Joulukalenterit

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
benethe
Tonttu
Tonttu
Viestit: 192
Liittynyt: 07 Syys 2016, 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja benethe » 10 Marras 2018, 18:21

Itselleni hankin jälleen kerran Fazerin suklaakalenterin, lisäksi haen varmaan Clas Ohlsonilta tai vastaavasta paikasta kynttiläkalenterin jonka polttamisen kanssa tuskailen sitten taas koko joulukuun. Tuppaan aina unohtamaan sen palamaan, ja sitten häviää kerralla useampi päivä kirjaimellisesti taivaan tuuliin... :lol:

Ystäväni kanssa meillä on vuorovuosina yhteisen kalenterin täyttö-/avausvuoro, ja tänä vuonna tuo kalenterin sisällöntuottajan rooli lankesi minulle. Aiempina vuosina kalenterin tulitikkurasioista on löytynyt konvehteja ja jouluun liittyviä runoja/värssyjä. Tänä vuonna kokeillaan vähän jotain erilaista, kun tiedossa on musiikkikalenteri. :laulu:
Olen etsinyt jokaiseen luukkuun enemmän ja vähemmän osuvia kappaleita (esim. 13.12. luonnollisesti Santa Lucia ja 6.12. Finladia, vaikkei se ihan joululaulusta menekään), tai ihan vaan kivoja ja vähän radioiden joulusoittolistoista poikkeavia vaihtoehtoja. Nämä kappaleet kirjoitan sitten lapulle, ja kalenterin avaaja saa kuunnella ne Spotifysta parhaakseen katsomanaan hetkenä ja nauttia joulutunnelmista.

Avatar
Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Marras 2013, 11:43

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 13 Marras 2018, 07:14

Benethe - hetken mietin tuota kynttiläkalenteria, kun tuli jotenkin ensimmäisenä mieleen samantyylinen kun teekalenterit ja kosmetiikkakalenterit. Kauhuissani ajattelin että apua miten se koko kalenteri voi palaa.. kunnes tajusin että kyse oli ihan perinteisestä kynttiläkalenterista. :lol:

Kivalta kuulostaa tuo aineeton joululaulukalenteri myös. Pääsee itsekin joulutunnelmaan kun selailee kappaleita.

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 13 Marras 2018, 09:00

Äitini silloin tällöin yllättää minut itsetehdyllä kalenterilla. Eräänä joulukuun ensimmäisenä päivänä tuli viesti miehelleni että käypäs matkalaukuilla. Äiti oli sinne piilottanut mulle joulukalenterin kyläillessään. :oo Enkä ollu viikkoihin sitä löytänyt. Vaikka olin siivonnut senkin nurkan kaksikin kertaa missä laukku oli. Tänä vuonna hän taas yllätti, toi ISON kalenterin. :jouulu: Eli minulla on tänä vuonna äidin tekemä kalenteri (juu, ikää on yli 30! :oops: :lol: )
Ja miehelleni on sitten minun tekemä kalenteri :roll: Sellainen "rakastan sinua, koska..."-kalenteri. ja pienellä twistillä, koska osa luukuista on hänelle ja hänen lapsilleen (vierailevat vuoroviikonloppuisin).
Se on kyllä loistava aineeton kalenteri-idea. Eli kirjoittaa ylös asioita miksi toinen on rakas. Käy niin vanhemmalle, puolisolle, lapselle,kuin miksei ystävällekin. :inlaav:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 13 Marras 2018, 17:04

Minä taas kaivan kätköistä kepeistä tehdyn kuusenmalliin tehdyn rungon ja siihen joulukalenteri. 24 pientä pussukkaa. Ikeasta tuli joskus ostettua. Miehelle teen siitä taas kalenterin. Ja kortti joka päivälle ollut. Kortissa ollut luukun numero ja sitten olen kirjoittanut jotain. Juttua on ollut laidasta laitaan kortissa. Lyhyttä ja ytimekästä.
Miehen joulukalenteri on sisältänyt minipulloja alkoholia, jouluisia konvehteja yms suklaata, oluttölkki (tällöin kortissa vihje et luukun sisältö jääkaapissa), lumiukkosopan ainekset oli joskus mut jäi pois allergisen reaktion takia. Luukussa saattanut olla myös jotain pientä jäynää...viinin ystävälle viinikorkkeja :)
Mies on joskus tehnyt mulle joulukalenterin. Joka päivälle oli setti kapselikahvijuomia, milloin arpoja, suklaata, jne jne.
Saa nähdä miten tänä vuonna. :reki:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 13 Marras 2018, 18:07

Tänään soi ovikello aamupäivällä kun olin vielä paplarit päässä ja aamutakissa hakkaamassa tietokoneella töitä :oo Siellä oli postisetä paketin kanssa, ja sisältä paljastui mun esikoisen ja miniän mulle Sveitsistä lähettämä joulukalenteri! Eikä mikä tahansa kalenteri, vaan 24 kaunista juuttipussukkaa, joista jokaisessa on jotain JÄNNITTÄVÄÄ ja jouluista! Tämä on jo kolmas vuosi kun saan tällaisen, ja aina se on rakkaudella täytetty ja lähetetty hyvissä ajoin ennen joulukuun alkua. :jee: Alla kuva - ups, koirien odottavista ilmeistä päätellen tää kannattaa ripustaa äkkiä katonrajaan vakipaikalle :lol: Ihania muksuja mulla :hip: :inlaav: :hali:

Kuva

taapero
Tonttu
Tonttu
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Loka 2012, 09:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja taapero » 13 Marras 2018, 18:10

Aikaisemmin ostin itselleni Kinderin talomallisen joulukalenterin (koska Kindersuklaa, vaan on niin hyvää), sitten ostin Veikkauksen kalenterin, niin kuin joka vuosi. Eilen tuli kaupassa vastaan Lindt:in Lindor kalenteri, joka oli mielestäni viime vuonna todella paljon kalliimpi (voi olla että muistan väärin) ja se oli pakko ostaa, koska myös nuo suklaat ovat tosi hyviä.
Jokohan nyt riittäisi :lol:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Katikki » 13 Marras 2018, 18:44

... ja täällä turvassa :lol: :laav:
Kuva

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 13 Marras 2018, 20:04

Katikki, oih ihana sulla on noita labbiksia :inlaav: :laav: :laav:
Ja niin :lol: ihana toi kalenteri :laav:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 13 Marras 2018, 21:18

Katikki: ihana lapsi ja miniä sinulla :see: Kerropa sitten mitä pusseista paljastui :-P

Minä saan tuikkukalenterin, poika Star Wars -kalenterin ja tytölle tein itse kalenterin. Mies vielä miettii omaansa. Lisäksi jokainen saa Minna Immosen kuvakalenterin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukalenterit

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 13 Marras 2018, 23:20

..........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa