Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 10 Loka 2013, 15:25

Meidän perheessä siis aikuiset ostavat itse mitä haluavat joululahjaksi ja lahjan antaja sitten maksaa sen. Tai sitten sanotaan tosi tarkkaan mitä haluaa lahjaksi, tyyliin joku tietty kirja. Näin ei tule yllätyksiä mutta ei myöskään pettymyksiä ja turhaa tavaraa. Onko kellään muulla samanlainen tapa?

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Tuike » 10 Loka 2013, 16:52

:hei:

Meidän pikkuriikkisessä perheessämme oli tapana, että keväällä poisnukkunut mummuni antoi joulurahaa, joilla ostimme minun, äidin ja isän lahjat hänen puolestaan :laav: Äidilläni ja minulla on taas ollut tapana tehdä toisillemme paperille toivelistaa siitä mitä haluaisi lahjaksi...tai sitten me ihan ympäri vuoden kerromme aina ohimennen, kun tulee jokin toive mieleen :kiirus: Välillä saatan ostaa äidilleni lahjan niin, että hän on mukana kaupassa :mrgreen: Saatamme myös ostaa lahjoja itsellemme - nytkin olen antanut äidilleni paketoitavaksi Haven-sarjan dvd-bokseja, Leila leipoo-keittokirjan sekä yhden hajuvesisetin :hip:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Mila » 10 Loka 2013, 18:30

Kyllä mulla on tapana ostaa itselleni joku kiva paketti tai pari, tämä menee suoraan itsehemmotteluosastoon. Yleensä en vuoden aikana osta itselleni juuri mitään, joten olen ottanut tavaksi myös ajatella välillä itseänikin :)

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja athella » 10 Loka 2013, 21:42

Olen muutamana vuotena ostanut itselleni jotain. Monesti ollut pientä, kuten korvakorut (en käytä mitään kultatimanttisormuksia, vaan puukoruja, eivät maksa paljoa). Tietääpähän ainakin, että saa mieluisan lahjan. :mrgreen:

Avatar
JoulunOdottaja
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Syys 2013, 13:35

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja JoulunOdottaja » 11 Loka 2013, 08:49

Ostan yleensä itelleni jotain sellasta joululahjaksi, mitä en normaalisti raaskisi ostaa, tänä vuonna ajattelin ostaa laukun, jota olen koko vuoden ihaillut, mutta en ole raaskinut ostaa :oo

Avatar
Lauralea
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 369
Liittynyt: 09 Syys 2013, 15:07
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Lauralea » 11 Loka 2013, 12:50

Ihan sanan varsinaisessa merkityksessä en osta itselleni lahjoja, mutta olen (ainakin tähän asti) saanut lahjarahaa isovanhemmiltani ja äidiltäni. Nämä rahat käytän lahjakkaasti omiin tarpeisiini, joten kai se jonkinlaista itselahjomista on :lol: vaikka suoritankin törsäämispuolen vasta joulun jälkeen.. Lisäksi teroitan mahdolliset toiveeni miehelle, joka yleensä on suopeasti ne toteuttanut :laav:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Weba » 11 Loka 2013, 14:18

Minä olen usein ostanut jonkin hyvän kirjan itselleni, ei muut sellaista osaisikaan ostaa, ainakaan ilman tarkoja tietoja.

Avatar
Elina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 27 Elo 2008, 17:43

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Elina » 11 Loka 2013, 17:19

Olen minä sillä verukkeella ostanut jotain itselleni, mutta en ole paketoinut tms.

Rahaa kyllä on saattanut tulla eri tahoilta, esim. viime vuonna toiset isovanhemmat antoivat rahaa, jolla ostaa lapsille joululahjoja. Kun tuosta rahasta jäi yli, ostin sitten itsellenikin :mrgreen: Mutta tuo nyt ei ole siinä mielessä itse ostamista, että on kuitenkin toisen rahoilla.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 11 Loka 2013, 17:33

Kyllä minäkin yleensä jotakin itselleni ostan joulunseutuun, mutta en paketoi. Saan kuitenkin sen verran lahjoja muutenkin, että tuntuisi turhalta enää paketoida itselle tuleva lahja. Toisaalta, voiko pakettejakaan tietysti olla koskaan liikaa... ;)

Avatar
Terttutyttö
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 12 Syys 2012, 07:55

Re: Onko muita jotka ostavat itselleen joululahjoja?

Viesti Kirjoittaja Terttutyttö » 12 Loka 2013, 20:58

Anewielh kirjoitti:Kyllä minäkin yleensä jotakin itselleni ostan joulunseutuun, mutta en paketoi. Saan kuitenkin sen verran lahjoja muutenkin, että tuntuisi turhalta enää paketoida itselle tuleva lahja. Toisaalta, voiko pakettejakaan tietysti olla koskaan liikaa... ;)
Suunnilleen näin täälläkin, eli lähes kaikki itselle tulevat heräteostokset kuittaan joululahjoiksi (ja kesällä synttärilahjoiksi). :mrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa