Lahjojen määrä

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Iip » 14 Marras 2012, 08:23

Lahjoja ostetaan vain minun ja puolison perheenjäsenille (vanhemmat uusine puolisoineen, sisarukset, isovanhemmat) - ja tietysti puolisolle myös. Kertyy niitä lahjottavia ihmisiä siinäkin riittävästi, tusinan verran. Lapsia ei kummankaan perheeseen kuulu. Puolison sisaruksista nuorinkin on jo 19-vuotias, omia lapsia ei meillä tai sisaruksilla (vielä) kuitenkaan ole.

Lahjoja tulee todennäköisesti joko yksi tai puolikas per nuppi. :mrgreen: Eli pariskunnat saattavat saada yhden yhteisen lahjan, muut yhden oman. Ja puolisolle tulee vähän useampi paketti, ehkä 4-5 kappaletta, kun en vaan malta ostaa vähempää. :lahja: Puolison lahjoista todennäköisesti yksi tulee olemaan kalliimpi (miehillä on usein valitettavan kallis maku, kun toivelista koostuu enimmäkseen erilaisista teknisistä härpäkkeistä, pelikonsoleista yms.) ja muut melko edullisia.

Avatar
keltaisentalon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 11 Marras 2012, 10:01
Viesti:

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja keltaisentalon » 14 Marras 2012, 19:09

Meillä on aika laajasti ihmisiä, joita muistetaan. Mutta aikuisten muistaminen on jotain pientä ja usein jotain omatekoista. Eli mitään suuria summia ei kenenkään aikuisten lahjoihin laiteta. Muutama ystävä on sellainen, kenelle haluan sen pienen paketin ojentaa.
Omille lapsille ostan 5 pakettia/lapsi. Ja suurin osa lahjoista on edullisia, mitään kovin kalliita lahjoja meillä ei ostella. Tänä jouluna legopaketiksi ostan hiukan kalliimman yhdelle lapsista. Muille olen löytänyt aleista lähtöhinnaltaan kalliita. Eli arvoksi lasken kuitenkin kaikkiin paketteihin sen alkuperäisen.
Kummilapsille ostan jokaiselle jotain. Sellaista sopivan hintaista ja pienemmillä kummilapsilla ei mitään suuri ja kalliita toiveita olekaan. Yksi kummilapsistani on niin iso, että hänelle laitan aina jonkun pienen paketin menemään.
Mä tykkään siitä, että saa muita ihmisiä muistaa!! Ruokalahjoja meinaan paljon antaa niin kun muinakin vuosina.

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 15 Marras 2012, 16:00

Me lapset ollaan useimmiten saatu noin 10-15 pakettia yhteensä. On saattanut olla enemmänkin, mutta sitten on ollut kyseessä pikkupikku paketteja eli joskus pieniä lelufiguureita yks per paketti. Ja jos on ollu joku yks kalliimpi esim. Lego nii sitte muita lahjoja on ollu vähemmän. Sitten kun me kasvettiin ja 15 kesäisenä ei toivottu enää leluja niin en muistaakseni mitään suuren suurta ole pyytänytkään niin kai siksi niitä pikku paketteja löytyy pukilta :mrgreen: Nykyisin se lahjojen määrä tuntuu jotenkin suuremmalta kuin lapsena, vaikka viime vuonna taisin saada saldoksi koko jouluna isovanhempien ja vanhempieni lahjat yhteenlaskettuna noin 15 pientä ja keskikokoista pakettia. :lahja:

Aikuisilla on sitte ollut noin pari pakettia per tyyppi.

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 07 Joulu 2012, 15:02

Minä tykkään lahjoa jouluna lastani. Tänä jouluna päätin, että ostan vain kaksi lahjaa, mutta kyllä niitä nyt on viisi kertaa enemmän.

Ja saa monia lahjoja myös sukulaisilta/ ystäviltä.

Lahjatoiveensa ovat kyllä hyvin vaatimattomia. Esim. sukkia, lapasia, deodoranttia jne.

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 10 Joulu 2012, 11:54

Kaikki ollaan perheessä aikuisia, mutta lahjoja on silti aika isot kasat. :oops: Muut ajat vuodesta vanhempani ovat sitten erittäin tarkkoja, etteivät osta turhaa tavaraa. :mrgreen: Se ehkä tekeekin joulusta erityisen. Varmaan itsekin jatkan perinnettä siten, että omat lapseni tulevat aikanaan saamaan jouluna paljon lahjoja. Paljon, mutta ei liikaa! :see:

Avatar
pippuri86
Tonttu
Tonttu
Viestit: 187
Liittynyt: 12 Marras 2012, 14:01

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja pippuri86 » 17 Joulu 2012, 12:19

Molemmille pojille on n.10 lahjaa ja miehelle 8kpl
Miun vanhemmille kummallekkin 2kpl ja molemmille veljille 2kpl.
:hip: :lahja:

Sitten meidän perheelle tarkoitettuja lahjoja on 3kpl

Eli onhan noita kertyny mutta ei se haittaa.. :hei:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 17 Joulu 2012, 18:42

^ :thud: Oon kyllä kuullut ihmisistä, jotka ostavat paljon lahjoja, mutta toi on jo ihan omassa luokassaan!

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 17 Joulu 2012, 19:17

No siinä ei ole lahjojen määrässä pihtailtu :mrgreen:
Siinä saa jo paketoimis intosta tyydytettyä :-P
Mä luulin kans ostaneeni joka vuosi paljon lahjoja. Viime vuonnakin ostin 4 isälle, 4 äidille,
4 pikkuveljelle, yhden miehelle, yhden kaverille, yhdet koirille (omalle ja vanhempien
koiralle) :see:

Kun olin lapsi, saatiin mielestäni paljon lahjoja. En kyllä muista montako oli, mutta
siinä osa oli kummeiltakin. Meidän piti ennen joulua aina järjestää lelut ja
heittää kaikki turha pois tai laittaa kiertoon.
Muistan, että meillä oli vaatehuoneessa tai jossain komerossa / kaapissa
sellainen lahjasäkki, johon lahjat oli usein laitettu :-P

Tänä vuonna ollaan ostettu / olen tehnyt tähän mennessä:

Vanhempieni teatteriliput,
itse tehdyt töppöset joiden sisällä suklaata ja tarkoitus vielä tulostaa heidän
koirastaan suuri kuva ja kehystää se.

Pikkuveljelle herätyskello + napalminalleja, sukaalevy sekä miesten Dove sihkusaippua
lahjapakkaus.

Anoppilaan hieno kori jonka sisällä kahvia, joulusuklaata, molemmille villasukat, kynttilä
ja jotakin sinne pitäisi (tai haluaisin!) keksiä, mutta pää lyö tyhjää...

Miehen veljelle Doven suihkusaippua lahjapakkaus, suklaata ja bokserit.

Miehelle olen ostanut lämpimät sormikkaat, lompakon, konvehtirasian ja
Doven lahjapakkauksen myös sekä sukat + bokserit.

Koirille vielä pienet herkut: Papulle, anoppilan koiralle ja vanhempieni koiralle.

Näin kun lahjat listaa, tuntuu että niitä on ihan hirveen paljon! :shock:
Osa kuitenkin on samassa paketissa.

Ja minä kun niin tuossa kerkesin hermoilla lahjojen suhteen ihan kauheasti,
että ei saada ostettua juuri mitään. Loppupeleissä lahjat tulikin aika pitkälti hankittua
ja vielä suht pienellä budjetilla :mrgreen:
:kiirus:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 19 Joulu 2012, 11:56

Meillä on kyllä aina ihan hirvittävän paljon paketteja, vaikka meillä ei vietä joulua yksikään lapsi... :oops:

Minä rakastan lahjojen hankkimista ja antamista, ja niin näyttävät rakastavan muutkin (ainakin lahjojen määrästä päätellen)... Eli nykyiselläkin mittapuulla mitattuna meillä on kyllä jouluisin paljon paketteja, ehkä vähän turhankin paljon. Onneksi kukaan ei kuitenkaan pidä lahjoja pääasiana, se lienee tärkeintä!

nemelia
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Syys 2013, 22:47

Re: Lahjojen määrä

Viesti Kirjoittaja nemelia » 04 Syys 2013, 21:48

Minä laitan yleensä yhden lahjan kullekin. Miehelleni joskus useamman. Niitä lahjan saajia onkin sitten monta, joten lahjoja kertyy silti monta. Saan/saamme tosin itsekkin monta lahjaa jouluna. :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa