Joulustressin selätys

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 02 Joulu 2015, 17:01

Olkitähden jouluohjeistuksella ei voi mennä mikään pieleen! :jouulu:

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja rittie » 02 Joulu 2015, 21:03

olkitähti, osut naulan kantaan! Joulussa on (tai ainakin pitäisi olla) keskeistä yhdessä oleminen ja kiireetön aika - ei kaikki rutiinit, ruljanssit ja suoritukset. :peukku:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Unico » 02 Joulu 2015, 21:47

Viime joulu opetti jotain. Jputui valitsemaan tärkeimmät jutut kun ite ei kyennyt niin mikä oli olennaista joulun tunnelmaan. Nyt taas niin mukavaa väsätä just sitä mitä kokee tarvitsevansa. Enemmän ressaa kun joutuu töihin välillä. Mä tarttisin joulukuun vapaaksi :oo

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja shara » 10 Joulu 2015, 12:59

Meinasi hiipiä lahjastressi. En osta montaa lahjaa, mutta lähimpiä perheenjäseniä haluan muistaa. Olen nyt tosiaan keuhkokuumeessa ja yksi viikko meni sängyssä maatessa eli kaikki valmistelut jäivät siltä ajalta tekemättä... Meinasi alkaa ahdistaa tuo lahja-asia, kun en tiedä, koska ehtisin kaupoille. Mutta sitten menin hetkeksi selaamaan netin ihmeellistä maailmaa ja sieltähän niitä lahjoja löytyi! Nyt puuttuu enää yksi lahja. :see: On se vaan kätevä tuo netti, ja paketit melko varmasti ovat minulla hyvissä ajoin ennen aattoa.

Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Leea » 21 Joulu 2015, 09:42

Luulen, että meidän 7-v kerää taas stresssiä joulusta. :hmm: Omituisia kiukunpuuskia on alkanut ilmenemään, eikä tänään olisi kouluun tahtonut lähteä. Odottaa niin malttamattomana :laav:

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Saraella » 21 Joulu 2015, 09:44

Meillä minä kärsin tänävuonna joulustressistä. Pari yötä on ollut vaikeuksia nukkua ja ruoka ei maistu. Tuntuu, että niin paljon on asioita vielä tekemättä. Vaikka tuleehan se joulu tekemättäkin, että mitäpä sitä oikeasti murehtimaan.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Katikki » 27 Loka 2016, 16:08

Huhuu jouluttelijat, tässä muistutus. Nyt jo kannattaa miettiä miten voi ottaa lunkisti, ettei pääse joulustressi yllättämään tänä vuonna!
:oo

Joulu on ihana vaikka voissa paistaisi! Kaiken ei tarvitse olla täydellistä, kodin pitää olla vain niin siisti ja puhdas kuin itse haluaa, ruokaa voi ostaa kaupasta valmiina, kalliiden lahjojen sijaan voi vaikka kierrättää kirjoja tai leipoa kuivakakkuja tai virkata pannulappuja tai antaa "yhteinen aika" -lahjakortteja, tekee sen mitä jaksaa ja ehtii ja jättää loput, polttelee kynttilöitä, hakee kuusenoksia maljakkoon, kuuntelee joululauluja, juo glögiä ja syö pipareita, fiilistelee... :inlaav:

Aloittelen itse ajoissa valmistautumista ja yritän muistaa että kiiltokuvajoulu on ihan kiva jos sen seurauksena ei ole itkuinen marttyyriäiti :oops:

Ja entäs jos ei ole valkea joulu? No sitten ei ole, harmi kyllä. Meneekö siitä joulu pilalle? Ei mene. :woohoo:

Tsemppiä kaikille joulumaratonille!! :kiirus: :leips: :lahja: :neulis:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 27 Loka 2016, 21:30

Varsinainen joulustressi tuskin isommin iskee, osaan siivousten ja sen sellaisten asioiden osalta luovia ja höllätä, mutta enemmän stressaa se, että loppuvuosi tulee tod.näk. taas olemaan kiireinen töiden puolesta ja aika ja jaksaminen joulurauhoittumiselle (ja jouluttamiselle) jää taas minimiin. Mutta joo, kun tämänkin asian tiedostaa niin ehkä ainakin kotiin kannettavaa stressiä voi koittaa vähentää ja yrittää nauttia niistä parhaista pienistä jouluhyrinähetkistä.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 27 Loka 2016, 22:26

Katikki :hali: ja noi neuvot pitää laittaa korvan taa, kiitos :peukku:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 07 Marras 2016, 12:20

Lumitilanne
Niin, ennen tämä oli pahempi, nyt jo siedän paremmin. Treenaan ajattelemalla keski-eurooppalaista joulunvietyoa, jossa lumi on harvinaista ja katselemalla kuvia brittiläisistä talvipuutarhoista. Niin ja lyhdyt näyttää kivalta vesisateessakin...

Raha
Jaksotetasn hankintoja pitkin syksyä. Ruokaostoksiin käytetään s-bonuksia, joita on vuoden mittaa kertynyt.

Kokkailu
Priorisoidaan, tehdään itse vain ne kaikkein tärkeimmät jutut, ostetaan (puoli)valmiina muut. Ja ihan kaikkea ei tarvitse joulupöytään ahtaa

Siivous
No tämä stressaa aika vöhän, koska tykkään tehdä joulusiivouksen. Varasn sitä varten töistä vapaapäivän. Puhdas koti on niin palkitseva!

Lahjat
Omista en stressaa, kaikki käy, tärkeät jutut ostan itse vaikka joulun jälkeen jos niikseen tulee. Muille hankin lahjoja pitkin syksyä.

Aikataulu
Hei joulu kestää kolme päivää, aatosta tapaniin! Tarviiko kaikki jutut tehdä just aattona?! Mitä jos siellä hautausmaalla on ihana tunnelma vaikka joulupäivänäkin? Entä jos sinne saunaan meneekin jo päivällä tai vasta yöllä?!

Vieraat/vierailut
Ks edellinen. + vieraat mukaan järjestelyihin
Ja tää on tärkeä: älä odota että joulu on yhtä tärkeä muille. Keskity omaan/perheesi jouluun, koita olla välittämättä tunnelman latistajista. Ota välillä hetki ihan itsellesi!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa