Itsetehdyt joululahjat

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Meli » 18 Syys 2007, 08:41

Teettekö itse joululahjoja ja mimmosia?:) Ohjeitakin saa pyytää/antaa

Mitä ootte yleensäkin mieltä itsetehdyistä lahjoista ja niiden saamisesta?Meneekö sen arvo ostetun yli yms?


Mä en kyl tee tänä vuonna, vaikka oonki pari huivia joskus tehnyt :jouulu: .Pikkusiskoltani tairan kuitenki saada ihanan lämpösen 'pörrösen' huivin, jonka se tekee ihaa itee :inlaav:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 18 Syys 2007, 09:19

Olen kutonut sukkia useampana jouluna. Ja viime jouluksi virkkasin siskolle kolmiohuivin. Useampana vuonna olen tehnyt sellaisia palmikkosukkia, eli vähän tavallisesta poikkeavat ovat :D

Itse ainakin arvostan itsetehtyjä lahjoja. Viime jouluna mieltä lämmitti todella paljon mummilta saamani pitkävartiset villasukat :laav:

Avatar
saveka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 887
Liittynyt: 26 Elo 2007, 12:58

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja saveka » 18 Syys 2007, 09:42

Minä yleensä leivon jotain lahjaksi. Milloin keksejä, milloin kakkua...vähän sitä sun tätä. Tänä vuonna meinasin tehdä juustokakkuja ja suklaakakkuja :) . Lahjan saajat ovat olleet todella otettuja noista ja kyllä sitä itsekin jos saa jotain itsetehtyä niin arvostaa paljon. Joka joulu saadaan koko perhe uudet villasukat ja kyllä se lämmittää, muitakin kuin jalkoja :laav:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 18 Syys 2007, 10:12

saveka kirjoitti:Minä yleensä leivon jotain lahjaksi. Milloin keksejä, milloin kakkua...vähän sitä sun tätä.
Oi, ihan unohdin, että olenhan minäkin leiponut! Toissa jouluna leivoin kuivakakut sekä omaan kotiin että miehen kotiin. Ostin kakkulautaseksi sellaisen kivan jouluisen lautasen, jossa oli poroja ja sitten laitoin lautaselle kakun lisäksi sulkaakarkkeja (niitä Fazerin paperipäälysteisiä, eli fazerin sinistä, geishaa jne..) ja paketoin sellofaaniin. Ainakin meillä kotona tykättiin sekä kakusta että lautasesta, jota on käytetty sittemmin joulunaikaan pullalautasena :D

Hyvä leivontaidea voi olla semmoinenki, että tekee esim. kuivakakun ja antaa sen sit vuokineen päivineen :)

Avatar
vilna
Tonttu
Tonttu
Viestit: 151
Liittynyt: 01 Syys 2007, 20:50

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja vilna » 18 Syys 2007, 11:05

Mä tykkään räpeltää kans itse lahjoja. Olen tehnyt pienimmälle siskolleni mm. aasinhäntä-pelin (tykkää Nalle Puhista, joten aasi oli tietysti Ihaa) ja nyt synttärilahjaksi annan lammas-heijastimen (meillä kotona on lampaita). Poikaystävälle oon antanut villasukat, onnenkeksejä ja omatekemiä lahjakortteja. Viime vuonna annoin perheelle lahjaksi CD-levyn, johon olin kerännyt joululauluja sekä jokaiselle yhden omistetun biisin (esim. veljelle PMMP:n pikkuveli). Sitten olen antanut solmusämpylöitä (ohje pikakaurahiutalepaketin kyljessä), kuivakakkuja, nisupoikia, joulupipareita sukulaisille. Isovanhemmille olen tehnyt kynttilän. Kaikkea en varmaan muistakaan.. Itse arvostan itsetehtyjä lahjoja kovasti :inlaav:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 18 Syys 2007, 12:48

Minä en ole tainut tehdä koskaan itse mitään lahjoja, ellei cd- levyjä lasketa :mrgreen:
Tänä vuonna ajattelin miehelle neuloa ne Jussi- sukat kunhan pääsen kirjastoon sitä ohjetta etsimään :roll:

Itse oon kyllä saanut äidiltä lahjaksi villasukkaa, lapasta, kaulahuivia ja villapaitaa jotka ovat tarpeeseen tullut.
Kaverilta olen saanut sen tekemän mukin ja sitten sellaisen geelikynttilän jouluisessa rasiassa. Ja olen kyllä tykännyt kovasti noista lahjoista.

Oon itsekin miettinyt tuota kuivakakkujen leipomista anopille ja äidille, mutta anoppi yleensä ostaa torilta tms. kakun jouluksi. Jos tekis sit äidille jonkun herkullisen kakun.

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 20 Syys 2007, 08:15

Joulutähti kirjoitti:Olen kutonut sukkia useampana jouluna. Ja viime jouluksi virkkasin siskolle kolmiohuivin. Useampana vuonna olen tehnyt sellaisia palmikkosukkia, eli vähän tavallisesta poikkeavat ovat :D

Itse ainakin arvostan itsetehtyjä lahjoja. Viime jouluna mieltä lämmitti todella paljon mummilta saamani pitkävartiset villasukat :laav:
Kuin myös! Eli mä tein veljen tyttöystävlle kolmiohuivin virkaten (mä voin koittaa skannaa ohjeen tänään). Monen vuonna on pitänyt tehdä karkkeja mutten ole saanut aikaiseksi, josko tänä vuonna. :) Lasipurkkeja on kaappi täynnä joten lahja-astioista ei ainakaan pitäisi olla pulaa.
Veljeltä ja hänen exältään (esikoisen kummit) tulee aina jotain itse tehtyäkin. Viimeksi saimme häälahjaksi taulun. :laav:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 27 Syys 2007, 23:20

yleensä tulee ne 2-4 villasukat joulussa tehtyä.. :) (jonain jouluna jopa 8t) pitäs vissiin alottaa taas neulominen, että kerkeäisi.. eli isälle ja äidille ja kummeille pitäs tehdä.

wincula

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja wincula » 06 Marras 2007, 17:53

Välillä luistan itse tekemisestä ja ostan kaikille... Mut nyt on työn alla kolmet villa sukat kaverin lapsille...

Mielelläänhän sitä leipois ja laittais, mut ku ei oo taitoo...

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joululahjat

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 06 Marras 2007, 18:18

Villasukat on aina kivoja saada :). Itse olen tehnyt tänä vuonna sisustussydämiä pakettien päälle koristeeksi (sellaisia kankaisia, täytettyjä pulleita sydämiä, joissa nauha) sekä muutamalle rakkaalle ystävälle jouluisia tyynynpäällisiä, tyynyn laitan mukaan vielä. Ehkä teen vielä jotain suklaista herkkua, vaikken kovin taitava siinä hommassa olekaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa