Joulun 2016 Menu

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
Avatar
benethe
Tonttu
Tonttu
Viestit: 192
Liittynyt: 07 Syys 2016, 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun 2016 Menu

Viesti Kirjoittaja benethe » 01 Marras 2016, 18:43

Joulun menun suunnittelu ja testaus on virallisesti aloitettu!
Itse en ikinä ole ollut kinkun perään ( :oo ), joten olen korvannut sen useimpina vuosina kanalla tai kalkkunalla. Koska jotain jouluisia makuja kuitenkin kaipaan, koeajoin viikonloppuna juusto-saksanpähkinä-karpalo-mössöllä täytetyn kalkkunanfileerullan.
Ja tuli muuten hyvä! Yksi koevedos kuitenkin tarvitaan vielä ennen joulua, sillä jäin kaipaamaan hieman voimakkaamman makuista juustoa.

Kalkkunan kyljessä tarjoiltiin tietty porkkana- ja lanttulaatikkoa jotta saatiin myös makuparit testattua. (Mitään muita taka-ajatuksia tai jouluruokahimojahan tässä siis ei ollut taustalla, köh...) :lol:

Tässä vielä resepti, itse siis korvasin omenan karpalolla.
http://www.soppa365.fi/resepti/14292/ju ... nakastike/

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulun 2016 Menu

Viesti Kirjoittaja Mila » 17 Joulu 2016, 23:21

Mulla iski ihan pieni ongelma tämän vuoden aattoaterian suhteen.. Sovittiin miehen kanssa että syödään jouluateria jo 23 päivä johtuen miehen työvuoroista. Aattona mies pääsee töistä klo 19:30 aikaan, ja mietiskeli että jos jotain pientä ja kylmää ruokaa silloin aattona syötäisiin kun on kotona ja joulusaunassa käyty. Mun pää lyö ihan tyhjää... Kinkkua, rosollia.. mutta mitä muuta? :hmm: HELP

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulun 2016 Menu

Viesti Kirjoittaja Omppu » 19 Joulu 2016, 06:47

Mila, syöttekö kaloja, niistä saa vaikka mitä juttuja (lohirullat, mousset jne....). Kylmäsavuporo toimii myös. Hedelmäinen joulusalaatti ja italiansalaatti sopisivat myös jouluun kylminä ruokina.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun 2016 Menu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 20 Joulu 2016, 18:48

Minullekin tuli mieleen vaikka peruna- ja punajuurisalaatintyyppiset ja karjalanpiirakat vaikka?

Onko kukaan muuten maistanut olikohan merkki Kotivara tms. joka voitti suuren laatikkotestin tässä taannoin? En ole ikinä edes nähnyt tuota merkkiä kaupassa. Saarioisen laatikot on hommattuna, olivat cittarissa tarjouksessa. Odotan kovasti jouluruokia jo nam.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa