Piparkakkutalo

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja saveka » 09 Syys 2014, 16:53

Muistaako Joulutonttu minkä hintaisia olivat myyjäisten piparkakkutalot? Tai osaako joku muu kertoa missä hinnoissa nuo yleensä joulumyyjäisissä ovat? Olen pohtinut jos tekisin myyjäisiin piparkakkutaloja mutta en tiedä millaista hintaa voi pyytää.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 09 Syys 2014, 21:41

^sen kummemmin en muista tarkkaa hintaa, mutta suurin osa mökeistä oli selkeästi yli 20€ hintaisia ja olivat huomattavasti paljon pienempiä kuin esim. sen kaupassa myytävän valmiin piparkakkutalon kokoinen. Sitten semmoiset reen muotoiset piparikoristeet, joissa oli muutama nami mukana oli kans lähemmäs 15€.
Se pisti viime vuonna myös silmiin, että koululuokat mitkä noita piparitaloja olivat kans tehneet niin suurin osa oli palaneita :shock:

Avatar
Martta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Joulu 2013, 21:54

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Martta » 26 Syys 2014, 08:31

Voi kun täällä on upeita piparitaloja! Itsekin joka vuosi haaveilen piparitalon rakentamisesta, mutta aina se on jostain syystä vaan jäänyt.. Parina vuonna on lapset halunneet tehdä sen kaupasta saatavan piparitalon. Mutta olisihan se hienoa saada itse tehtyä edes jonkinlainen tönö, olisi kuitenkin niin mukavaa joulunaluspuuhailua lastenkin kanssa.. Pitää yrittää joku helppo malli etsiä ensimmäiseksi piparitaloksi.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 26 Syys 2014, 11:35

Mä oon näköjään missannut nämä teidän upeat luomukset viime vuodelta, ihania :laav:

Väsähdin totaalisesti viime vuonna joulukuussa ja jäi piparkakkutalo tekemättä. Josko tänä vuonna taas olisi sen aika. Pitäisi varmaan alkaa nyt jo suunnittelemaan kaavoja, että olisi joulukuussa valmista ja saisikin sen talon. Kyllä se on yksi perinteinen koriste jota ei voi jättää välistä.

Avatar
Joulujuristi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 184
Liittynyt: 29 Syys 2012, 22:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Joulujuristi » 27 Syys 2014, 09:55

Jokaikinen vuosi mietin, että tekisikö täksi jouluksi piparkakkutalon, mutta ikinä en sellaista saa aikaiseksi. Pitäisi löytää jotkut sellaiset muotit, joilla saisi tehtyä todella pienen piparkakkutalon, niin ehkä sellainen tulisikin tehtyä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 27 Syys 2014, 10:23

........................................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 23 Loka 2014, 09:43

Miten paljon ootte varanneet taikinaa taloa varten? Siis sellainen perus-mökki + alusta Minusta tuntuu että se loppuu joko kesken, tai sitten sitä on ihan liikaa. Teen piparitalon aina ostotaikinasta, kun siinä on mielestäni parempi koostumus tähän tarkoitukseen.

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Limetti » 25 Loka 2014, 13:31

Piparkakkutaloon menevää taikinamäärää on arvioitu ainakin Sunnuntain nettisivuilla täällä.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Katikki » 25 Loka 2014, 17:29

Mä tein tänä aamuna piparikaupungin ja laittaisin kuvan tänne mutta en osaa! Eikö tänne voi suoraan kopioida kuvia?

Avatar
Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Marras 2013, 11:43

Re: Piparkakkutalo

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 26 Loka 2014, 08:52

Katikki kirjoitti:Mä tein tänä aamuna piparikaupungin ja laittaisin kuvan tänne mutta en osaa! Eikö tänne voi suoraan kopioida kuvia?
Kun kirjoitat viestiä, niin tekstikentän alapuolella on kohta minkä avulla voit lisätä kuvan liitteeksi suoraan omalta koneelta.
Toinen vaihtoehto on ladata kuva johonkin netin kuvapalveluun ja linkittää sitä kautta. Tähän löytyy ohjeet tuolta palstan ohjeistuskeskustelusta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa