Yleistä lahjakeskustelua

Täällä voit jakaa niin käsityöohjeita kuin neuvoja siitä, mitä kannattaa ostaa 1- tai 10 vuotiaalle kummipojalle/tytölle joululahjaksi, tai sille kummin serkun kaimalle, mummoja unohtamatta.
Vastaa Viestiin
joulumpi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: Yleistä lahjakeskustelua

Viesti Kirjoittaja joulumpi » 13 Syys 2020, 18:56

Ehkä sun pitää itse lisätä jotkut laput lahjoihin mukaan :shock: onpa hölmöä.

Mä oon vähän miettinyt et mikä on kohtuullinen määrä lahjoja lapsille. Ja mikä on sopivan hintainen lahja perheen ulkopuolisille.

Toistaiseksi lapset on saaneet hienompia juttuja jouluna tai synttärinä, arkena lähinnä askartelujuttuja tai kirpparilta jotain.
Löytäisin aina vaan kaikkea lisää ostettavaa ja annettavaa :D tulee vaan tilat ja rahatilanne vastaan.

Halusin pitää lahjamäärän kohtuullisena, esim 4-10 per lapsi. Toisaalta olis ihana hukuttaa lapset lahjoihin. Mut siinä ei ole järkeä, ei ekologisesti eikä muutenkaan.

Joskus voisi jemmaan ostetut tavarat antaa heti mutta toisaalta kiva aloittaa hankkiminen ajoissa ja tehdä löytöjä :) etenkin kun lapset ei oikeen osaa vielä ite toivoa.

Muille tykkään antaa kohtuuhintaisia (mielellään alle 20e, mutta lahjaideasta riippuen) lahjoja tai tehdä itse. Välillä mietin, et onko ne tarpeeksi hienoja. Olen saattanut antaa paremman vartalovoiteen, hienon muistikirjan tai virkattuja rättejä ja niihin kaveriksi vaikka saippua :hmm: toisaalta itseäkin kyllä ilahduttaa kaikenlaiset lahjat, esim teetä ja jotain herkkua tai villasukat :)
Vanhempia ja isovanhempia olen halunnut muistaa jollain pienellä, mutta siskolle olen yleensä ostanut vähän hienomman lahjan, ehkä 20-50e hintaisen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lahjavinkit”