Juhannus

Virittäydy juhlatunnelmaan muulloinkin kuin jouluna!
Vastaa Viestiin
pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 16 Kesä 2010, 22:11

Pipsa-poro :poroo: pudottaa viimeisimmät kirput turkistansa juhannuksena savusaunamme löylyissä ja sen jälkeen turkin kastelu järven rannallamme :mrgreen: .

Eli kotikodassamme olemme koko tokka :poroo: :proo: :mee: :mee: :mee: :mee: , vierailulle juhannusaattona tulevat Petterin porosisko perhetokkansa kera sekä poroveljeni kaksi poropoikaa perheineen. Väkeä koolla 16 poroa, grillaillaan, saunotaan ja vaihdetaan kuulumisia :smile: . Juhannuspäivänä vieraat lähtevät, sitten istuskellaan Petterin :proo: kanssa etusorkasta kiinni pitäen kodamme verannalla, nautitaan kesästä ja vasuleitten temmellyksestä.

Perinteinen tanssilava jää tänä juhannusaattona väliin, koolla niin paljon pikkuvasuleita, ettei hoitojärjestelyt onnistu :mrgreen: .

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 16 Kesä 2010, 23:15

Suuntaamme jälkeen miehen vanhempien mökille Savoon. Sinne tulee miehen vanhemma ja sisarukset perheineen eli ihan kivan kokoinen lössi on koossa. Ohjelmassa on ihan normi saunomista, grillailua ja yleistä hengailua :)

Avatar
TULE JOULU KULTAINEN
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 497
Liittynyt: 15 Syys 2007, 23:51

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja TULE JOULU KULTAINEN » 17 Kesä 2010, 14:05

Aattona piipahdamme vissiin perheeni kesämökillä, jonne tulee muitakin sisaruksiani lapsineen, lauantaina olemme kotosalla ja sunnuntaina menemme joko raveihin tai sitten minä ja lapset veljentyttären synttäreihin ja mies raveihin.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 17 Kesä 2010, 14:45

Juhannusaattona menemme minun kaverini mökille, niinkuin viimeiset 13 vuotta. Siellä sitten grillaillaan, saunotaan, uidaan, juorutaan ja pelaillaan pelejä sekä hiukan kuppia nostellaan :wink: Sellaista hauskaa ajanviettoa rakkaitten ystävien seurassa.
Viime vuonna teimme itse pienen kokon risuista, saas nähdä tehdäänkö tänä vuonna :mrgreen:

Lauantaina tullaan varmaankin jo kotiin, kun ei kissoja voi mukaan ottaa mökille. Ja kotona sitten grillailua, ulkona olemista (jos säät sallii) ja saunomista.
Tai sitten käymme lauantaina syöttämässä kissat ja mennään takaisin mökille. Sen näkee sitten, miten teemme.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 17 Kesä 2010, 16:39

Täällä on tulossa hieman surullinen juhannus, mutta uskoisin, että yksi ystäväni tulee meille (tai pitäisi kai sanoa minun luokseni nykyään, mutta "meille" on helpompi...) ja sitten voisin heittää pienen lenkin toisten ystävien juhlissa.
Juhannuspäivänä matkustan sitten varmaankin mökille, siellä voisin viettää pari päivää, vaikka rempaten jos ei muuten.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja Leea » 17 Kesä 2010, 17:37

Meillä laitetaan hyvää ruokaa. Olemme kolmistaan kotona. Toivottavasti on rauhallista naapurustossa.

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 17 Kesä 2010, 20:15

Isukkiporoni väitti eläessään, että juhannusaatto olisi kulkenut samalla tavalla kalenterissa kuin jouluaatto, eli olisi ollut aina 24.6. :oo !! Kait jonnekin 1960-70-lukujen vaihteeseen :roll: .Sitten muuttunut, että juhannus on kesäkuun kolmas viikonloppu :smile: . En muista asiaa, olen kyllä 1960-luvulla syntynyt :oops: . Naapurissamme Virossa on juhannusaatto vieläkin 24.6.

Muistaako kukaan palstalaisistamme kuulleensa tuosta entisajan juhannusaaton ajankohdasta :roll: ?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 17 Kesä 2010, 22:25

...........................

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja pipari » 17 Kesä 2010, 23:29

Minä taas juhlistan juhannusta kaveri porukalla, grillausta, juomista, saunaa ja mukavia keskutelua. :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Miten vietät juhannusta 2010?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 18 Kesä 2010, 05:58

Juu, olen tästä vanhasta juhannuksenviettoajankohdasta kuullut, toki mitään muistikuvaa ei ole kun 80-luvun lapsia olen :) Ja totta tosiaan, Virossa viettävät edelleen jussia ihan oikealla paikallaan eli juhannuspäivä on tuo 24.6.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut juhlat”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa