Enää 119 yötä jouluaattoon!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Tammi 2021, 20:07

........................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Tammi 2021, 22:01

kuusipuu kirjoitti:
30 Tammi 2021, 20:07
Minä tein muutama päivä sitten pakastimessa olevista joulupullista laskiaispullia. :-P Ihan normaalisti vain kermaa ja hilloa väliin. Eivät olleet siis aivan täydellisiä, koska mantelimassa puuttui.
:peukku:

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 30 Tammi 2021, 22:10

Konvehti kirjoitti:
30 Tammi 2021, 19:34
Löysin artikkelin jouluisesta laskiaispullasta. Ollaan käyty tuossa kahvilassa aika monena kesänä.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista ... 69464.html
Ohhoh, jännä. Ilmeisesti tämä on tarkoitettu joulupullaksi, mutta miksipä sitä ei voisi syödä myös laskiaisena? :mrgreen: Taidan ehkä testata, glögitiivisteitäkin vielä löytyy... Piparkakkutaikinaa täytyy vain sitten tehdä pienen pieni satsi.
Mutta ensin on luvassa tietenkin runebergin tortut. 😋

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 31 Tammi 2021, 17:04

Kyllä on tosiaan tällä viikolla saanut kolan kanssa huhkia, tänään satoi vain hitusen lunta❄
Ronja kyllä nauttii lumesta😍

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 31 Tammi 2021, 20:37

Tein kirjalöydön: ostin Perinnejoulu-kirjan alesta. Säästän sen lukemisen ensi syksyyn.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 31 Tammi 2021, 21:54

Olipa hyvä elokuva pitkästä aikaa, Aika jonka sain :laav:
Onko kukaan muu katsonut ja jos, niin mitä mieltä?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 31 Tammi 2021, 23:31

..............................

Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja Omppu » 01 Helmi 2021, 06:09

Jahas vuosi sitten olen viimeksi ollut työleskenä, kun mies oli Kanadassa. Nyt sitten hän lähti niinkin eksoottiseen paikkaan kuin Vantaa :mrgreen: . Eikä tosiaan ole kuin torstai-iltaan, mutta onhan tämä jotenkin taas sellaista totuttelua koko perheeltä.

Hiihtokelit ovat olleet mitä mainioimmat. Meidän 6 veet jaksoivat viikossa hiihtää reilut 25 kilsaa ja 8 vee jopa yli 30 kilometriä. Jospa tällä viikolla rikotaan tuo ennätys. Itse käyn 15-20 kilsaa kerralla ja lasten kanssa sitten maks. 10 lenkkejä. Aivan mielettömän ihanaa ja monipuolista liikuntaa.

Potkukelkkailemaankin olen päässyt, se on rakkaimpia talviharrastuksiani. Rekiäkin meiltä löytyy. Muutama nykyinen polle on nuoruudessaan ollut reen edessä. Saa nähdä, uskaltautuuko sitä kokeilemaan, kestääkö aisat, jos polle ei hommasta muista mitään. Reen aisat siis voivat osua sivuliu'ussa hevosen takajaloille ja se saattaa pelästyttää tottumattoman pollen ja pahimmassa tapauksessa jalka joutuu aisan väärälle puolelle hepan teutaroidessa. Kärryillähän näin ei siis tapahdu.

Mukavaa pakkasviikkoa kaikille!

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja shara » 01 Helmi 2021, 12:41

Ihania talvi-ilmoja. :laav: Kyllä on niin nättiä. Omppu, mun tekisi niin mieli laittaa omalle hevoselle reki perään, mutta tiedän, ettei siitä tulisi mitään. Kuumakalle höyryäisi itsensä naapuripitäjään aisa jalkojen välissä ja itse roikkuisin epätoivoisena kyydissä... Jääköön välistä. :mrgreen: Onneksi tallikaverin heposen kyytiin pääsee.

En ole katsonut Aika jonka sain -elokuvaa, en yleensä välitä kotimaisista. Olen kyllä Jaanan (sekö hänen nimensä oli?) tarinan netistä lukenut, mutta leffa ei juuri herätä mielenkiintoa.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulun 2021 odotusta!

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 01 Helmi 2021, 12:59

Aika jonka sain -elokuva katsottavissa näköjään mtv-palvelusta noin kuukauden ajan:
https://www.mtv.fi/sarja/aika-jonka-sai ... in-1361100
En itse katsonut vielä, mutta täytyy jossain välissä laittaa pyörimään. Itseäni kiinnostaa kyllä katsoa myös kotimaiset elokuvat. Tai ainakin antaa mahdollisuus, niin vaihtelevan tasoisiahan tuppaavat nuo kotimaiset pätkät olemaan. Vähän kehnompikin tuotos kyllä menee "taustameluna" samalla jotain muuta puuhaillessa. ;)

Elokuvista puheen ollen, katsoin eilen todella jännän pätkän: Parasite. Etelä-Korealainen elokuva, mikä kahmaisi monta Oscaria ja muitakin elokuvapalkintoja. Kyseessä ei ole mikään hyvän mielen elokuva, vaan mustaa huumoria ja draamaa/jännitystä/mitä lie. Elokuva piti kutkuttavan jännityksen ihan loppuun asti. Voin suositella, mutta ei kannata lukea mitään arvosteluja/juonipaljastuksia etukäteen (kuten ei toki yleensä muutenkaan)!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa