Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Jaa täällä omat joulunajan ruoka-ohjeesi ja inspiroidu hyvistä ja herkullisista ideoista!
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 03 Elo 2020, 15:28

Minä olen enempi leipoja kuin ruuanlaittaja, joten piparien ja torttujen paisto on lempipuuhaa.
Mutta mukavaahan se on puuhailla jouluruokien kanssa.
Ainut vaihe mistä en tykkää on rasvojen kaataminen kinkun paiston jälkeen. Pyrin kyllä jättämään kinkku-hommat muutenkin miehen huoleksi.

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 21:12

AdiraGeen mukaan olen itsekin enemmän leipoja kun ruoan laittaja :lol: Ja leivon mielelläni mitä vain jouluksi, olipa kyseessä sitten piparien teko tai juustokakun tms. :leips:

Hirveän innostunut ruoan laittaja en muutenkaan ole, mutta jospa jotain inspiraatiota saisi uusista ruoista joulupöytään, niin ehkäpä ruoan laitto ei olisi niin pakko pullaa :lol:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 03 Elo 2020, 21:20

Täälläkin yks leipuri, mielekkäämpää on leipoa kuin tehdä ruokaa mutta ruoatkin onnistuu :leips:
Karjalanpiirakat ja piparit taitaa olla ne mielekkäimmät :nam:

Joulun odottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 61
Liittynyt: 31 Touko 2020, 13:30

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja Joulun odottaja » 06 Elo 2020, 12:02

Kaikkien jouluruokien tekeminen on omalla laillaan hyvin hauskaa. Ainoa asia mikä siinä stressaa, on se, että joka joulu tulee kiire ruuanteon / leipomisten kanssa, vaikka miten suunnittelisi etukäteen :roll: . Tykkään tehdä kaikki ruuat alusta alkaen joulupöytään itse ja mies valmistaa joulukalat :leips: . Se tuntuu jotenkin jouluisemmalta ja on minulle tärkeä osa jouluun valmistautumista vaikka samalla sen mukanaan tuoma kiire stressaa välillä vähän enemmänkin :jouulu: .
Toisaalta tykkään tehdä eniten joululaatikoita, koska ne on helppoja ja nopeita tehdä ja ne ovat oleellinen osa joulupöytää. Toisaalta taatelikakun teko on kiva, koska sekin on nopea ja saa vielä kaapia suuhun sen ihanan taikinan vatkaimesta ja kulhosta. Torttujen jälkeen on myös hauskaa syödä lämpimät maistiaiset ja samoin karjalanpiirakoiden. Eli vaikea sanoa lopulta mikä olisi kaikista kivointa...

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 06 Elo 2020, 15:41

Yksi muuten kivoimmista tekemisistä on piparkakkutaikina. Ja vain sen takinan teko, ite pipareitten kaulitteminen ja muoteilla ottaminen ja paistaminen on tylsää jotenki aikusena, mutta se taikina :-P se on vaan kivaa. :pipru:

joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 112
Liittynyt: 19 Heinä 2020, 17:00

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 25 Elo 2020, 21:41

Joulutortut valmistaikinasta :mrgreen:
Tykkään myös tehdä piparitaikinan, kiva jos joku muu jaksaa sen leipoa. Myös kuivakakkuja on kiva tehdä!

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Minkä jouluruoan tekeminen on sulle mieluisin?

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 25 Loka 2020, 12:57

Tähän olisi helppo vastata että kaikki. Mutta kyllä voiton vie laatikoiden valmistus. En oikein tiedä mikä taika siinä on mutta jotenkin se on mulle se jouluisin juttu. Toki kinkku tulee hyvänä kakkosena.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ruokaohjeet + kattaukset”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa