Thanksgiving day eli kiitospäivä

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 24 Marras 2011, 09:03

Onko täällä muita palstalaisia, jotka ovat joskus miettineet kiitospäivän viettämistä? Vaikka en ole mitenkään amerikkalaisen elämänmenon ylin ystävä, on tässä juhlapyhässä mielestäni potentiaalia. Syksyn ja joulun välinen aika on monille kaamoksen keskellä eläville niin pitkä, että pieni pyhä ennen joulutohinoiden alkua voisi piristää monia :see:

Kiitospäivää voi olla vaikea toteuttaa Suomessa pitkän mittakaavan mukaan, koska sitä vietetään aina marraskuun viimeisenä torstaina (eli tänään.) Mutta mikä estää laittamasta vaikka ihan itselle ja puolisolle / lapsille jotain extrahyvää iltapalaa, joka katetaan kauniisti pöytään kynttilöiden kera. Sen jälkeen jokainen voi kertoa niistä asioista, tai ainakin pohtia mielessään niitä asioita, joista on juuri tällä hetkellä onnellinen ja kiitollinen.

Itse olen tällä hetkellä kiitollinen siitä, että asun kauniissa kodissa, saan tehdä mieleistäni työtä ja läheisilläni on kaikki hyvin. Iloitsen myös tulevasta joulusta ja siitä, että löysin ihanan pikkujoulumekon 10 eurolla :peukku:

Mistä te muut palstalaiset olette juuri nyt kiitollisia?

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja Leea » 24 Marras 2011, 09:57

Olen kiitollinen siitä, että pitkästä aikaa nukuin viime yönä tosi hyvin.

(Arkisemmistakin asioista voi olla isosti onnellinen, vaikka usein tähän kysymykseen olen nähnyt vastattavan vain ne kaikkein tärkeimmät kiitollisuuden aiheet)

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja miimuski » 24 Marras 2011, 11:57

Olen kiitollinen ihanasta miehestäni ja lapsista ja hyvästä elämästä

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Marras 2011, 14:31

On monta pientäkin asiaa joista olen kiitollinen, mutta läheisistä ihmisistä, kissoista, kodista ja uudesta opiskelupaikasta olen kuitenkin kaikkein eniten kiitollinen.

Pienesti olen kiitollinen pitkistä ja hyvistä yöunista (Leean tapaan :hei: ), jotka ovat viime aikoina jääneet syystä jos toisestakin vähemmälle!

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 24 Marras 2011, 16:47

Minä olen kiitollinen uudesta työpaikastani, uudesta ihanasta ystävästä (toki myös jokaisesta ns. vanhasta ystävästä) ja siitä, että viikon kuluttua olen uudessa asunnossa, josta toivottavasti tulee koti :laav: Näiden ohella olen pohjattoman kiitollinen siitä, että olen saanut elää kokonaisen vuosikymmenen rakkaani kanssa :laav: :laav: :laav:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Thanksgiving day eli kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 22 Marras 2012, 13:34

Marraskuun neljäs torstai on kuulemma ameriikoissa Kiitospäivä. Miksei Suomessakin voisi kiitospäivää viettää? Joidenkin lähteiden mukaan kun päivän tarkoituksena on juhlia nimenomaan kiitollisuutta, muistaa kaikkia ja kaikkea mistä on kiitollinen elämässään. Ainakin minä taidan ottaa tästä itselleni uuden perinteen, 15.9. päivän lisäksi. :see:

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Thanksgiving day eli kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 22 Marras 2012, 14:36

Kuullostaa kivalta :laav: Mutta mitenkä sitä sitten juhlisi?? :hmm: :lol:

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Thanksgiving day eli kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 22 Marras 2012, 14:45

Amerikoissa varmaan kauppiaat ainakin ovat kiitollisia, kun kaupat pidetään 24h auki :lol:

Mutta kiitollisuuspäivä olisi kyllä oikein mainio ajatus, varsinkin jos olisi palkallinen vp.

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Thanksgiving day eli kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja katinka » 22 Marras 2012, 14:46

mä olen mieltänyt tuon pikkujouluiksi :oops: . sopii ajankohtaan mutta ikävä kyllä taitaa pikkujouluperinne olla Suomessa hieman toisenlainen. miten se sanonta menee; joulu juhlista jaloin ja pikkujouluista kontaten... :lol:
mutta en pitäisi laisinkaan mahdottomana ja oikeastaan toivoisinkin, että tämäkin rantautuisi Suomeen. Tulihan Halloweenikin Pyhäinpäivään.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thanksgiving day eli kiitospäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 22 Marras 2012, 14:51

Olisin ikionnellinen, jos kiitospäivä rantautuisi Suomeenkin :laav: Suomen pitkä kaamosaika kaipaisi ehdottomasti lisää kivoja juhlia, etenkin tällaisia, joiden taustalla on hyvä ajatus. Tykkään myös Black Fridayn ajatuksesta eli kiitospäivän jälkeisestä perjantaista, jolloin ihmiset ryntäävät joululahjaostoksille :peukku:

Vaikkei kiitospäivää juhlisikaan sen kummemmin, on aina paikallaan hiljentyä hetkeksi miettimään asioita, joista on kiitollinen :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa