Jouluisia elokuvia

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Syys 2020, 13:59

.....................................

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 07 Syys 2020, 07:38

kuusipuu kirjoitti:
06 Syys 2020, 11:17
JapeTonttu, jos sulla olisi elokuvapalvelu tuolla valikoimalla netissä, niin sen kyllä tilaisin. :peukku: :see:

Kiva kuulla :lol: Mitenköhän omista leffoista saisi striimauspalvelun tehtyä? :lol: :lol: :lol:
benethe kirjoitti:
06 Syys 2020, 13:32
Tuo Joulupukin paja on aivan huippu! Meillä oli aikoinaan tuo sama video, mutta äitini meni ja antoi sen vuosia sitten
serkulleni jolla oli tuolloin pieniä lapsia. Koska eihän minä ja veljeni enää piirrettyjä katsella. Paitsi tuota olisin kyllä katsonut! Olen edelleen tästä vähän katkera, täytynee metsästää kyseinen video jostain kirpparilta. :lol:

Korvikkeena on tullut katsottua YouTubesta tuo lempparipätkä englanninkielisenä joka joulu, mutta kaipaan siitä suomennetusta versiosta sitä yhtä lorua. "Mä olen Pekka Pekkarista, kas tässä sulle lahjalista. Mä haluan kissan ja hiiren ja kalan, ja auton ja junan ja kakkupalan, jne". Kaikkea tarpeellista aivotkin sopukoihinsa tallentaa, siitä kun olen tuon viimeksi nähnyt on kuitenkin varmaan toistakymmentä vuotta aikaa. :lol:
Itse kanssa rakastan tätä joukupukin pajaa. Onneksi meillä (minulla ja siskollani) videot ja Disney on aina ollut niin pyhä asia, ettei äiti ole niihin kajonnut. Lapsuudenaikamme video on jo mennyt rikki, mutta onneksi tätä videota on vielä suht paljon liikenteessä kirpputoreilla ja divareissa. Ainakin Tampeereen Viiden Tähden Leffadivariss olen usein hyllyssä nähnyt.
Tuo loru on minunkin päähän jäänyt! :lol: "Tiikerin hurjan, leijonan suuren. Keinuvan hepan, haukkuvan hauvan. Kaikkea kivaa niin ois mun oma. Hahhah on Pekalla lista, hahhahhah. Lahjalista vaik on jätti, korvantaustat pesemättä jätti. Hahhahhaa, kyllä toivoa saa. Annetaan pojalle saippuaa!" :lahjat:
Myös shakkilaudan maalaaminen ruutumaalilla on ikoninen.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 18 Syys 2020, 11:13

...........................

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 20 Syys 2020, 12:10

Disney + on nyt tilattu ja seuraavat jouluelokuvat sieltä löytyy:

12 days of christmas
The Chrismas Star
Yksin kotona 1-4
Yksin kotona The Holiday Heist
Ì`ll Be home for Christmas
Ice Age Mammmuth christmas
Mickey´s Once Upon A chritmas
Mickey´s Twice upon a Christmas 8
Miracle on 34 in Street (40- luvun versio)
Miracle on 34 in street (90 - luvun versio)
The Mupper Christmas Carol
One Macig Christmas
Kanotar ja Hirviö Lumottu Joulu
Riku Rikas Joulutoive
Mutta Mitä Tapahtui Joulupukille 1-3
Santa buddies the legend of santa paws
Santa paws
The Samll One
Painajainen ennen joulua
The Ultimate Christmas Present

sekä tietenkin lyhytelokuva Santa´s workshop, eli joulupukin pajaja hei, tämä löytyy SUOMEKSi sillä vanhalla dubbauksella! Eli tässä on s eruno: Tahdon kissan ja hiiren ja kalan ja auton ja junan ja kakkupalan :valoketju:

Yksin KOtona elokuvat on siitä hassuja, että minä en niitä jouluelokuviksi osaa mieleä. Tedän että monet (kuten siskoni) taas tykkää niistä ihan kunnolla.
Mikki Hiiren Olipa Kerran Joulu tuo toinen joka kulkee nimellä Joulu Ankkalinnassa ovat ihan kivoja, muttei niissä sitä samaa oikean joulun hnekeä ole mitä Mikki Hiiren Jouluaatossa (jota tuolta palvelusta ei löydy). Itse jopa tykkään enemmän tuosta joulu Ankkalinnassa, kun siinä on vähän erikoisempi, kokeelinen tietokoneanimointi. Tuo Olipa Kerran Joulu sisältää minustaliikaa vaan selasta lahjoja, lahjoja, lahjoja meininkiä.
Muppetin joulutarina on vännös Charles Dickensin joulusta ja onnistunut kyllä, tykkään.
Kaunotar ja Hirivö Lumottu joul uon väliosa, joka sijoittuu alkuperäisen Kaunotar ja Hirviöleffan eskelle. Siinä on talvista tunnelmaa ja joulufiilistä, mutta juoni vähän kökkö, pahis varsinkin. Yllättävän hyvin kuitenkin animoitu jatkoelokuvaksi.
Mutta Mitä tapahtui joulupukille leffat ovat hauskoja. Ykkösestä tykkäsin lapsena tosi paljon, kun Scol Calvinista tulee Joulupukki. Kakkosessa Scotin oma poika joutuu tuhmien listalle ja Joulupukki deittailee tulevaa joulumuoria. Kolmasosa on ihan pöhkö. Siinä pakkasherra koittaa päästä joulupukin paikalle.
Painajainen ennen joulua on mulle todella tärkeä Halloween klassikko. Tämä täytyy katsoa siinä Halloweenin ja joulun välimaastossa. Tuon 40 luvun Miracle on 34 street elokuvan katsoin ja ihan oli mukava elokuva. Joulupukki joutui oikeuteden todistamaan olevansa joulupukki.

Ja ehdottomasti suosittelen elokuvaa Small One! Upea lyhytelokuva pojasta, jonka täytyy myydä aasinsa. lopulta aasin ostaa Josef, joka tarvitsee vahvan aasin kantamaan raskaana olevaa vaimoaan.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 20 Syys 2020, 12:21

......................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 21 Syys 2020, 09:24

Katsoin tuon 12 Dates of Christmas
Ihan kiva romkom. Tuontyyppisissä elokuvissa on amerikkalaisittain ihan mielettömän hienot joulukoristelut.
:koristelu:

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja Merida » 21 Syys 2020, 19:32

Katsoin äsken elokuvan Last Christmas (julkaistu 2019) ja voin suositella. Ei ehkä ihan niin perinteinen jouluelokuva.

:koristelu:

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja Merida » 21 Syys 2020, 19:33

kuusipuu kirjoitti:
20 Syys 2020, 12:21
Pikku aasi (Small One) on kyllä tosiaan ihana jouluinen lyhytelokuva. :peukku: :laav:
:peukku:

Avatar
TinttiTonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Heinä 2020, 16:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja TinttiTonttu » 27 Syys 2020, 07:45

Disney+ tuli otettua käyttöön eilen ja kasan joululeffoja pistin omalle listalle. Todella harmi ettei Samu Sirkan joulutervehdystä löytynyt... Mutta aivan ihana Unta vai Rakkautta löytyi, jota en ole löytänyt mistään suoratoistopalvelusta aikaisemmin. :laav: Taisi päästä riemun kiljahdus kun näin leffan palvelussa. :lol:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 28 Syys 2020, 15:35

Millä hakusanoilla te löydätte Disney plussasta noita joululeffoja? Itse kun en ole löytänyt sieltä oikeastaan montaakaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa