Lapsen hoitajalle tai opettajalle lahja?

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 31 Loka 2013, 13:08

Mun ajatusmaailman mullisti yksi ystävä, joka ei osta hoitajille MITÄÄN. Sanoi vain, että ne saa kyllä palkan siitä muutenkin ja eihän tavalliset työntekijätkään saa lahjoja asiakkailta. Totta! Itse olen iso suklaarasia koko porukalle -linjalla. Tulee tosi kalliiksi ostaa kaikille erikseen ja muutenkin maailma täyttyy turhasta krääsästä :lol:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 31 Loka 2013, 18:53

Nonna & Jouluhortensia :peukku:

Avatar
Pati
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:27
Paikkakunta: Joulupukin naapurissa

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Pati » 04 Marras 2013, 07:18

Minä oon ihan sammaa mieltä, että ei missään nimessä tarvi suuria lahjoja. Hyvän joulun toivotus riittää oikein hyvin.

Mä oon tehnyt töitä tiimissä, jossa oli mies ja ihan samat lahjat hän sai kun me muutkin.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 05 Loka 2015, 21:38

Itselle tämä tulee nyt ajankohtaiseksi tänä vuonna, tosin sillä erotuksella, että esikoinen käy kerran viikossa seurakunnan järjestämässä kerhossa.
Ajattelin, että jotenkin esikoinen voisi kerhotätejä muistaa, joita on siis kaksi. Eli esikoinen tekisi itse heille joulukortit ja ostaisin vielä mukaan kukka-asetelmat.
Itse en siis mitään tavara lahjaa ajatellut erikseen ostaa, joten kaipa nuo kukat sitten on ihan hyvä lahja :hmm:

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja rittie » 22 Marras 2015, 22:04

Minäkin ensin mietin noita kukkia, mutta kun ryhmiä on kolme ja ainakin viime vuonna jo yhdestä ryhmästä vissiin viisi lasta vei kummallekin jouluasetelman, niin taidan skipata.. :lol: Siksi ajattelin, että tekisimme suklaalusikoita muutamat ja tyttö saisi askarrella sellofaanipaketin koristeeksi pienen kortin sekä soodataikinasta koristeen, joita muutenkin on nyt piparimuoteilla tehnyt paljon.

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 22 Marras 2015, 23:57

Meillä organisointiin kerhoissa ja ala-asteella aina porukan lahja ohjaajille ja opettajille. Eikö nykyään ole semmoista tapaa? Voisin kuvitella että melkoiset määrät tulee yksittäisiä pikkulahjoja jos kaikki hankkii omat..? :hmm:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 23 Marras 2015, 06:42

Tänäkään vuonna opet ei saa mitään, mutta hoitotädeille voisin viedä yhteisen suklaarasian ja kiittää.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 24 Marras 2015, 09:44

Anewielh kirjoitti:Meillä organisointiin kerhoissa ja ala-asteella aina porukan lahja ohjaajille ja opettajille. Eikö nykyään ole semmoista tapaa? Voisin kuvitella että melkoiset määrät tulee yksittäisiä pikkulahjoja jos kaikki hankkii omat..? :hmm:
Lasteni päiväkodeissa ja eskareissa ei ollut tuollaista tapaa mutta koulussa onneksi on :peukku: Ollaan hankittu luokan rahoista yhteinen lahjakortti esim. kirjakauppaan ja kukka siihen vielä päälle. Toimii tosi hyvin :see:

MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja MrsP » 26 Marras 2015, 10:14

Me muistamme sekä esikoisen opettajia (3) ja kuopuksen kerho-ohjaajia & tarhan työntekijöitä (yhteensä 8) ruokalahjoilla. Eivät ole itse tehtyjä, vaan lahjakorityyppisiä. Luokanopettajalle menee suurin ja muille yleensä kahvi/tee/glögi & suklaa/pipari/pähkinäsekoitus. Kuopuksen omahoitajalle hieman isompi kuin muille, pidempiaikaisille harjoittelijoille/sijaisille esim. joulusuklaalevy tai pieni konvehtirasia... Lisäksi kortti, joka on joko itse askarreltu tai edes lapsen koristelema. (Aina antaessa sanotaan, että jos ei itsellä tarvetta/ei tykkää niin saa mielellään antaa eteenpäin sellaiselle, jolle on iloa.) Ja koska osa ihmisistä on ollut osa elämäämme jo useampana jouluna, niin tietävät kyllä mitä se tarkoittaa kun ryhdyn kyselemään marraskuussa että juovatko kahvia, teetä vai glögiä mieluiten :D

Ja tuohon ajatukseen vielä, että lahjoja ei tarvita koska ihmiset saavat työstään palkkaa, niin itse en ajattele joulumuistamisen olevan sinällään palkkio tehdystä työstä tai mikään pakko. Minulle se on tapa osoittaa kiitollisuutta siitä, että nämä ihmiset ovat työnsä puolesta osa perheemme elämää ja toki myös mahdollisuus ilahduttaa kanssaihmistä. Annamme joulumuistamiset esimerkiksi naapureille ja työntekijöillemme, myös kotisiivoojille. Jonain vuosina olemme myös lasten kanssa askarrelleet postinkuljettajalle tervehdyksen postilaatikkoon. Tänä vuonna pyrimme antamaan joulumuistamisen roskakuskillemme, koska kuopuksemme kerta kaikkiaan rakastaa roska-auton vierailuja :xmas:

PS. Esikoisen luokalla yhteislahja luokanopettajalle annetaan yleensä keväisin.

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Lapsen hoitajalle lahja?

Viesti Kirjoittaja Iip » 26 Marras 2015, 10:38

MrsP kirjoitti:Tänä vuonna pyrimme antamaan joulumuistamisen roskakuskillemme, koska kuopuksemme kerta kaikkiaan rakastaa roska-auton vierailuja :xmas:
Ihana! :lol:

Aihetta sivuten, meillä oli lapsuusvuosinani aina jouluisin ihan jumalaton määrä konvehtirasioita - isäni oli postinjakaja, ja suklaarasia oli ylivoimaisesti yleisin asiakkailta saatu joulutervehdys. Niitä syötiin pitkälle tammikuuhun...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa