Kivi-tuikut.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Vihdoinkin joulunalusviikonloppu!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Joulu 2019, 06:48

Ensi viikolla on jo melkein joulu, joten kierrokset alkaa nousta :woohoo:

Tänä viikonloppuna luvassa (flunssan salliessa) joululakanoiden valmistelu, joulupöytäliinojen silitys, jouluvieraiden pyyhkeet ja lakanat, joulukukkien hankintaa, saunan ja kylpyhuoneen kuuraus ja ruokakauppareissu.

Enää kymmenen yötä jouluun, voi mahoton! :oo :woohoo: :jee:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Vihdoinkin joulunalusviikonloppu!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 14 Joulu 2019, 22:48

Joulusuklaat ostettu. Kaikki jouluvalmistelut on tehty ruokia lukuunottamatta ja nekin ostan kaupasta. Liian aikaisin niitä ei viitti hankkia. Pipareita tein tuossa viikolla toisen satsin, klassisesti ensimmäinen pelti paloi. Onneksi taikinaa riitti moneen peltiin. Tampereen kauppahallista olen poroa hankkinut valmiiksi, kaikki muut ruuat varmasti löytyy Prismasta.
Nyt on pitkä työputki menossa, seuraava vapaa on ensiviikon sunnuntai eli 4 adventti, aikaisempaan iltana laitan kuusen. Muovikuusi odottaa meitä ulkovarastossa, saimme sen appi-isältä, joka sai sen aikoinaan vanhalta työpaikaltaan. Ensiviikko kuten tämä vklppu menee töitä paiskiessa. Onneksi kun valmistelut olen jo tehnyt kaiken vapaa ajan voin vain nauttia joulun odotuksesta ja tunnelmasta. Pihalla on ihan valkeaa ja kyllä toivon että jouluna on myös valkea maa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa