Syksyn merkkejä ja puuhia

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 28 Syys 2019, 12:29

...........................

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 28 Syys 2019, 16:34

Me käytiin ekaa kertaa tänään sieniä etsimässä. Olisin jo aiemmin halunnut mut oma jaksaminen vaan ei aiemmin oo riittänyt. Nyt sit ihan puhki poikki olo metsässä tarpomisesta :)

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja Katikki » 28 Syys 2019, 16:59

No löytyikö sieniä? :syksy:

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 01 Elo 2019, 12:12

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 29 Syys 2019, 08:21

Löytyi ihan kiitettävästi. Kastikkeen mun mummi niistä teki ja osan paistoi pannulla seuraavaa kertaa odottamaan. Muutama iso tatti löytyi, kehnäsieniä, lampaankääpää ja pari kantarellia :)

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 29 Syys 2019, 08:35

Olen ostanut jo tulevaan asuntoon paljon lyhtyjä ja miettinyt miten tulevaa pihaa koristelisi. Takapihalle laitan yhdet sähkövalot, mutten osaa päättää pistänkö keltaisenoranssit vai punaiset? Uusia huonekaluja olen torista kanssa katsellut, mutta pihaan ei taideta vilelä panostaa erityisesti.

Etupihalle pistän kuitenkin isin tekemäm puukakkaran, johon laitan yhden syyskelokanervan ja sen eteen ison lyhdyn.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja Katikki » 29 Syys 2019, 08:37

Freyja86 kirjoitti:
29 Syys 2019, 08:21
Löytyi ihan kiitettävästi. Kastikkeen mun mummi niistä teki ja osan paistoi pannulla seuraavaa kertaa odottamaan. Muutama iso tatti löytyi, kehnäsieniä, lampaankääpää ja pari kantarellia :)
Kuulostaa hyvältä! Me ollaan tänään menossa sieneen - ja vettä tulee kaatamalla :shock: :lmao: :thud:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Syksyn merkkejä ja puuhia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 30 Elo 2020, 09:33

Aaah, ihanaa. Suosikkivuodenaikani syksy on täällä taas! :syksy:
Syksyn tuntee siitä, että ulos täytyy laittaa pitkät housut jalkaan ja ylle voi pukea rakkaan nahkarotsin, ilman että tulee kuuma. Syksyn kuulee siitä, että ulkona vähän ropisee ja katti haluaa pihallle. Syksyn haistaa siitä, että ulkona tuoksuu raikkaalta ja sisällä tuoksuu keitetty tee. Syksyn ihanuus tulee siitä, että voi hyvällä omallatunnolla käpertyä sohvsnnurkkaan kuuman juoman ja suklaan kanssa kynttilän valossa.

Olohuoneeseen laitoin syksyisemmän plytäliinan, parit tunnelmavalot viritin, toin takkalyhdyn esille ja laitoin maljakkoihin syksyn lehtiä ( muovisia koriste). Etupihan puskat olen trimmannut, samoin takapihan vattupuskat ja ison puun. Mieheni mielestä vedin sitä liikaakin, minusta siitä tuli oikein sopiva.

Etupihan pöyälle ostin kuolleen pelargonian tilalle jonkun violetin kukan, kun se lakastuu on calluunan vuoro. Voisin pistää ehkä parikin ja lyhtyyn tietty kynttilän. Punainen valoviritelmä ei viime vuonna oikein onnistunut, joten se pääsee jouluksi sitten takapihan puolelle. Sinne olen kolme aurinkokennovaloa laittanut ja terassin kaiteeseen vielä yhdet lamppuvalot ajastimella. On se jo niin tunnelmallista. Yrttimaa saa jo rauhassa lakaistua, kasvatan uudet sitten ensikesänä. Ruoho täytyy tältä vuodelta vielä kerran leikata ja pari kasvia taidan ottaa pois ja ensivuonna kasvattaa jotain kauniimpaa tilalle.

On syksy niin ihanaa aikaa :syksy:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa