Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja pipari » 25 Loka 2014, 09:45

En varsinaisesti ole joululahjoja itselleni ostanut, mutta veronpalautuksista aina jotain kivaa itselleni vuoden työ uurastuksesta. :) Mutta en paketoi, vaan otan esille heti :)

Mesimarja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 75
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 23:21
Paikkakunta: Häme

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Mesimarja » 26 Loka 2014, 21:15

Voi olla, että tänä vuonna hankin joululahjan myös itselleni. Tää vuosi on ollut sen verran työntäyteinen ja rankka, että mun on syytä itseäni jollain muistaa. Voi toki olla, että nuukana ihmisenä laitan setelin pakettiin, jolla voin jotain ostaa itselleni sitten alennusmyynneistä :D

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 27 Loka 2014, 14:11

Ollaan vissiin niin ronkelia porukkaa meidän perheen aikuiset, että siksi meille sopii se, että sanotaan tosi tarkkaan mitä halutaan lahjaksi tai jopa mennään itse se ostamaan (sallitun budjetin puitteissa) ja annetaan kuitti lahjan antajalle lahjan kanssa, jonka lahjan antaja siis kuitenkin paketoi (itse emme omia lahjojamme sentään paketoi :-P ). Tuntuu, että samalla rahalla ostetaan sitten juuri sitä, mitä halutaan eikä jotain muuta (mm. juuri se tietty kirja - eikä näin tule turhaa tavaraa). Mm. viime jouluna mies sitten oli ostanut minulle yllärinä kultakorvikset, tosi pienet, kun meinasi, että minulla on isoja niin paljon. Mutta kun minä en tykännyt noista tosi pienistä, vaan juuri niistä isommista...

Vanhemmilleni ostan usein jotain pientä ylläriekstraa, mm. tänä vuonna hienoja saippuoita tai viime vuonna marmorikynttilä. Siis sellaisia neutraaleja juttuja.

Edit. ehkä tämä meidän tapa ei sitten kuitenkaan ole sanan varsinaisessa merkityksessä "itselleen joululahjojen ostamista", kun emme maksa omia lahjojamme ja paketoi niitä. Fyysisesti saatamme vain käydä ne kaupasta hakemassa :roll:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Weba » 19 Loka 2015, 19:41

Minä tilasin itselleni jo kirjan ja filmejä joululahjaksi. Ja laitan pakettiin että säästyvät joulupyhien viihteeksi.

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja rittie » 18 Marras 2015, 22:32

Meidän lähipiirissä aikuiset eivät osta toisilleen lahjoja, vaan jokainen huolehtii itse täytettä pukinkonttiin, jotta lapsilla ei tulisi ihmetystä aikuisten nollasaldosta.

Ennen joulua vaihdamme usein avoimesti (siten että lapsetkin näkevät) jotain itsetehtyä, kuten sinappia, säilykkeitä, kynttilöitä, neulomuksia jne.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja shara » 19 Joulu 2015, 14:51

En osta itselleni lahjoja, vaan säästän ne rahat joulualeen. :mrgreen: Joitain täsmällisiä toiveita usein esitän, jos on tarvetta jollekin tietylle. Eikä minua haittaa, jos minulle esitetään toiveita. :see: Mutta tykkään ostaa yllätyslahjojakin. Haluan myös itsekin yllättyä aattona, joten pelkkiä toiveita en esitä vaan toivon, että minut yllätetään.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 30 Syys 2016, 14:26

Ostinpa itselleni valmiiksi jo pari joululahjaa :mrgreen: Iittalan Outletista kaksi kastehelmi tuikkukippoa väreinä lohenpunainen ja vaaleanpunainen kun olivat niin hyvässä tarjouksessa (20€/kpl) :woohoo:

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 29 Marras 2020, 10:55

Ajattelin kyllä ostaa jotain kivaa itselleni ja pistää pakettiin. :lahjat: Saan muuten niin vähän avattavia paketteja... vaikea toivoa mitää "turhaa" tavaraa, mitä ei varsinaisesti edes tarvitse. Joten, jos tulee jotain kivaa sisustusesinettä tai vaatetta tai mitä vaan vastaan tässä ennen joulua, niin varmasti ostan ja paketoin itselleni :lahja:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 30 Marras 2020, 21:17

Vaikka meidän kahden hengen taloudessa saan enemmän lahjoja kuin mieheni (koska vaihdan lahjoja myös kavereiden kanssa, en vain perheen), niin siltikin annan ja paketoin myös lahjan itselleni. Se on aina kalenteri. Tänä vuona ostin myös seinäkalenterin, yleensä ollaan ilmaiskalenteria pietty seinällä. Tilasin Pirkanmaan kissojen Katastrofiyhdistyksen kalenterin, ja tuotot menevät hylätyille kissoille. Kalenteri saapui kotin kirjekuoressa ja päätin olla avaamatta sitä ja laitoin lahjakääreen sen ylle. Yllätyshän se nyt on, minkä näköinen kissakalenteri sieltä saapuu :mrgreen: Ihan tavallisen kalenterin ostin kanssa itselleni, en osaa elää ilman kalenteria. Kirjoitan sinne aina työvuorot, syntymäpäivät, lääkärikäynnit, elokuvien pyörimisajat yms. muut menot. Sen kalenterin kannen vielä tuunaan, mutta enköhän myös sen lahjakääreeseen paperoi, ihan vaan itselleni :lahja:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa