Re: Lahjat käytettynä?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja katinka » 21 Loka 2015, 08:09

Jos joku löytäis mulle lahjaksi tiettyjä lasitölkkejä niin en pistäis pahitteeks. Niitä ei uustuotantona vielä ole. Tai jos miun keräämää sisustusmerkkiä löytyy uudenveroisena käytettynä niin mikä jottei. Niitäkään vanhempia ei uusina enää löydy. Siinä ei oo litää moitittavaa. Pitää tietenkin olla siisti.

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja MrsP » 26 Marras 2015, 10:35

Lapsille olen ostanut käytettynä vaikka mitä leluja, esimerkiksi Disneyn prinsessapukuja, niitä liikkuvia hamstereita (unohdin niiden tuotenimen) ja heidän tavaroitaan, legoja & Sylvanian-sarjan taloja. Aikuisille olen ostanut tai itse saanut keräämiäni astioita, kirjoja, koriste-esineitä (lähinnä kynttilänjalkoja ja maljakoita) ja avaamattomia palapelejä. Kaikki tietty priimakuntoisia :)

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Leea » 27 Marras 2015, 11:55

Ostin tänä vuonna kirppikseltä arvokkaan lahjan pojalle. Ei haittaa vaikka on käytetty, se on toivottu ja toimiva. Sitä lahjaa ei tuo joulupukki, vaan lahja on äidiltä. (Joulupukki tuo meillä vain muutamat paketit per lapsi). Muuten en muista kirpparilahjoja antaneeni :hmm: mutta eivät ole poissuljettuja meidän taloudessa.

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja rittie » 28 Marras 2015, 20:11

Omille lapsille voin ostaa hyväkuntoista käytettyä tavaraa (esim. legot, duplot, kirjat jne.), mutta muille en ostaisi. Asia on tietysti eri, jos joku keräilee esimerkiksi vanhoja tavaroita tai esimerkiksi Riihimäen lasipurkkeja. Silloinhan lahjassa on nimenomaan oleellista, että se on jonkun toisen vanha.

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 29 Marras 2015, 00:10

Olen töissä videovuokraamossa, jossa laitetaan myyntiin vuokraelokuvia. Olenkin pitkin syksyä ottanut lasten elokuvia talteen, jotka aion antaa siskon pojilleni joululahjaksi. Mielestäni käytetyt elokuvat eivät haittaa, sillä mitä todennäköisemmin ne toimivat moiteettomasti. Ehken antaisi ei-niin-läheisille käytettyjä elokuvia lahjaksi, mutta kun siskon perhe on minulle läheinen ja lapset eivät edes ymmärrä ovatko leffat uusia vai käytettyjä. Lapsille lähinnä varmasti hauskaa kun saavat isonison kasan elokuvia pukilta!

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 05 Syys 2017, 16:37

Jouluorava kirjoitti:JapeTonttu, mitä esimerkiksi olet löytänyt kirppareilta lahjaksi aikuisille? :see: Kirjojen lisäksi siis, nehän taitaa olla niitä ilmeisimpiä. On tämä minullakin ollut ainakin ajatuksen tasolla, mutta silmä ei osaa katsoa mitään lahjaksi sopivaa kirpparilla ollessa.
Oho, en ole tajunnutkaan vastata tähän aikaisemmin.

Aikuisille eli sikolle, äitille, avomiehelle ja kavereille tosiaankin löydän kirppiksiltä helposti lahjoja. Kirjat ovat helppoja, samoin myös elokuvat, kaikki ystäväni kun pitävät niistä. Noin muuten äitilleni löydän usein esim. purkkeja tai astioita joitka ovat jotain vanhaa sarjaa jota keräilee, tai muuten kauniiin näköisiä. Sisko harrastaa askartelua, joten hänelle löydän helposti askartelutavaroita kuten mm. lehtiä scräbbääniseen ja koristeluun. Elokuvien, kirjojen ja astioiden lisäksi miehelle olen löytäntr vahoja Lp-levyja ja ystäville esim. kynttilänjalkoja tai lyhtyjä. Edelleenkin vaan löydän parhaat lahjat juur kirppiksltä.

Avatar
Jouluorava
Tonttu
Tonttu
Viestit: 177
Liittynyt: 15 Loka 2014, 17:13
Paikkakunta: P-P

Re: Lahjat käytettynä?

Viesti Kirjoittaja Jouluorava » 07 Syys 2017, 21:31

Heh, eksyin tänne kun googlettelin "joululahjat käytettynä." Sitten huomasin hakutuloksista, että täälläkin on näemmä ollut tällainen keskustelu ja oho, minäkin olen osallistunut tähän ja kappas, olen saanut kysymykseeni vastauksen ihan pari päivää sitten :lol: Ostin nimittäin nettikirppikseltä yhden joululahjan juuri ja nyt arvon vieläkin, että voiko sen antaa lahjaksi, vaikka se on sellaista laatua että nimenomaan voi. Menen kyllä vasta lähipäivinä hakemaan sen, joten en tiedä vielä onko se ihan resu.

Kiitos vastauksesta JapeTonttu! Oma ongelmani on ehkä siinä, että en vain osaa katsoa mitä kaikkea sieltä löytyykään.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa